Earthlings

  • Alina Rotaru
    Message 1 of 14 , Sep 1, 2007
      Multumesc Patricia pentru link. M-am gandit sa-l copiez si aici, pt.
      ca Earthlings merita un thread propriu.

      http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967

      Este cu subtritare in germana, nici eu nu am gasit alta varianta pe
      net, dar nu cred ca deranjeaza prea mult. Joaquin este un adevarat
      bestial. Pentru cei care inca nu au vazut filmul, recomand sa reziste
      si sa se uite pana la sfarsit. Ceea ce nu ne distruge ne face mai
      puternici, nu? Aprovizionati-va cu multe servetele inainte de a
      viziona filmul.

      Multe salutari,
      Alina
    • Patricia Obreja
      Message 2 of 14 , Sep 1, 2007
        Subtitrarea este in engleza, Joaquin (caruia in filme i se fac costume speciale pentru a nu contine fibra animala) vorbeste oricum foarte clar, iar pentru cine nu stie engleza imaginile vorbesc de la sine.

        Trebuie vazut pana la sfarsit intr-adevar, este un documentar foarte bine facut, printre cele mai bune de gen din cate am citit. Am citit si comentariile, pe unii acest film i-a schimbat, in sensul ca au devenit veg.

        Eu sunt vegan tot din motive etice de mai multi ani, dar parca tot mi se pare putin, nu mai stiu ce sa fac, cum sa fac, pentru ca toata lumea sa afle ce se ascunde in spatele usilor inchise.

        Trebuie vazut documentarul, chiar daca este deprimant, chiar daca este mult de plans, macar atat poate merita si acele suflete, cateva lacrimi din ochii nostri pentru ca ne simtim complice, pentru ca ne simtim vinovati ca lasam sa se intample asa ceva in lumea aceasta.

        Got a little couch potato?

      • ruxi
        Message 3 of 14 , Sep 1, 2007
          salut. totusi, as sublinia ca filmul e *foarte greu de
          vizionat*! eu nu l-am putut vedea pina la sfirsit.
          sint total de acord ca imaginile de la abatoare sau
          alte realitati despre cruzimea fata de animale
          afecteaza oamenii in general, si ca pentru multi din
          noi e lucrul care ne-a scos din apatie si nepasare si
          ne-a facut sa facem pasul spre veg*anism (de ex., eu
          imi amintesc si acum care a fost imaginea "care a
          umplut paharul" pentru mine: o poza cu o gaina
          inghesuita cu multe altele intr-o cusca, care avea o
          rana intre gheare si statuse atita timp presata de
          sirma custii incit i se inchisese rana in jurul
          sirmei), DAR cred ca de la un anumit nivel nu trebuie
          sa mai vedem, sau sa ne fortam sa vedem imagini
          de-astea. eu inca n-am vazut nici macar "meet your
          meat" in intregime, desi am proiectat filmul sau am
          fost la proiectii ale lui de nu stiu cite ori - a
          trebuit sa-mi acopar ochii sau sa ies din sala. si
          cred ca e ok.

          pina la urma - nu am nevoie sa vad cum i se taie capul
          unui om ca sa-mi pot imagina sau sa-mi dau seama ca e
          ceva ingrozitor si condamnabil.

          deci, nu stiu, ca terapie de soc pt. a-i face pe
          oameni sa inteleaga ce presupun de fapt "industria de
          carne" sau "circul" sau alte afaceri care exploateaza
          si vatameaza animalele... stiu ca filmele astea sint
          bune si utile! si pe mine m-au impins catre
          vegetarianism tot imaginile socante - desi cind eram
          mica taica-meu zicea des ca ar trebui sa fim
          vegetarieni pt. ca felul in care ucidem animale ca sa
          le mincam este o barbarie, nu am ales sa dau prea mare
          atentie ideii multa vreme - dar cred ca celalalt
          factor major care-i opreste pe oameni sa se lase de
          carne e teama de necunoscut... nevoia de-a sti ce
          inseamna exact sa fii vegetarian, de-a avea o
          comunitate care sa te sustina daca faci pasul asta.
          din experienta mea, nu sint foarte multi cei care
          odata ce constientizeaza ca o traditie e cruda,
          daunatoare, lipsita de etica, etc., fac imediat pasul
          de-a-i intoarce spatele acestei traditii, daca nu sint
          siguri ce va insemna acest pas si nu gasesc sprijin.
          cred ca doar imaginile socante, doar constientizarea
          la nivelul asta, nu ajunge.

          ... nu stiu exact care era punctul acestui mesaj... a,
          ca daca nu rezisti si nu poti viziona filmul e ok! :)
          numa' bine,
          ruxi.

          --- Alina Rotaru <alinarotaru@...> wrote:

> [...]
          > si sa se uite pana la sfarsit. Ceea ce nu ne
          > distruge ne face mai
          > puternici, nu? Aprovizionati-va cu multe servetele

          Boardwalk for $500? In 2007? Ha! Play Monopoly Here and Now (it's updated for today's economy) at Yahoo! Games.
          http://get.games.yahoo.com/proddesc?gamekey=monopolyherenow
        • Alina Rotaru
          Message 4 of 14 , Sep 1, 2007
> [...]
            cateva lacrimi din ochii nostri pentru ca ne simtim complice, pentru
            ca ne simtim vinovati ca lasam sa se intample asa ceva in lumea aceasta.

            Exact asa simt/cred si eu, sunt 100% de acord cu tine, Patricia.
            Bineinteles ca e aproape insuportabil de vazut, dar nici eu nu am vrut
            sa inchid ochii sau sa intrerup vizionarea tocmai din acest motiv.
            Este adevarul care nu trebuie cenzurat.
            Fiecare dintre noi are scene care pot fi absolute deal-braker. In
            cazul meu este scena cu cainele din masina de presat gunoiul, sau
            ochii animalutului care inca mai traieste dupa ce i s-a jupuit blana.
            Cum putem lupta impotriva acestor lucruri daca nu ne putem uita la ele?
          • ruxi
            Message 5 of 14 , Sep 1, 2007
              > Cum putem lupta impotriva acestor lucruri daca nu ne
              > putem uita la ele?

              eu cred ca putem foarte bine. din nou, sint de acord
              ca retorica si imaginile care dezvaluie oribilitatile
              de care multi ramin ignoranti sint necesare pentru
              activism, pentru ca oamenii sa poata constientiza ce
              se intimpla - daca e ceva care e o surpriza pentru ei,
              daca pot privi si li se aprinde beculetul. mi s-a
              intimplat si mie asta, cum ziceam. dar asta nu
              inseamna ca trebuie sa ma fortez sa tot vad aceste
              imagini, si cred ca nu toata lumea are nevoie de
              imagini extreme ca sa constientizeze felul in care
              animalele sufera in miinile oamenilor. e un semn *bun*
              daca nu poti rezista in fata acestor imagini. in plus,
              eu mai am o problema cu ideea ca numai prin
              "inghitirea" unor imagini extreme ar trebui sa ajunga
              oamenii sa fie in stare sa fie empatetici fata de
              animale... e intr-un fel ca si cum am renunta la
              animal rights din start, ca si cum am declara ca nu ne
              putem astepta la mai mult de la oameni - iar asta
              conteaza pt. activism. ma rog...

              eu zic ca putem lupta impotriva unor lucruri si fara
              sa ne putem uita la ele. eu ma lupt si impotriva
              violentei sexuale si nu cred ca trebuie sa fiu in
              stare sa ma uit la un asalt pt. ca sa pot fi o buna
              activista.

              ruxi

              Luggage? GPS? Comic books?
              Check out fitting gifts for grads at Yahoo! Search
              http://search.yahoo.com/search?fr=oni_on_mail&p=graduation+gifts&cs=bz
            • Alina Rotaru
              Message 6 of 14 , Sep 1, 2007
                Draga Ruxi, imi pare rau dar mi-e teama ca din pacate oamenii au
                nevoie de terapii soc, altfel cum iti explici consumul de produse
                animaliere?

                Foarte bine ca tu nu ai nevoie de asa ceva, dupa cum spui, dar iti
                este clar ca sub acest aspect faci parte - din pacate - din
                minoritate, nu?

                Un singur aspect ma deranjeaza personal in comentariul tau, dar sper
                sa ma insel. Tu spui "e un semn *bun* daca nu poti rezista in fata
                acestor imagini". Implici faptul ca a "rezista" acestor imagini e semn
                rau? Daca asta e parerea ta, trebuie sa protestez. Numai prin faptul
                ca tu nu te poti uita la aceste imagini nu inseamna ca gradul tau de
                compasiune este mai ridicat decat al meu, de exemplu.

                "e intr-un fel ca si cum am renunta la
                > animal rights din start, ca si cum am declara ca nu ne
                > putem astepta la mai mult de la oameni - iar asta
                > conteaza pt. activism".

                Din acest paragraf nu pot decat sa speculez ca:
                1. ori esti foarte tanara;
                2. ori esti inconjurata de vegetarianism in mediul tau inconjurator,
                ceea ce este o raritate.

                Pentru ca imi pare rau sa spun ca de la majoritatea oamenilor nu ne
                putem astepta la mai nimic bun, dupa cum arata si filmul pe care nu
                vrei/poti sa-l vizionezi.

                Eu ma bucur ca ai atata incredere in oameni dar consider comentariul
                tau destul de naiv. Iar naivitatea nu e buna pentru activism...

                Multe salutari,
                Alina

                PS. Am uitat sa precizez un lucru: nimeni nu-ti cere sa te fortezi sa
                vezi filmul. Eu recomand tuturor sa incerce sa se uite pana la
                sfarsit, iar toti cei care reusesc acest lucru sunt de aceeasi parere.
                Dar pot sa respect faptul ca tu (ca multi altii) nu-l poti viziona, nu
                e nimic rau in asta.

                Message 7 of 14 , Sep 1, 2007
                  salut. nu, n-am vrut sa spun *deloc* ca gradul meu de
                  compasiune e mai mare, deci scuze daca s-a inteles
                  asta! chiar nu ma refeream la nimic de genul asta. dar
                  cred ca punctul de baza e subtil (si pentru mine
                  insami)... are de-a face cu adevaratele motive pentru
                  care mai multi din noi (oamenii) nu devin vegetarieni
                  (chiar cind stim ce se intimpla cu animalele, in fond
                  orice copil a trecut prin faza in care, odata ce a
                  constientizat ca noi ne *mincam prietenii* a ajuns s-o
                  justifice si rationalizeze cumva... si asta e).

                  anyway, nu sint nici f. tinara si nici inconjurata
                  doar de vegetarieni. :) dar *sint* vegana de 10 ani si
                  vegetariana de 12, si am trecut prin multe grupari
                  activiste, si am intilnit foarte multi oameni,
                  vegetarieni si ne-, am vazut reactiile lor la diverse
                  actiuni sau materiale sau la ce fel de idei revin
                  mereu oamenii in discutii, si uneori imi pun niste
                  intrebari mai existentiale sau neclare, scuze :D - dar
                  de fapt ce-am vrut sa comunic a fost inteles: eu nu
                  pot viziona filmele alea, si e ok (nu e un *semn rau*
                  si nu e nevoie sa te fortezi daca nu poti).

> [...]

                  > sfarsit, iar toti cei care reusesc acest lucru sunt
                  > de aceeasi parere.
                  > Dar pot sa respect faptul ca tu (ca multi altii)

                  ____________________________________________________________________________________Ready for the edge of your seat?
                  Check out tonight's top picks on Yahoo! TV.
                  http://tv.yahoo.com/
                • ruxi
                  Message 8 of 14 , Sep 1, 2007
                    totusi, ca sa clarific:

                    > "e intr-un fel ca si cum am renunta la
                    > nu ne

                    nu e un punct naiv - ci poate unul mai altfel... ideea
                    e ce inseamna daca *noi* transmitem/sustinem cumva
                    mesajul ca animalele sint atit de "altele" incit numai
                    pentru ca li se intimpla chestii extreme si oribile ar
                    trebui sa ne pese... cam la asta ma refeream.

                    ruxi

                    http://searchmarketing.yahoo.com/
                  • Alina Rotaru
                    Message 9 of 14 , Sep 1, 2007
                      Aa, ok, inteleg (rasufland usurata :))

                      Interesant punct, nu m-am gandit la asa ceva ("mesajul ca animalele
                      sint atit de "altele" incit numai pentru ca li se intimpla chestii
                      extreme si oribile ar trebui sa ne pese...")

                      Vegana de 10 ani? In Ro? Fantastic.

                      Acum un detaliu tehnic, neimportant de altfel: Patricia, linkul dat de
                      tine apare cu subtitrare in germana. Pe cuvant!

                      O seara placuta,
                      Alina

                      Message 10 of 14 , Sep 2, 2007
                        La mine apare in engleza. Am verificat de mai multe ori.

                        Acum referitor la discutia legata de a ne uita sau nu la acest documentar sau in general la filme ce prezinta cruda realitate. Am vazut destule, mi-am mai acoperit si ochii, dar nu m-am uitat la toate. Cred ca in afara de cd-urile de la SVR nu am vazut altele.

                        Documentarul deocamdata l-am vazut jumatate ieri, si am sa vad si restul, nu stiu cand, dar am sa il vad. Nu stiu de ce vreau musai sa il vad, nu sunt sadica si imi face rau sa vad ce este acolo, dar stiu ca nu imi pot imagina singura exact ce este acolo. Am ramas la "Clothes" si stiu ce urmeaza, dar nu am vazut pana acum filme referitoare la asa ceva, si trebuie sa vad ce se intampla exact, ca sa pot povesti si altora care refuza realitatea, sa le povestesc cu detalii poate se infioara pana la urma.

                        Message 11 of 14 , Sep 2, 2007
                          Alte documetare de vazut:

                          The Future of Food

                          Supermarket Secrets (dau lista pentru ca este impartit in mai multe bucati)

                          Alina Rotaru <alinarotaru@ web.de> wrote:
> [...]

                          > http://searchmarket ing.yahoo. com/

                          Luggage? GPS? Comic books?
                          Check out fitting gifts for grads at Yahoo! Search.

                          Fussy? Opinionated? Impossible to please? Perfect. Join Yahoo!'s user panel and lay it on us.

                        • oana lascar
                          Message 12 of 14 , Sep 2, 2007
                            http://www.chooseveg.com/animal-cruelty.asp

                            Message 13 of 14 , Sep 2, 2007
                              salutari.

                              alina, predominant nu in romania, dar si in romania.
                              :)

                              apropos de discutie, mai trimiteti sugestii de filme
                              pe care credeti ca ar fi bine sa le aiba svr-ul, vom
                              cumpara in curind mai multe si ar fi utila o lista!

                              eu am pus citeva titluri pe pagina asta mai veche:
                              http://www.uvem.org/ro/info/index.html ...

                              a, si pe site-ul svr e o sectiune numita "filmulete
                              amuzante" (nu neaparat amuzante, dar animate)...

                              weekend frumos in continuare,
                              ruxi

                              http://video.google.com/videoplay?docid=5888040483237356977&q=the+future+of+food&total=1129&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

                              http://video.google.com/videosearch?q=secrets+supermarket

> [...]
                              > Fussy? Opinionated? Impossible to please? Perfect.
                              > Join Yahoo!'s user panel and lay it on us.

                              Yahoo! oneSearch: Finally, mobile search
                              that gives answers, not web links.
                              http://mobile.yahoo.com/mobileweb/onesearch?refer=1ONXIC
                            • Didi A. Devapriya
                              Message 14 of 14 , Nov 28, 2008

                                "Earthlings" Un film documentar (1hr 30 min)  despre tratamentul de animalele....