RE: [Schapekoppen] Re: het Geslacht Baan + Mesman

  • Max Mesman
    Message 1 of 6 , Jun 1, 2006
      Beste Bert en Lucas,

      Dank voor jullie informatie. Voorzover ik weet zijn alle Dordtse Mesmannen
      familie van elkaar. Alleen weet ik nog weinig van de naoorlogse generaties.
      Henk ken ik niet, maar misschien komt dat nog?

      De familie is oorspronkelijk uit Harlingen, Friesland afkomstig en vertakte
      zich vanuit Rotterdam in 1882 naar Dordrecht via:

      Johannes Casper (Jan) Mesman is geboren op zaterdag 5 november 1853 om 23:00
      in Rotterdam (zh), zoon van Ludovicus Ægidius Mesman en Catharina van
      Trijffel. Van de geboorte is aangifte gedaan op maandag 7 november 1853. Jan
      is overleden op zaterdag 16 september 1922 in Rotterdam (zh), 68 jaar oud.
      Jan trouwde, 20 jaar oud, op vrijdag 22 mei 1874 in Rotterdam (zh) met
      Johanna van der Hoek, 27 jaar oud. Johanna is geboren op zondag 22 november
      1846 in Rotterdam (zh), dochter van Arie van der Hoek en Margaretha Sophia
      Brakxhoofden. Johanna is overleden op woensdag 1 mei 1918 om 11:30 in
      Dordrecht (zh), 71 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op
      donderdag 2 mei 1918.

      Kinderen van Jan en Johanna:

      1 Ludovicus Ægidius (Loe) Mesman, geboren op maandag 23 maart 1874 in
      Rotterdam (zh). Van de geboorte is aangifte gedaan op woensdag 25 maart
      1874. Loe is overleden in 1949 in Dordrecht (zh), 75 jaar oud. Loe trouwde,
      21 jaar oud, op donderdag 2 januari 1896 in Dordrecht (zh) met Carolina
      Jenneke Klok, 23 jaar oud. Carolina Jenneke is geboren op dinsdag 26
      november 1872 om 14:30 in Dordrecht, Kolfstraat (zh), dochter van Leendert
      Klok en Catharina Gerarda (Catrina) Peters. Van de geboorte is aangifte
      gedaan op dinsdag 26 november 1872. Carolina Jenneke is overleden omstreeks
      1958 in Delft (zh), ongeveer 86 jaar oud. Zij is begraven omstreeks 1958 te
      Delft (zh)*.

      2 Margaretha Sophia Mesman, geboren op zaterdag 10 april 1875 in Rotterdam
      (zh). Van de geboorte is aangifte gedaan op woensdag 13 april 1887.
      Margaretha Sophia is overleden op woensdag 5 augustus 1914 in Rotterdam
      (zh), 39 jaar oud. Margaretha Sophia trouwde, 26 jaar oud, op woensdag 14
      augustus 1901 in Rotterdam (zh) met Louwerens Adrianus Buijtendijk, 24 jaar
      oud, nadat zij op zondag 4 augustus 1901 in Rotterdam (zh) in ondertrouw
      zijn gegaan. Het huwelijk werd ontbonden op vrijdag 29 mei 1903. Louwerens
      Adrianus is geboren op woensdag 18 oktober 1876 in Rotterdam (zh), zoon van
      Louwerens Adrianus Buijtendijk en Gerritje de Haaij. Louwerens Adrianus is
      overleden (datum/plaats nog niet bekend).

      3 Johannes Casper Mesman, geboren op donderdag 21 juni 1877 in Rotterdam
      (zh). Van de geboorte is aangifte gedaan op zaterdag 23 juni 1877. Johannes
      Casper is overleden op donderdag 3 juni 1909 in Dordrecht (zh), 31 jaar oud.
      Johannes Casper:
      (1) trouwde, 22 jaar oud, op donderdag 21 december 1899 in Dordrecht (zh)
      met Maria Catharina Frietz, 22 jaar oud. Het huwelijk werd ontbonden op
      dinsdag 2 oktober 1900. Maria Catharina is geboren op maandag 16 juli 1877
      in Delfshaven-Rotterdam (zh), dochter van Adam Frietz en Anna Margritha
      Singels. Maria Catharina is overleden op dinsdag 2 oktober 1900 in Dordrecht
      (zh), 23 jaar oud.
      (2) trouwde, 29 jaar oud, op donderdag 5 juli 1906 in Dordrecht (zh) met
      Pietje in ´t Veld, 26 jaar oud. Het huwelijk werd ontbonden op donderdag 3
      juni 1909. Pietje is geboren op woensdag 17 december 1879 in Dordrecht (zh),
      dochter van Arie in ´t Veld en Wilhelmina de Munter. Pietje is overleden in
      Zevenbergschenhoek (nb).

      4 Geertrui Mesman, geboren op donderdag 26 september 1878 in Rotterdam (zh).
      Geertrui is overleden op zondag 7 september 1879 in ´s-Gravenzande (zh), 11
      maanden oud.

      5 Katrina Mesman, geboren op donderdag 18 september 1879 in ´s-Gravenzande
      (zh). Van de geboorte is aangifte gedaan op donderdag 18 september 1879.
      Katrina is overleden op vrijdag 23 december 1921 in Dordrecht (zh), 42 jaar
      oud. Katrina:
      (1) trouwde, 18 jaar oud, op donderdag 20 januari 1898 in Dordrecht (zh) met
      Izaak Duijzers, 19 jaar oud. Izaak is geboren op donderdag 9 januari 1879 in
      Dordrecht (zh), zoon van Abraham Duijzers en Aplonia van der Stigchel. Izaak
      is overleden op donderdag 27 februari 1913 in Dordrecht (zh), 34 jaar oud.
      (2) trouwde, 35 jaar oud, op donderdag 22 juli 1915 in Dordrecht (zh) met
      Leendert van der Kuijp, 46 jaar oud. Leendert is geboren op zaterdag 3
      oktober 1868 in Dordrecht (zh), zoon van Jacob Cornelis van der Kuijp en
      Jacoba Jacomina Brand. Leendert is overleden (datum/plaats nog niet bekend).

      6 Arie Mesman, geboren op woensdag 22 september 1880 in Delfshaven-Rotterdam
      (zh). Van de geboorte is aangifte gedaan op vrijdag 24 september 1880. Arie
      is overleden op dinsdag 11 januari 1881 in Delfshaven-Rotterdam (zh), 3
      maanden oud.

      7 Johanna Jeannette Mesman, geboren op zondag 22 januari 1882 in
      Delfshaven-Rotterdam (zh). Van de geboorte is aangifte gedaan op maandag 23
      januari 1882. Johanna Jeannette is overleden (datum/plaats nog niet bekend).
      Johanna Jeannette trouwde, 20 jaar oud, op woensdag 31 december 1902 in
      Dordrecht (zh) met Govert van der Graaf, 23 jaar oud. Govert is geboren op
      maandag 31 maart 1879 in Dordrecht (zh), zoon van Frans van der Graaf en
      Neeltje Steegman. Govert is overleden (datum/plaats nog niet bekend).

      8 Geertrui (Trui) Mesman, geboren op maandag 16 juni 1884 in Dordrecht (zh).
      Trui is overleden (datum/plaats nog niet bekend). Trui trouwde, 18 jaar oud,
      op woensdag 21 januari 1903 in Dordrecht (zh) met Cornelis Anthonie de
      Vries, 18 jaar oud. Cornelis Anthonie is geboren op woensdag 28 mei 1884 in
      Dordrecht (zh), zoon van Cornelis de Vries en Margaretha Adriana Soulje.
      Cornelis Anthonie is overleden (datum/plaats nog niet bekend).

      9 Antonius Johannes Mesman, geboren op maandag 17 augustus 1885 in Dordrecht
      (zh). Antonius Johannes is overleden (datum/plaats nog niet bekend).
      Antonius Johannes trouwde met Maartje Terlouw. Het huwelijk vond plaats
      omstreeks 1904 in Dordrecht (zh)*. Maartje is geboren op zondag 5 oktober
      1884 in Hendrik Ido Ambacht (zh), dochter van Johannes Terlouw en Dieverina
      van Geenen. Maartje is overleden (datum/plaats nog niet bekend).

      10 Maaike Mesman, geboren op zaterdag 2 juli 1887 in Dordrecht (zh). Maaike
      is overleden op vrijdag 30 september 1887 in Dordrecht (zh), 2 maanden oud.

      Met vriendelijke groet,

      Max Mesman