Arent Heufkens en zijn vrouw(en) Geertruij

  • dubbelboompje
    Message 1 of 10 , Nov 5, 2010
      Ik zit in mijn maag met de vrouw(en) van Arent Heufkens.
      Voordat er scans online waren van de huwelijken van Dordt ging ik er altijd klakkeloos van uit dat geertruij Willems van Houten (ook Helt)de moeder was van al zijn kinderen. Maar nu ik de huwelijksakte in kan zien wordt dat ineens anders, als hij trouwt op 30-10-1707 (o.t. 16-10-1707) staat er dat hij weduwnaar is en de achternaam van de nieuwe echtgenote is Ros,ook een Geertruij !!!! Dus... wanneer is hij dan met Geertruij Willems van Houten (Helt) getrouwd?????
      Het eerste kind die ik kan vinden is Jacob 1-5-1694 , de moeder is dan Geertruij van Helt.
      Oh.... kan iemand misschien de plaatsnaam lezen waar hij vandaan komt?? Ik kan er geen chocola van maken.
      gr. Els Sins-van Eijk
    • Lucas van Heeren
      Message 2 of 10 , Nov 7, 2010
        Hallo Els,

        Volgens mij staat er in de trouwacte:

        Geboortig van de Spuij, omtrent kleeff

        Ik heb voor je op de kaart gezocht in het gebied rond Kleef / Kleve, maar
        kan daar niets vinden dat op Spuij lijkt,

        Lucas !

[...]

        _____

        Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl>

        Uw PC enorm traag? Klik
        <http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_NL/?cid=signl> voor de
        oplossing!

      • Lucas van Heeren

[...]

          Uw PC enorm traag? Klik voor de
          <http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_NL/?cid=signl> oplossing!

          _____

[...]

        • Patricia Foster
          Message 4 of 10 , Nov 7, 2010
            Hi, Lucas,

            Does this say anything I need to know.

            Fondly, your distant cousin Patricia Foster

            ________________________________
[...]

          • N.J. van der Plank
            Message 5 of 10 , Nov 7, 2010
              Via Google->Kleve kom je op de site van Kleve, ergens daar vind je een
              Stadtplan :

              http://www.stadtplan.net/nordrhein-westfalen/reg-bez-dusseldorf/kleve/kleve

              en dan vind je het Spoykanal dat bij een Schleusse op één van de oude
              Rijnstrangen uitkomt.

              Daar ergens moet het dus zijn!

              Groet,

              Jaap van der Plank

              _____

              Message 6 of 10 , Nov 7, 2010
                Hello Patricia,

                This has nothing to do with one of your ancestors

                Greetings from The Netherlands, Lucas

                Message 7 of 10 , Nov 7, 2010
                  Hallo Jaap,

                  Leuk dat je dit gevonden hebt

                  Groeten van Lucas van Heeren

                  Van: Schapekoppen@yahoogroups.com <mailto:Schapekoppen%40yahoogroups.com>

                  Van: Schapekoppen@yahoogroups.com <mailto:Schapekoppen%40yahoogroups.com>

                  Message 8 of 10 , Nov 10, 2010
                    Ja Jaap,dat klinkt wel logisch,maar ja,blijft helaas wel een vastloper he??
                    Els Sins
                  • N.J. van der Plank
                    Message 9 of 10 , Nov 10, 2010
                      Tja vastloper hangt natuurlijk van de verwachting af. In of in de buurt van
                      Kleef is er dus zoiets als een spui (als in Den Haag, Dordrecht en vele
                      andere plaatsen), dus de locatie is dichterbij gekomen. Maar het is niet een
                      plaatsnaam, waar je een archief vind om verder te zoeken. Maar misschien het
                      gemeentearchief van Kleef, als daar na W.O.II nog wat van over is?

                      Jaap van der Plank

                      _____

                      Message 10 of 10 , Nov 10, 2010
                        Gevorderd tot begin 1700 in het Land van Kleve, zonder dat je een archief bezocht hebt, dat kan ik geen vastloper vinden.

                        Er zijn nog mogelijkheden genoeg, weet je al welke naam Arent had toen hij in Nederland arriveerde, bij de doop van zijn kinderen heeft hij verschillende achternamen.

                        Kwam Arent alleen / was hij schipper / bij welke kerk sloot hij zich aan / had hij een testament / ..... ?

                        Lucas !