Fam.Reus

  • preus10
    Message 1 of 5 , Feb 1, 2004
      geachte groepsleden,

      Mijn naam is peter reus,53 jaar en mij is bekend dat mijn grootvader
      uit Dordrecht kwam.Ik ben op zoek naar mensen die de naam Reus in het
      Dordse kennen of gekend hebben, wellicht kan iemand mij op weg helpen.

      vriendelijke groet

      Peter Reus
    • Lucas van Heeren
      Message 2 of 5 , Feb 5, 2004
        hallo Pieter,

        kan je zoekvraag misschien een beetje versieren met namen en data,
        bijvoorbeeld geboren / overleden / gehuwd,
        dat maakt het zoeken wat makkelijker.

        Ik heb overigens wel wat van een persoon die er voor in aanmerking kan
        komen,
        zie hierna,
        Lucas

        Persoonskaart van Nicolaas Martinus REUS
        Nicolaas Martinus REUS is geboren op zondag 24 oktober 1852 [bron: The Van
        der Elst Corner], zoon van Nicolaas REUS en Cornelia SCHEPERS.
        Adres:
        vanaf 24-10-1852 Nederland
        Beroep:
        Steenhouwer

        Nicolaas Martinus trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 5 juni 1878 [bron: The
        Van der Elst Corner] met Clasina van der ELST, 24 jaar oud. Clasina is
        geboren op zaterdag 11 februari 1854 [bron: The Van der Elst Corner],
        dochter van Thomas Gerardus van der ELST en Maaike Maria van der KOOGH.
        Leeftijd bij belangrijke gebeurtenissen:

        Message 3 of 5 , Feb 5, 2004
          hallo Peter,

          hieronder volgt wat ik voor je heb kunnen vinden,
          wellicht geeft dat aan meer mensen aanknopingspunten,

          Lucas !

          Parenteel van Hendrik REUS
          I Hendrik REUS is geboren vóór 1865. Hendrik is overleden omstreeks 1890,
          ongeveer 25 jaar oud. Hendrik trouwde met Sara Alebregtse. Sara is geboren
          vóór 1865. Sara is overleden omstreeks 1890, ongeveer 25 jaar oud.

          Kinderen van Hendrik en Sara:
          1 Pieter Jacob REUS, geboren op een onbekende dag in december 1885 in
          Dordrecht Volgt II-a.
          2 Jacob REUS, geboren omstreeks 1886 in Dordrecht Volgt II-b.
          3 Jensdina REUS, geboren vóór 1890.

          II-a Pieter Jacob REUS is geboren op een onbekende dag in december 1885 in
          Dordrecht, zoon van Hendrik REUS en Sara Alebregtse.

          Kinderen van Pieter Jacob uit onbekende relatie:
          1 Sara REUS Volgt III-a.
          2 Nn REUS Volgt III-b.

          III-a Sara REUS, dochter van Pieter Jacob REUS. Sara trouwde met Arie
          Cornelis ONDERDELINDEN.

          III-b Nn REUS, zoon van Pieter Jacob REUS.

          Kind van Nn uit onbekende relatie:
          1 Peter REUS.

          II-b Jacob REUS is geboren omstreeks 1886 in Dordrecht, zoon van Hendrik
          REUS en Sara Alebregtse. Jacob trouwde, ongeveer 28 jaar oud, op woensdag 8
          juli 1914 in Rotterdam met Adriana ERKELENS, ± 22 jaar oud. Adriana is
          geboren omstreeks 1892 in Charlois, dochter van Leendert ERKELENS en
          Jannetje ONDERDELINDEN.

          Alebregtse, Sara (*<1865 †±1890)
          ERKELENS, Adriana (*±1892)
          ERKELENS, Leendert (*06-01-1861 †20-05-1900)
          ONDERDELINDEN, Arie Cornelis
          ONDERDELINDEN, Arie Paulus (*05-02-1888 †28-04-1977)
          ONDERDELINDEN, Jannetje (*20-05-1860 †02-06-1934)
          Pauw, Maria Antoinetta Johanna (*06-12-1887 †06-04-1967)
          REUS, Hendrik (*<1865 †±1890) [Nummer I]
          REUS, Jacob (*±1886) [Nummer II-b]
          REUS, Jensdina (*<1890)
          REUS, Nn [Nummer III-b]
          REUS, Peter
          REUS, Pieter Jacob (*12-1885) [Nummer II-a]
          REUS, Sara [Nummer III-a]

          Gegenereerd met Aldfaer versie 3.2 op 06-02-2004 00:20
          Message 4 of 5 , Feb 6, 2004
            Lucas,

            Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt natuurlijk gelijk maar omdat ik met mijn onderzoek nog maar net begonnen ben heb ik de vraag wat algemeen gehouden.
            Mijn grootvader is in dordrecht geboren, zijn naam was Pieter Jacob Reus(geb dec 1885,zoon van Hendrik Reus en Sara Alebregtse) Hendrik en Sara zijn zeer jong overleden (waarschijnlijk rond 1890)want ik weet dat mijn grootvader,zijn broer Jacob en zijn zuster jensdina in het weeshuis in Dordrecht zijn opgegroeid. Zoals je ziet ontbreekt het mij aan nogal wat exacte gegevens en voor ik de archieven in duik wil ik proberen zoveel mogelijk info en gegevnes te verzamelen.

            Met vriendlijke groet
            Peter Reus
            H.J.van Brabantstraat 7
            5256 EM Heusden
            0416-663039
            p.reus@...

[...]

            Yahoo! Groups Sponsor

          • Peter Reus
            Message 5 of 5 , Feb 7, 2004
              Lukas,
              nogmaals veel dank,ben wel heel benieuwd waar je dit gevonden hebt.
              Peter Reus
              H.J.van Brabantstraat 7
              5256 EM Heusden
              0416-663039