Re: Introductie nieuw lid

  • jnwbos
    Message 1 of 5 , Nov 2, 2012
      Beste Thijs,

      Welkom!
      Heb je ook Van Vuurens in Willige Langerak in je bestand? Daar heb ik 3 voorouders rond 1700 en dat stopt bij een doop op 21-9-1645 in Lopik.
      Sorrie, dat dit niet strikt Dordrecht e.o. is. Nakomelingen in die tak verhuisden pas rond 1900 naar Dordrecht. Wsl. met de industriele revolutie?

      Met vriendelijke groet,
      Joan Bos

      --- In Schapekoppen@yahoogroups.com, "tvvuuren" <thijs@...> wrote:

> [...]
      > Mijn voorvader Jan Everts Schotman (*1723 +1773) was afkomstig uit de bittere armoede van de turfstekers in Drenthe, maar reisde (met een turfschip?) naar Dordrecht en heeft daar een nieuw bestaan opgebouwd. Zijn zoon Evert vestigde zich in Uitwijk.
      >
      > Zo zijn er meer verbindingen aan te wijzen via Dordrecht.
      >
      > Ik kijk uit naar nieuwe contacten binnen de Schapekoppen en ben graag bereid kennis en vondsten te delen.

    • tvvuuren
      Message 2 of 5 , Nov 2, 2012
        Hi Joan,

        In Willige Langerak heb ik tot op heden geen Van Vuurens. "Mijn" tak is van 1580-1945 na de oversteek van de rivier van Vuren naar Andel honkvast in het Land van Heusden en Altena gebleven. Er zijn wel zijtakken aan te wijzen richting de Langstraat en Zeeuws-Vlaanderen en in de XXe eeuw richting Haarlemmermeer, maar zo'n oude verwijzing als die in Lopik valt voorlopig buiten mijn terrein.
        Bedankt voor je welkom!

        Thijs