Hulp Weeskinderendijk (en Berger)

  • tacobeer2002
    Message 1 of 3 , Aug 6, 2009
      Erica,
      Jij hebt ooit een beeld vastgelegd, of is het alleen maar een vermelding, van de houthandel C. Berger aan de weeskinderendijk. Als je materiaal hebt graag een copie.

      Ik ben bezig met een gezinsreconstructie van de weeskinderendijk. Dat levert een heel interessant beeld op: molens met daartussen huizen van arbeieders. Te zijnertijd zal ik een file aanbieden met het "verloop" van huurders op deze hele oude dijk in Dordrecht. Niet alleen de namen worden dan duidelijk van de mensen die er gewoond hebben (ong tot 1920) maar ook hun buren, de beroepen en de doorstroom.

      Aan ieder forumlid:
      - wie weet waar de naam Weeskinderendijk vandaan komt? (vraag is al eerder gesteld, maar toen geen antwoord)
      - wie is geïnteresseerd in een of meer families die hier gewoond hebben. Mijn materiaal stel ik graag ter beschikking.
      - de molends die hier in de 19e eeuw gestaan hebben, heb ik in beeld gebracht en op basis van de gegevens van de database van verdwenen molens heb ik een kaartje kunnen maken met de plaats van de molens, de afbeeldingen ervan en de bewoners, molenaars etc.

      Wie is geïnteresseerd?

      Bert van Loon
      oud-bewoner van de nieuwe huizen in de Watermolenwei, de Erasmuslaan.