Re: Dopen Dubbeldam

  • Joan
    Message 1 of 11 , Dec 24, 2012
      Beste Bert,

      Veel dank voor het beschikbaar maken van de Dubbeldamse doopgegevens!

      Groet,
      Joan Bos

      Twitter: @GenealogieBos
      Blog: http://genealogiebos.blogspot.nl/
      Website: http://madmonarchs.guusbeltman.nl/bos.htm

      --- In Schapekoppen@yahoogroups.com, "LJ Loon" <bertvanloon@...> wrote:

> [...]
      >
      > De doopgetuigen. ( Deze velden zijn soms ook gevuld met extra gegevens)zijn in een aparte file (EXCEL) weergegeven in het format:
      > nr;doop;voornaam kind; getuige 1; getuige 2.
      > Ook zijn de getuigenkolommen gebruikt om een geografische aanduiding (op de mijl, op de merwede, onder dd etc.) in te geven.
      >
      > Ik verzoek u een en ander niet rond te sturen en uitsluitend voor eigen gebruik in te zetten.
      > Ik beraad me nog over de vraag hoe dit ruimer kenbaar te maken. Een en ander door het laakbare handelen rond genlias.

    • dubbelboompje
      Message 2 of 11 , Jan 7, 2013
        recordnummer 1536. doop van Willem 31-3-1720. Als achternaam van de vader wordt genoemd de Bree, dit moet zijn Bart Wouters de Bie. Zie ook doop zus Metje 18-1-1711 te Maasdam
      • dubbelboompje
        Message 3 of 11 , Jan 8, 2013
          Ik heb nog een vraag,nl bij nr 641 de doop van Neeltie Koijman 10-5-1671.
          Ouders Arien Eldersen Koijman en Geertruijdt Cornelis,staat een huwelijksdatum tw 25-5-1670, op gahetna is een hiaat tussen 1668 en eind 1679, dus mijn vraag is zijn zij in Dubbeldam of elders gehuwd??
          alvast bedankt Els Sins
        • LJ Loon
          Message 4 of 11 , Jan 8, 2013
            --- In Schapekoppen@yahoogroups.com, "dubbelboompje" wrote:

            > recordnummer 1536. doop van Willem 31-3-1720. Als achternaam van de vader wordt genoemd de Bree, dit moet zijn Bart Wouters de Bie. Zie ook doop zus Metje 18-1-1711 te Maasdam

            Je hebt gelijk. Ik zal het veranderen. Vond het al raar omdat ik de gezinsconstructei de Bree had gemaakt. En daar past e.e.a. niet in.
            Ik ben in de val getrapt van de schrijfwijze van de e.

            Dank
          • LJ Loon
            Message 5 of 11 , Jan 8, 2013
> [...]
              > Ouders Arien Eldersen Koijman en Geertruijdt Cornelis,staat een huwelijksdatum tw 25-5-1670, op gahetna is een hiaat tussen 1668 en eind 1679, dus mijn vraag is zijn zij in Dubbeldam of elders gehuwd??

              Volgens mijn transcripte van de huwelijken klopt dit. De personenen zijn uitsluitend met patroniem namen genoemd: in doopboek Arien Cornelissen en Maeijke Jans (Cornelis geb 1671 en Pleuntie in 1674).
              Huwelijk is 26-10-1670. De huwelijken van dubbeldam geven ook uitsluitend patroniemnamen.
              Overigens. Het trouwboek is één geheel (zie de desbetreffende file) waarom er in gahetna een hiaat zit weet ik niet, maar ik weet niet of het volledig is voor 1695. In ieder geval lijkt het trouwboek dubbeldam van 1630 tot aan 1811 compleet. Idem voor het doopboek.

              Het huwelijk is geslten te dubbeldam. Er stonden geen verdere op- en aanmerkingen bij.

              Voor iedereen: ga door met het foutjes vissen! Ik kijk het graag na en verbeter het!

              Bert
            • LJ Loon
              Message 6 of 11 , Feb 11 8:52 AM
                Ik heb twee files vervangen. Er is nu één file dopenvoorpubli.xlsx
                Er zijn wat technische aanpassingen aangebracht, waardoor d file makkelijker te gebruiken is. Ook is er voor gebruikers van oudere versies van excel een .xls versie geupload.

                Bert