9696Re: [Utrecht_Genealogie] Op zoek naar de moeder van Hendrina MULDER (1827-1878)

  • Richard van Schaik
    Jul 3, 2013
      On 03-07-2013 17:18, Don Arnoldus wrote:
      > Wie heeft tips om wat meer gegevens van deze Johanna Elisabeth MULDER te
      > achterhalen. Natuurlijk kan ook de naam van haar dochter Hendrina een
      > aanwijzing zijn.
      > Misschien is er iets te vinden in het bevolkingsregister, terugzoekend vanaf
      > Hendrina's verblijfplaats te Utrecht (ze was in 1866 naaister aldaar). Dat
      > heb ik nog niet nagezocht.

      BR Utrecht tot zo 1900 is lastig na te trekken. Namen staan (volgens
      archivaris) alfabetisch chaotisch in de indexen en alleen met adres kan
      je sneller zoeken. Heb de indexen van Utrecht rond 1804 nagetrokken voor
      een doop J.E. Mulder maar geeft helaas niets wat een beetje lijkt. TJT
      Utrecht overlijden is die tijd op fs (via genver.nl) een gebundelde
      jaartafel dus kost wat tijd te doorzoeken. Via www kom ik ook niet tot
      een overlijden wat een beetje lijkt op wat jij bedoeld. Dit terwijl
      volgens mij de akten van Utrecht (provincie) daar allen staan. Mogelijk
      kan je via HUA nog iets verder komen daar zij ook de BS geven in eigen

      Richard

      f.m.a.vanschaik@...
      http://www.fmavanschaik.nl/
    • Show all 23 messages in this topic