Prośba do Wikariusza Generalnego Kościoła Starokatolickiego w RP o interwencję

  • Janusz Polanowski
    Message 1 of 1 , Aug 3, 2005
      Czcgodny
      Ksiądz Biskup
      Marek Kordzik,
      Wikariusz Generalny
      Kościoła Starokatolickiego
      w Rzeczypospolitej Polskiej

      Adres (według strony):
      http://katedrastarokatolicka.republika.pl/kontakt.html
      ul. Aleksandra 9
      93-418 Łódź
      telefon /fax
      (+48 42) 682-72-43
      tel. kom. 0-693-407-952

      Adres elektroniczny:
      parafiastarokatolickalodz@...

      Laudetur Iesus Christus!

      Do napisania tego listu zmusza mnie bardzo dla mnie bolesne zachowanie osób, które w korespondencji elektronicznej ze mną podają się za księży starokatolickich, czyli za podwładnych Czcigodnego Księdza Biskupa. Szczegóły korespondencji z tymi osobami zawarte są niżej (są to elektroniczne kopie tej korespondencji oraz związanych z nią kwestii). Szczególnie niepokoi mnie, zawarte w liście elektronicznym do mnie skierowanym, zdanie - cytat w nawiasie {"Teksty o PEC(u) zachowaj dla siebie bo źle skończysz."}.

      Uprzejmie proszę Księdza Biskupa o sprawdzenie, czy rzeczywiście list do mnie skierowany oraz postawione mi w nim niesprawiedliwie bardzo przykre zarzuty są autorstwa podwładnych Księdza Biskupa, a jeśli tak - czy tamten list został wysłany z upoważnienia Księdza Biskupa lub w imieniu Kościoła Starokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej.

      Potwierdzam moje stanowcze żądanie, by autorzy owego listu z niesprawiedliwymi zarzutami odwołali je lub ewentualnie skierowali pod właściwy adres, czyli pod adres osoby, która jest autorem wypowiedzi, uznanej przez autorów listu do mnie za powód do zdenerwowania. Autorom owego oburzającego postawienia mi niesprawiedliwych zarzutów polecam dokładne zapoznanie się z prawem obowiązującym, w tym z treścią artykułu 190 Kodeksu karnego - cytat art. 190. § 1 w nawiasie (Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. ...).

      Uprzejmie proszę Czcigodnego Księdza Biskupa o poważne potraktowanie przypadku, którego padłem ofiarą, oraz o wyciągnięcie stosownych kosekwencji wobec autorów wspomnianego listu, jeśli podlegają (szeroko pojętej) jurysdykcji Czcigodnego Księdza Biskupa. Jak sądzę, nie można takiej ewentualności wykluczyć, ponieważ podany na stronie internetowej
      http://forum.fidelitas.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=232&p=7665
      tak zwany profil użytkownika forum dyskusyjnego zawiera informacje, które zamieszczam poniżej.

      Mam nadzieję, że przedstawiony Czcigodnemu Księdzu Biskupowi tak bolesny dla mnie przypadek zostanie właściwie potraktowany przez Kościół Starokatolicki w Rzeczypospolitej Polskiej.

      Z Panem Bogiem,
      Janusz Polanowski

      ---

      Kopię tego listu otrzymują:
      1) Adresaci, do których skierowałem odpowiedź na list elektroniczny do mnie
      2) Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji i Policja Państwowa
      (rzecznik@..., wp@..., zpkgp@...)
      3) Ministerstwo Sprawiedliwości
      (inagorska@...)
      4) Ks. biskup Oliver Oravec (Republika Słowacka)
      5) Ewentualnie inni adresaci.

      ---

      Profil użytkownika
      http://forum.fidelitas.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=232&p=7665
      "Wszystko o starokatolicy

      Dołączył: 03 Sie 2005
      Postów: 1
      [0% z całości / 1.00 postów dziennie]
      Znajdź wszystkie posty starokatolicy
      Skąd: Łódź
      Strona WWW: www.katedrastarokatolicka.republika.pl
      Zawód: Administrator Parafii Starokatolickiej w Łodzi
      Zainteresowania: kościół, kultura, sztuka sakralna

      Kontakt z starokatolicy
      Adres email: kancelaria.parafiastarokatolickalodz@...
      Prywatna Wiadomość:
      MSN Messenger:
      Yahoo messenger:
      Adres AIM:
      Numer Gadu-gadu: 3018049 (http://forum.fidelitas.pl/bramki.php?mode=gadu&u=232&p=7665)"

      ---

      Kopia korespondencji a autorami zarzutów - na początku list do mnie, a potem moja odpowiedź:

      [quote="starokatolicy"]mam pytanie czy Bóg ci już rozum odebrał że poddajesz pod wątpliwość decyzję Kościoła. Kościół Starokatolicki w Polsce jest w tragicznej sytuacji personalnej dla tego w tak szybkim czasie Ks, Rafał został wyświęcony i jest kapelanem Biskupa. Ciekawy jestem czy ty drogi bracie nie zazdrościsz temu młodemu księdzu kapłańśtwa. Teksty o PEC(u) zachowaj dla siebie bo źle skończysz. Szkoda ze nie znasz Pisma Świętego , bo gdybyś je znał wiedział byś ile lat miał Tymoteusz. Cóż pozostaje mi tylko ubolewać i życzyć ci wielu łask od Boga.
      Pozdrawiam Ks. Kazimierz i Ks. Rafał .
      Jeszcze raz poddasz pod wątpliwość decyzję lub pomówisz kogoś zapewniam znajdziemy sie w Sądzie. Jeden się odważył posądzić Ks. Kazimierza i Rafała o gwałt i niestety jest juz w Areszcie. Ponieważ nikt tutaj nie uprawia homoseksualizmu jeśli o to ci chodzi.[/quote]
      * * *

      Laudetur Iesus Christus!

      Chyba się Księżom coś pomyliło.
      Proszę dokładnie przeczytać moje wypowiedzi i odwołać postawione mi zarzuty.
      Na stronach, sygnowanych przez Kościół Starokatolicki znalazłem informacje o tempie kształcenia seminaryjengo w Księży wyznaniu. Uznałem, że jest to ciekawa informacja.
      Nie są mojego autorstwa żadne wypowiedzi, które mogłyby Księży bądź inne osoby zdenerwować.
      Stanowczo proszę o zwrócenie uwagi na to, że Autorowi wypowiedzi - która (jak się zdaje) spowodowała, że Księżom puszczają nerwy - zwróciłem uwagę na niestosowność tamtej wypowiedzi i zachęciłem do bardziej dokładnej lektury stron Kościoła Starokatolickiego; treść mojej uwagi pod adresem tamtego Pana przedstawiam na końcu.
      Jestem zaskoczony zdenerwowaniem Księży i skierowaniem go przeciwko mnie. Rozumiem, że pewne sformułowania mogą drażnić, lecz ja z pewnością nie jestem autorem wypowiedzi, która mogła naruszyć dobra Księży lub Kościoła Starokatolickiego, który - z pewnym względów - darzę sporą dozą sympatii.
      To naprawdę przykre, że korespondencja między nami rozpoczęła się niesprawiedliwymi i obraźliwymi wobec mnie zarzutami. Stanowczo domagam się ich odwołania i ewentualnie - jeśli uznają to Księża za właściwe - dochodzenia roszczeń od autora wypowiedzi, która Księży zdenerwowała.
      Proszę stanowczo nie stawiać zarzutów bezpodstawnie. Nie chcę się procesować, ale także nie pozwolę się obrażać - w tym bezpodstawnie stawianymi mi zarzutami.

      Z Panem Bogiem,
      Japolan

      Do wiadomości (wraz z kopią listu Księży):
      1. Forum "Fidelitas":
      a) wątek "Błyskawiczna nauka seminaryjna - u starokatolików w Polsce"
      http://forum.fidelitas.pl/viewtopic.php?t=762
      b) wątek "KOŚCIÓŁ STAROKATOLICKI - WYJAŚNIA"
      http://forum.fidelitas.pl/viewtopic.php?t=782
      2) Lista "Tradycyjni" w sytemie "YahooGroups".
      3) Ewentualnie inni adresaci.

      Cytat mojej wypowiedzi z wątlku:
      http://forum.fidelitas.pl/viewtopic.php?t=762

      Wysłany: Sob Lip 30, 2005 7:00 pm Temat postu: Proszę poszukać

      Szanowny Panie Piotrze!
      Proszę przejrzęć archiwum aktualności na jednej ze wskazanych stron.
      Sądzę, że podane tam infromacje skłonią Pana do bardziej wyważonych stwierdzeń (w nawiązaniu do przedstawienia przez Pana "skrótu").
      Z poważaniem,
      Japolan