! Vandaag weer een UP-DATE van Toevalsvondsten

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 1 , Apr 2, 2004
      Hallo Groepsleden

      Vandaag weer een UP-DATE van Toevalsvondsten uit het Provinciaal
      bestuurlijk archief van Friesland, met niet alleen personen en/of
      plaatsen uit Friesland, maar er komen ook personen en/of plaatsen
      voor van heel Nederland en Belgie .(Nu alfabetisch)

      Toevalsvondsten kunt u vinden bij
      http://groups.yahoo.com/group/schippersenveldwachters_nederland

      Bedelaars, Kolonisten, Kinderen en Wezen komende, ook uit diverse
      andere Provincie's dan alleen Friesland, die voorkomen in het
      Provinciaal archief van Friesland aanwezig in Tresoar die
      zijn "opgezonden" naar diverse Gestichten, Weeshuizen,
      Kindergestichten en Kolonie's., Ommerschans –Veenhuizen,
      Frederiksoord, Hoorn, Dokkum, Willemsoord , Wateren enz.
      Vaak met een een persoonsbeschrijving
      http://groups.yahoo.com/group/schippersenveldwachters_nederland

      Schippers--Kapiteins--Gezagvoerders--Veerschippers--Trekveerschippers-
      -Bangeschippers--Bijschippers--Trekschuitschippers--Beurtschippers--
      Postschippers--
      Stuurlieden--Matrozen--Scheepskoks--Scheepsmeters--Sloeproeijers van
      Klaringsvaartuigen--Scheepsmakelaars--Visiteurs--Zeehandelaren--
      Cargadoors--Scheepstimmerlieden--Zeilmakers--Rederijen--
      Scheepsondernemingen--Schelpvissers--Vissers van Moddergat en
      Paesssens--Scheepseigenaren--Directeuren Scheepsmaatschappijen--
      Scheepsnamen--Strandvonderij, Gestrande en Vergane Schepen vooral die
      bij de Waddeneilanden en in de Zuiderzee(IJsselmeer) vergaan zijn,dus
      alles wat met Schepen te maken heeft.
      Veldwachters en Politieambtenaren.

      Ook maak ik wel copieen tegen kostprijs in het Tresoar voor mensen
      die door wat voor omstandigheid niet naar het archief kunnen komen,
      maar toch copieen van akten willen hebben die zij op de internet site
      van Tresoar hebben gevonden.

      Verder zijn al uw Schippers, Veldwachters en Bedelaars welkom om in
      de Index geplaatst te worden, Maar stuur mij dit niet zonder overleg
      toe, omdat ik daar een speciaal invoerformulier via E-Mail aan u wil
      toesturen, zodat ik niet alles hoef over te tikken. Alleen via
      musquetier@...

      Altijd geinteresserd in de namen Musquetier naam is ontstaan uit het
      geslacht van De Lannoy-Mousquetaire....(1548 Frankrijk...Herstal
      (Belgie), 1605 Leiden)

      Musketier Leiden
      en
      van der Wolf(f) Zeeland, DenHaag, Alkmaar, Drente Friesland...