message de France

  • Jean-Pierre MATOSKA
    Message 1 of 8 , May 4, 2004
                   Bonjour, à tous de France

         Y a t'il parmis vous une personne sachant utiliser et comprendre le français.
          Je suis trés heureux de faire parti de votre cercle.

      Je renouvelle ce jour tous mes voeux à chacun d'entre vous,
      trés sincères amitiés.

           MatoSka   Jean-pierre

    • richardgarza1@juno.com
      Message 2 of 8 , May 4, 2004
        Welcome, Bienvenue Jean-pierre,
        Je ne parle pas français mais nous espérons que nous pourrons
        vous aider avec votre genealogy. Faites-nous savoir plus au sujet de
        vous-même et famille.
        I don't think I've seen the Matoska name on this group list but
        there are some with "Matus" and probably other variations that might
        relate to Matoska.
        Rick Garza
        Sharing. It's what it's all about!
        http://www.texasczechs.homestead.com/
        (my rough translation below <g>)

        On Tue, 4 May 2004 20:53:23 +0200 "Jean-Pierre MATOSKA"
        <jean-pierre.matoska@...> writes:
[...]

        .-->my rough translation of Jean-pierre's message <--
        "Hello, from all of France. Is there amongst you a person knowing how to
        use and understand French?
        I am very happy to make party of your circle/group. I renew this
        day all my wishes with each one among you, very sincere friendships."
        <-- snip -->

        .

        The best thing to hit the Internet in years - Juno SpeedBand!
        Surf the Web up to FIVE TIMES FASTER!
        Only $14.95/ month - visit www.juno.com to sign up today!
      • Jean-Pierre MATOSKA
        Message 3 of 8 , May 5, 2004

          Merci beaucoup pour votre reponse,
          Mon nom est Matoska Jean-pierre,j'habite dans l'est de la France ,prés
          de Metz .
          Je suis né en 1954 à Baden-Baden (RFA) ,mon pére Matoska Joseph était
          medecin
          millitaire dans l'armée française.
          Je suis marié et j'ai 4 fils(David, Julien, Xavier et Jack)

          Mon grand-pére Matoska Ladislaw est né à Prostejov(Tchéco-Slovaquie)
          le 19 mai 1904,il a épousé
          Valerie Rutterova (Rutter) le 22 octobre 1927 à Echenoz la Méline (France)
          Ladislaw Matoska (mon grand-pére) avait 5 frères et 2 soeurs.

          FRERES::
          - Matoska Jean (Tchécoslovaquie) ??
          - Matoska Stanley (USA) marié avec May ___ 1 fille Vera ??
          - Matoska Adolph (USA) né en 1901 ??
          mort en 1959 Illinois (Cimetière
          National Bohème)
          marié avec Blanche ___2
          filles -Blanche epouse Kuchera

          -Marilyn epouse Adams.
          - Matoska François ( Argentine) ???
          - Matoska Josef (Argentine)???

          SOEURS
          - Matoska ?? epouse Vymazal (Tchécoslovaquie)?
          - Matoska Louise épouse Pituchova(Tchécoslovaquie)?

          Paul Matoska et Marie Nadymacek etaient les parents de ces 8 enfants,
          ils vivaient encore à Prostejov dans les années 1927.

          Je recherche des renseignements sur Paul Matoska et sur ses enfants,
          Matoska Ladislaw est mort le 14 fevrier 1961 à Vesoul (france).

          TRES CORDIALEMENT A TOUS !
          Famille MATOSKA.
        • richardgarza1@juno.com
          Message 4 of 8 , May 6, 2004
            Hello Jean-pierre,
            It might be easier for you if you translated your French message
            into English by using the Google language tools located at
            http://www.google.com/language_tools?hl=fr .
            I looked in the Czech phone book ( http://phone.quick.cz/ ) and
            found that there are three Matoskas that still live in Prostejov. And
            there are 2 Pituchovas that live in the Olomouc region (1 lives in
            Prostejov). You might want to write a postcard to these people.
            The National Bohemian Cemeteries (Ceske Narodni Hrbitov) were
            started by members of the C.S.P.S. (Czechoslovak Benevolent Society) - a
            fraternal insurance society. The new name of the CSPS is CSA (
            http://www.csafraternallife.org/ ). They have a very nice library and you
            could write to them for information about the Matoskas that immigrated to
            Illinois.
            Who is Paul Matoska and how is he related to your grandfather?
            There are about 12 Matoskas listed in the Texas telephone book,
            and many Kuchera/Kucera families also live in Texas.
            Best wishes to you and your family.
            Rick Garza
            Sharing. It's what it's all about!
            http://www.texasczechs.homestead.com/

            - - - - - - - - - - - - - - - -
            Bonjour Jean-pierre,
            Il pourrait être plus facile pour vous si vous traduisiez votre
            message français en anglais en utilisant les outils de langue de Google
            situés au
            http://www.google.com/language_tools?hl=fr.
            J'ai regardé dans l'annuaire téléphonique tchécoslovaque et ai
            constaté qu'il y a de trois Matoskas que pourtant habitez dans Prostejov.
            Et il y a de 2 Pituchovas qui de phase dans la région
            d'Olomouc/Olomoucky kraj (1 habite dans Prostejov). Vous pourriez
            vouloir écrire une carte postale à ces personnes.
            Les cimetières de Bohème nationaux ont été commencés par des
            membres du C.S.P.S. (société bienveillante tchèque) - une société
            d'assurance fraternelle. Le nouveau nom du CSPS est CSA (
            http://www.csafraternallife.org/ ). Ils ont une bibliothèque très
            gentille et vous pourriez leur écrire pour des informations sur le
            Matoskas qui immigrated à l'Illinois.
            Qui est Paul Matoska et comment est il connexe à votre
            grand-père?
            Il y a environ de 12 Matoskas énuméré dans l'annuaire
            téléphonique du Texas, et beaucoup de Kuchera/Kucera habitent également
            dans le Texas.
            Les meilleurs voeux à vous et à votre famille,
            Rick Garza

            On Wed, 5 May 2004 10:40:03 +0200 "Jean-Pierre MATOSKA"
            <jean-pierre.matoska@...> writes:
            > (translated) Thank you very much for your response,
            My name is Matoska Jean-Pierre, I live in the east of France, in the
            meadows of Metz. I was born in 1954 in Baden-Baden (FRG), my father,
            Joseph Matoska, was a military doctor in the French Army. I am married
            and I have 4 sons (David, Julien, Xavier and Jack)
            My grandfather, Ladislaw Matoska, was born in Prostejov (Moravia, Olomouc
            Region, C.R.) on May 19, 1904 and died on February 14, 1961 in Vesoul
            (France).. He married Valerie Rutterova (Rutter) on October 22, 1927 in
            Echenoz Méline (France). Ladislaw Matoska (my grandfather) had 5 brothers
            and 2 sisters.
            BROTHERS::
            - Matoska Jean (Czechoslovakia)??
            - Matoska Stanley (the USA) married with May ___ 1 Vera girl??
            - Matoska Adolph (the USA) born in 1901?? died in 1959 Illinois (Bohemian
            National Cemetery)
            married Blanche ??, they had 2 girls
            - Blanche Kuchera wife
            - Marilyn marries Adams.
            - Matoska François (Argentina)???
            - Matoska Josef (Argentina)???
            SISTERS
            - Matoska?? marries Vymazal (Czechoslovakia)?
            - Matoska Louise marries a Pituchova (Tchécoslovaquie)?
            Paul Matoska and Marie Nadymacek were the parents of these 8 children,
            they still lived in Prostejov in the year 1927.
            I seek information on Paul Matoska and on his/her children.
            Very cordially to everyone,
            The Matoska Family in France
            .>

            The best thing to hit the Internet in years - Juno SpeedBand!
            Surf the Web up to FIVE TIMES FASTER!
            Only $14.95/ month - visit www.juno.com to sign up today!
          • Sir John
            Message 5 of 8 , May 6, 2004
              Jean-Pierre,

              Bienvenue au groupe.  L'espoir que vous pouvez pouvoir vous traduire des messages à l'anglais en envoyant de tellement autres membres pourrait les lire et être d'aide.  Certains peuvent avoir votre rapport.  Étant en France, vous n'êtes pas non plus loin d'Olomouc et ne supposez pas que vous avez visité là.  Si pas, j'ai des photos sur l'emplacement de photo de Yahoo avec URL http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/jlmikeska/my_photos.  Cliquetez dessus la chemise d'Olomouc.  Des 12 photos, #1 est l'horloge astronomique à Prague et #5 est mon cousin et moi-même de Zlin (le grand), mais le repos sont de la place d'Olomouc.  J'ai été impressionné de la ville.  Bienvenue à TexasCzehs.

              Monsieur John, Earl de Berkshire
              Quel bon est l'information si non partagé avec autre?

            • Jean-Pierre MATOSKA
              Message 6 of 8 , May 8, 2004
                Hello with our precieux friends, First of all, large a thank you for the
                assistance that you bring to me, I wish that the translation be good, has
                the question: who is Paul compared to Ladislaw, he was his pére; I must
                dejà say to you that I make research since trés a long time when I was
                child, my parents did not élévé me, I thus knew well my large-father and my
                grandmother with Vesoul, but too small I did not put the good questions. My
                grandfather left me full with marvellous memories, it spoke to me about his
                fréres and sisters, of the countries or they were,au decés of Ladislaw, my
                parents began again to me, I wanted to continue the relations that Ladislaw
                had with the remainder of the family but Valerie made the deaf person ear,
                Many years later! I haunted my wife with this refusal of my parents not to
                want to help me whereas they possédent many information, thus we made our
                research of the point zero, my wife thinks that there is something there
                below! on a forthcoming message I would say to you how I have advanced in
                my research, I have the certainty that Paul Matoska, before Czechoslovakia
                came from aillor??? tell me why all his/her children are a little
                everywhere?? Why they are together? why my large pére was all alone in
                France? Its fréres and does Soeurs have they joined other Matoska' S
                elsewhere? It was necessary that I explain you that for me, it is more than
                genealogy. Thank you with all,a soon, Matoska Jean-Pierre
              • richardgarza1@juno.com
                Message 7 of 8 , May 8, 2004
                  Hello Jean-pierre,

                  It is the same story for many of us in the U.S. Too late do we
                  learn which questions to ask our grandparents.
                  People dressed in their Sunday best would often stop to visit my
                  grandmother for an hour or two. My grandmother would say "This is your
                  Aunt Cleotilde" or "your Uncle Tomas" and I would go on playing. But I
                  never asked "how is she or he my aunt or uncle?" I was quite satisfied to
                  let her teach me about plants and and how to garden, or to watch her make
                  my favorite pastries. She would not talk very much about her years as a
                  child in Mexico with her widowed mother. Those were difficult years.
                  Sometimes she would mention the name of this village or that village, but
                  it would go in one ear and out the other. Sometimes I would be allowed to
                  accompany her to one of these villages for a few days. I did not know why
                  we went. I only knew I had fun playing with the other children. Only now
                  do I discover that we were there so she could attend the funeral of some
                  unknown (to me) relative! Oh, dear!
                  Many Czechs emigrated because conditions were very difficult for
                  them or they wanted to avoid military duty in the Austrian army. Perhaps
                  this is the case with your ancestors.
                  Is there a Mormon Church (Latter Day Saints) in your region?
                  Most of them have a Family History Center where you can research the
                  records of births and marriages from many churches around the world. They
                  have these records on microfilms. If the microfilm roll you require is
                  not there, they can order it for you.
                  Where is "Aillor?"
                  Best wishes to your family
                  Rick Garza

                  C'est la même histoire pour bon nombre d'entre nous aux
                  ETATS-UNIS. Trop en retard nous apprennent quelles questions pour
                  demander à nos grandparents.
                  Les gens habillés dans leur dimanche mieux cesseraient souvent
                  de rendre visite à ma grand-mère pour une heure ou deux. Ma grand-mère
                  dirait que "c'est votre Tante Cleotilde" ou "votre Oncle Tomas" et moi
                  continuerait à jouer. Mais je n'ai jamais demandé "comment va elle ou
                  lui ma tante ou oncle?" J'ai été tout satisfait l'ai laissée m'enseigner
                  au sujet des usines et et comment jardinage, ou l'observer faire mes
                  pâtisseries préférées. Elle ne parlerait pas infiniment au sujet de ses
                  années pendant qu'un enfant au Mexique avec elle la mère veuve. Telles
                  étaient des années difficiles. Parfois elle mentionnerait le nom de ce
                  village ou de ce village, mais il irait dans une oreille et hors de
                  l'autre. Parfois on me permettrait de l'accompagner à un de ces villages
                  pendant quelques jours. Je n'ai pas su pourquoi nous sommes allés. J'ai
                  seulement su que j'ai eu l'amusement jouer avec les autres enfants.
                  Seulement maintenant je découvre que nous étions là ainsi elle pourrait
                  assister à l'enterrement d'un certain (à moi) parent inconnu! Ah, mon
                  dieux!
                  Beaucoup de tchèques ont émigré parce que les conditions étaient
                  très difficiles pour elles ou elles ont voulu éviter le devoir militaire
                  dans l'armée autrichienne. Peut-être c'est le cas avec vos ancêtres.
                  Y a-t-il une église mormone (derniers saints de jour) dans votre
                  région? La plupart d'entre eux a un centre d'antécédents familiaux où
                  vous pouvez rechercher les disques des naissances et des mariages de
                  beaucoup d'églises autour du monde. Elle a ces disques sur des
                  microfilms. Si le roulement de microfilm que vous exigez n'est pas là,
                  elle peut commande le pour vous.
                  Où fait "aillor"?
                  Les meilleurs voeux à votre famille,
                  Rick Garza

                  .
                  .

                  Message 8 of 8 , May 9, 2004
                    Hello Rick, I have well accepted your message, I will ask the Mormons, they
                    are meadows of at home. I saw the photographs on the clock in Prague they
                    are trés pretty. I am in contact with Kate Mills de Barrington Area
                    Library, it forwards to me of the mail on of Matoska' S. by writing Kuchera
                    I make an error does it of it is well Kucera (Blanche) If I can you help of
                    my with dimensions, it is with great pleasure. Very sincérement in all
                    Matoska JP