Re: [Schapekoppen] Re: Cornelis Lawende trouwde Dijna de Vries

  • Yvonne Blaauw
    Message 1 of 5 , Feb 28, 2013
      re: Cornelis en Dina de Vries ook niet in het doopboek. Zullen mogelijk naar elders zijn vertrokken....

      denk dat dit hem is:

      Bruidegom Cornelis Lawende wed. , wonend: Dordrecht
      Bruid Willemijntie Roos wed. Gerrit Visser, wonend: Rotterdam
      Plaats Rotterdam
      Datum trouwen11-10-1763
      Datum ondertrouw 14-08-1763
      BronDTB Rotterdam Trouw gereformeerd

      dan is dit mogelijk zijn zoon Antonij gedoopt op 07-09-1755 in Dordrecht:

      BruidegomAnthonij Louwende , jongeman , van Dordrecht , wonend: Banketstraat
      BruidMaria van der Bijl , jongedochter , van Roterdam , wonend: Hofstraet
      Plaats Rotterdam
      Datum trouwen09-07-1797
      Datum ondertrouw 24-06-1797
      Opmerkingen pro deo.
      BronDTB Rotterdam Stadstrouw

      deze en nog een andere zoon (Jacobus) zorgen voor nageslacht in Rotterdam

      met vriendelijke groet,
      Yvonne