Het geslacht Van Den Hoek" (incl. 100 boerderijenbeschrijvingen) - interesse?

  • piet1955
    Message 1 of 3 , Aug 5, 2010
      Interessepeiling heruitgave

      In 1993 verscheen in een beperkte oplage het boek "Het geslacht Van Den Hoek" (incl. 100 boerderijenbeschrijvingen) door A.P. van den Hoek. Omdat dit boek niet meer te krijgen is, is het idee geopperd om eventueel met een heruitgave, tweede druk of CD-rom te komen.

      Om dat te kunnen realiseren moet er voldoende interesse zijn. Daarom willen we via deze weg inventariseren of u geïnteresseerd bent. U kunt dit aangeven door een mail te sturen naar: apvdhoek@.... Dit is geheel vrijblijvend. Het verplicht u tot niets.

      Gegevens van het boek
      Het geslacht Van den Hoek uit Ridderkerk afstammend van Jaques Luijdertszoon van Vreem alias Smit te Alblasserdam door A.P. van den Hoek, uitgegeven in 1993, heeft 754 pagina's en bevat ruim 100 boerderijenbeschrijvingen en 300 foto's. Noten worden genoemd.

      Het is een genealogie aangevuld met ruim 100 oerderijenbeschrijvingen.
      Het boek is zeker voor degenen die Ridderkerk in hun voorgeslacht hebben van belang. Veel Ridderkerkse en ook veel Hoekschewaardse namen worden genoemd.

      Naast de genealogie Van den Hoek en de boerderijenbeschrijvingen van die familie, wordt ingegaan op de naamdragers Rookje en Rozetta. Begonnen wordt met Roockjen Goossensdr. Schilperoord gehuwd met Gerrit Pietersz Cranendonck, later hertrouwd met Adriaen Pouwels. In hun nageslacht komt veelvuldig de naam Rookje voor, ongeveer uitgewerkt tot ca 1800.

      Verder behoort hierbij een register van de in het boek genoemde boerderijen. Indexen zijn er op voornamen en een index op alle genoemde achternamen.

      Met vriendelijke groet,
      Piet Molema
      Genealogie Hoeksche Waard www.familiemolema.nl/hwweb.htm
    • eesquer@chello.nl
      Message 2 of 3 , Aug 8, 2010
        -Hallo Piet
        is dit boek ook bij het voorgeslacht in te zien?
        verder de kosten boek?
        ik hoor graag van je groet
        Lenie Esquer Treuren

      • Piet Molema
        Message 3 of 3 , Aug 10, 2010
          Lenie,

          Je vroeg:
          > is dit boek ook bij het voorgeslacht in te zien?
          > verder de kosten boek?

          De inventaris is te vinden op de website van Ons Voorgeslacht www.onsvoorgeslacht.nl onder Bibliotheek.

          De kosten van het boek zijn afhakelijk van de oplage en of het een boek of CD-rom wordt. Het is nu nog maar een peiling van de belangstelling. Het verplicht tot niets. Reacties graag naar Arie Pieter vd Hoek.

          Nogmaals het bericht daarover.

          Met vriendelijke groeten,
          Piet Molema
          Genealogie Groningen, Drenthe, Zeeland, Hoeksche Waard, Wegwijzer genealogie en Archieven in Nederland: http://www.familiemolema.nl/