Wie kent Johannes Nodelijk ?

  • Lucas van Heeren
    Message 1 of 2 , Feb 9, 2009
      Schapekoppen,

      wie kent Johannes Nodelijk ?
      Johannes Nodelijk was veldwachter in Dubbeldam en is circa 1853
      geboren, maar waar ?
      Als veldwachter was Johannes Nodelijk regelmatig op het stadhuis van
      Dubbeldam aanwezig als getuige bij huwelijken.
      Ook ging de veldwachter mee bij aangifte van geboorte of overlijden.

      Maar wie waren zijn ouders / broers / zussen ?
      Had hij een gezin ?

      Ik ben heel benieuwd, Lucas van Heeren !
    • Bert de Lange
      Message 2 of 2 , Feb 9, 2009
        Hallo Lucas,

        in de gegevens van dhr. Bruijniks staat het volgende:

        Johannes Nodelijk, veldwachter en huisknecht, geboren rond 1853.
        Johannes was gehuwd met
        Johanna-Cornelia Buller.
        Uit dit huwelijk:
        1 Cornelia-Johanna Nodelijk, geboren te Egmond aan Zee rond 1879, overleden te
        Dubbeldam op 5 januari 1884.
        overl.acte no.7.
        2 Johanna-Cornelia Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 29 juni 1882, overleden
        aldaar op 12 december 1883.
        geb.acte no.97. overl.acte no.99.
        3 Cornelia-Johanna Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 31 juli 1884, overleden
        aldaar op 27 augustus 1885.
        geb.acte no.118. overl.acte no.79.
        4 Cornelia-Johanna Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 16 oktober 1885.
        geb.acte no.146.
        5 Hendrik-Jacobus Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 9 december 1886.
        geb.acte no.188.
        6 Jacobus-Daniël Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 3 april 1889, overleden
        aldaar op 19 juli 1889.
        geb.acte no.56. overl.acte no.61.
        7 Jacobus Daniël Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 2 juli 1890.
        geb.acte no.88.
        8 Pieter-Karel Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 12 juni 1891, overleden
        aldaar op 10 maart 1892.
        geb.acte no.84. overl.acte no.25.
        9 Johanna-Cornelia Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 22 juni 1892.
        geb.acte no.98.
        10 Doodgeboren dochter, geboren te Dubbeldam op 24 mei 1893.
        overl.acte no.42.
        11 Daniël-Jacobus Nodelijk, geboren te Dubbeldam op 25 juni 1898, overleden
        aldaar op 17 oktober 1898.
        geb.acte no.117. overl.acte no.92.
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Meer gegevens zie ik ook even niet!

        Groeten Bert