Bancuri cu vegetarieni - ep. III

  • Marius Cristian Vasilescu
    Message 1 of 1 , Sep 14, 2004

      Becuri

      Întrebare: De câţi vegetarieni este nevoie pentru a înşuruba un bec?
      Răspuns: Nu ştiu, dar din ce luaţi proteinele?

      Î.: De câţi vegetarieni este nevoie pentru a schimba un bec?
      R: Doi -- unul să-l schimbe iar altul să verifice ingredientele de origine animală.

      Î: Câţi vivisecţionişti sunt necesari pentru a schimba un bec?
      R: Nici unul -- ei nu vor să vedeţi ceea ce fac.

      Î: Câţi vegani sunt necesari pentru a schimba un bec?
      R: Nici unul, veganii nu pot schimba nimic.
      (Spusă de un omnivor cu intenţia de a supăra)

      Î: De câţi carnivori este nevoie pentru a schimba un bec?
      R: Nici unul -- ei preferă să nu vadă cum este produsă mâncarea lor.

      Î: Câţi vegani sunt necesari pentru a schimba un bec?
      R: Patru. Unul, care păcălit de ceilalţi, îndeplineşte această sarcină în timp ce ceilalţi trei se vaietă pentru cât de multe animale au fost omorâte prin distrugerea habitatului atunci când au fost extrase mineralele necesare pentru fabricarea becului.

      Papagalul

      Un om avea un papagal care putea să vorbească. Din nefericire, înjura foarte mult. Încercând să facă papagalul să tacă, omul l-a băgat în dulap. Papagalul a continuat sa înjure şi de aceea omul s-a hotărât să îl bage în frigider. Papagalul a început să înjure şi mai mult. După câteva minute, s-a oprit brusc. Omul a deschis frigiderul şi papagalul i-a zis: "Îmi pare rău, domnule, nu se va mai întampla". În timp ce scotea papagalul din frigider, omul se întreba care o fi diferenţa dintre dulap şi frigider. Papagalul îl intrebă, "Ăăă...dar găina ce a făcut?"

      Pentru polo-vegetarieni

      Doi tipi stăteau de vorbă la un meci şi unul s-a oferit să îi cumpere celuilalt un hotdog.
      "Nu, mulţumesc", veni răspunsul. "Sunt vegetarian. Adică, aş mânca puţină carne albă, dar..."
      "Oh, te înţeleg. Hei, nici eu nu sunt canibal. Adică, aş mânca câţiva oameni albi, dar..."

      Povestire reală întâmplată în Bucureşti

      În febra căutării unui restaurant vegetarian în Bucureşti, în zona teatrului Ion Creangă, eu şi prietenul meu am dat peste un local care îşi pusese la intrare o firmă mare pe care scria "Restaurant Lacto-Vegetarian" şi care ne-a luat ochii de cum l-am văzut. Intrăm amândoi înăuntru, bucuroşi de descoperirea noastră, să verificăm meniul şi să strângem cât mai multe informaţii despre respectivul local. O încăpere nu foarte spaţioasă, cu destule măsuţe, îşi aştepta încă clienţii. Ne îndreptăm spre o masă şi citim meniul care contrasta puternic cu anunţul de afară, marea majoritate (dacă nu toate) a mâncărurilor având carne. Uimiţi şi amuzaţi, ne îndreptăm spre bucătărie pentru a cere lămuriri. Acolo ne întălnim cu bucătăreasa care tocmai pregătea de zor nişte carne tocată şi cu chelnăriţa. (dialog aproximativ cu bucătăreasa)
      "Bună ziua. Nu vă supăraţi, restaurantul acesta este lacto-vegetarian?"
      "Da."
      "Dar în meniu toate preparatele sunt cu carne..."
      "Da, dar dacă doriţi putem să facem şi mâncare vegetariană."
      "Atunci de ce se numeşte restaurantul "lacto-vegetarian" dacă toată mâncarea din meniu are carne?"
      Vizibil iritată şi cu tonul ridicat, bucătăreasa ne răspunde, mestecând şi mai abitir cu mâna carnea tocată:
      "Ştii ce? Dacă nu îţi convine nu ai decât se te duci la alt restaurant!'
      "Eu tot nu înţeleg... Care este diferenţa dintre dumneavoastră şi alte restaurante obişnuite? Orice restaurant poate să pregătească şi mâncare vegetariană. Din moment ce restaurantul dumneavoastră se numeşte "Lacto-Vegetarian" mă aştept să găsesc mâncare vegetariană, nu carne!"
      "Da' cine te crezi tu? Eu de 20 de ani pregătesc mâncare vegetariană şi vii tu să imi spui ce e aia mâncare vegetariană??", s-a răstit la noi bucătăreasa în timp ce amesteca carnea tocată.
      La acestă frază aproape ne-a bufnit râsul şi am plecat întrebându-ne dacă din carnea aceea tocată urma să pregătească sarmale vegetariene. Poate o fi o reţetă nouă sau specifică localului respectiv, preparată în cei 20 de ani de experienţă în bucătărie vegetariană şi anume: sarmale vegetariene cu carne!