Website familie Recourt (Roucourt) www.roucourt.eu

  • keesrecourt
    Message 1 of 4 , Oct 2, 2008
      Hallo, ik kwam toevallig bij deze groep. Sindskort heb ik een website
      gemaakt over mijn voorvaderen Recourt die ook generaties lang in
      Dordrecht woonden (nu zijn er ook nog nakomelingen). Ik probeer alle
      Recourts inkaart te brengen. URL: www.roucourt.eu (Roucourt is de
      oorspronkelike naam). Alle aanvullingen zijn welkom. Kees Recourt
    • tacobeer2002
      Message 2 of 4 , Oct 3, 2008
> [...]
        > Recourts inkaart te brengen. URL: www.roucourt.eu (Roucourt is de
        > oorspronkelike naam). Alle aanvullingen zijn welkom. Kees Recourt

        Beste Kees,
        Heb jij meer informatie over dit huwelijk?

        Jasper de Kok, woont op 't Blijkersdijkje, geadsisteerd met zijn
        moeder Maria Vogelzang, wed van Dik de Kok
        met
        Johanna recourt, j.d. woont op de Sandweg, geadsisteerd met haren
        moeder Geertruy Stoop, huisvrouw van den thans geconfinieerden
        Hendrik Recourt, alhier in huis getrouwd voor de heeren
        commissarissen.
        Dat huwelijk is gesloten op 6 september 1787.

        Ik het jarenlang geloofd dat de doop van Johannes in Dordrecht, broer
        van Johanna een verschrijving was.
        Nu jij deze familie op een rijtje hebt gezet wordt duidelijk dat
        Johanna zeer waarschijnlijk dezelfde is als Jo (Anna) en dat ze in
        1767 gedoopt is in Gouda. Maar.... er kloppen zaken niet.

        Vandaar de vraag waar je de inf vandaan hebt dat ze koopvrouw was.
        In alle huwelijksakten van de kinderen geboortig uit Jasper en
        Johanna wordt zij na de dood van Jasper in 1824 steeds zonder beroep
        beschreven.

        Over haar leeftijd krijg ik ook geen 100% helderheid:
        In 1821 wordt gesteld dat zij 51 is
        In 1831 staat dat ze 65 is
        In 1835 is ze 54 sic!
        Steeds is het dezelfde persoon omdat steeds dezelfde echtgenoot wordt
        genoemd: Jasper de Kock.

        Als ze in 1862 is overleden is ze knap oud geworden…..95!

        Bronnen: gemeentearchief Dordrecht: pdf bestanden van de
        huwelijksakten.

        En wat is er met Hendrik aan de hand hij is geconfinieerd. Dus
        gevangen gezet. Waarom?

        Graag wil ik ook weten waar en wanneer Jo(anna) is overleden en waar
        die gegevens vandaan hebt.

        Voor de goede orde:
        Johanna is de betovergrootmoeder van mijn grootvader Jacobus van
        Donkelaar.

        Over de recourts is al wel meer een en ander gewisseld. Kijk daarom
        ook maar in de oudere berichten.

        Groet,

        Bert van Loon
      • keesrecourt
        Message 3 of 4 , Oct 3, 2008
> [...]
          > Donkelaar.
          >

          > Over de recourts is al wel meer een en ander gewisseld. Kijk daarom

          Dank je wel voor uitgebreide email Bert.

          (1) Geef me even de tijd op te achterhalen hoe ik aan de info ben
          gekomen dat Jo(anna) Recourt koopvrouw was inclusief de datum van
          haar overleden. Deze gegevens heb ik uit een andere stamboom gehaald
          (en geen dubbele controle kunnen uitvoeren zoals ik meestal tracht).

          (2) Wat betreft Hendrik Reekoert. In de Groene Hart Archieven vond ik
          recent de volgende info:

          kamerboek politiemeesters Gouda 1766
          04-06-1766
          inhoud Eiser: Cornelis Balje de Jonge
          Gedaagde: Hendrik Reekoert
          Zaak: Eist ƒ 4.0.2 voor geleverd ijzerwerk.
          Vonnis: Eerste verstek. Geen vonnis gevonden.

          Zeer waarschijnlijk is Hendrik Reekoert dezelde als Hendrik Recourt
          de vader van Jo(anna) Recourt. Jij hebt het over een latere periode
          (1787), maar er was dus wel wat aan de hand met Hendrik. Wellicht
          heeft hij weer slecht werk afgeleverd????

          Groet
          Kees Recourt

          http://www.groenehartarchieven.nl/detail.asp?
          File=sdk_k1ora&DocID=13658318
        • Lucas van Heeren
          Message 4 of 4 , Oct 4, 2008
            Schapekoppen,

            Wie kent Maria Reneth ?

            Zij ging 6 november 1649 in Delft in ondertrouw en had verklaard te komen
            uit Dordrecht.

            Via Familysearch.org gevonden dat Marie Renet gedoopt is op 27 juli 1625 te
            Dordrecht als dochter van Matthieu Renet & Marie Badon,

            Echter deze doop heb ik niet teruggevonden in de Digitale Stamboom van
            Dordrecht,

            Of gaat het hier wellicht NIET om een doop van de Nederlands-Hervormde
            Gemeente van Dordrecht,

            Lucas van Heeren

            _____

            Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag