Organisme Modificate Genetic

  • octavia nastase
    Message 1 of 10 , Aug 28, 2007
      http://www.greenpeace.ro/campaigns/story/story_60.html

      Need a vacation? Get great deals to amazing places on Yahoo! Travel.
    • Alina Rotaru
      Message 2 of 10 , Aug 29, 2007
        Eu nu cred ca e adevarat, pentru ca fiecare substanta de care avem
        nevoie este posibil de gasit in nutritia vegana.

        Am un link in germana despre copii vegani:
        http://vegankids.de/adakids
        Alte linkuri:
        http://www.keepkidshealthy.com/WELCOME/treatmentguides/veganchildren.
        html
        http://www.andrews.edu/NUFS/Vegan%20Children.html

        De fapt, cam toate site-urile vegane ofera informatii detaliate
        despre nutritie, pt. ca intrebarea "este oare sanatos asa?" este
        foarte frecventa.

        Salutari,
        Alina

        --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "Flavius" <fporumb@...> wrote:

        > Hrana "Vie" la inceputul mesei .. un articol interesant
        > <http://www.sanatate.eu/index.php?
        option=com_content&task=blogsection&id\
        > =8&Itemid=108>
        >
        > dar nu stiu daca sa fiu de acord cu asta: " Consumul exclusiv de
        > vegetale nu este recomandat copiilor."
        > Ce parere aveti?
        >
        > Flavius
        > fan of Sanatate.EU <http://www.sanatate.eu>

      • unsold501
        Message 3 of 10 , Aug 29, 2007
          Buna tuturor! V-am gasit de curind si m-am inscris imediat la acest
          grup de discutii cu speranta ca citindu-va imi va fi mai usor sa-mi
          mentin comportamentul alimentar corect. Nu vreau sa intru in detalii
          si nici sa plictisesc cu prea multe detalii, dar.. fara a deveni
          patetica, vreau sa va intreb simplu si direct: cum a fost pentru voi
          la inceput, cum ati reusit sa fiti constanti?? Ati decis, pur si
          simplu intr-o zi `stop carne!` si-asa a fost pentru restul vietii?
          Sint la inceput si stiu ca orice sfat veteran mi-ar prinde tare bine.
          Incerc sa ma ajut cit mai mult citind articole si carti pro-
          vegetarianism, filozofie, misticism, ezoterice, ORICE care sa ma
          incarce cu energie benefica drumului pe care l-am ales.. Si totusi,
          in anumite momente (cind schimb mediul sau plec de acasa) imi revine
          o pofta nebuna de carne. Cind revin in mediul meu obisnuit totul
          revine la normal si ma mir de mine insumi ca am putut inghiti carne
          cu doar citeva zile inainte.. Inafara acestor `accidente`, maninc
          doar hrana neprelucrata vegana si culmea este ca aceasta alimentatie
          nu-mi creeaza deloc probleme.. Banuiesc ca am cam picat ca nuca-n
          perete cu problemele mele marunte dar totusi sper ca gasesc pe-aici
          pe cineva cu putin timp liber si dispus sa ma ajute cu un sfat.
          Lullaby.
        • Alina Rotaru
          Message 4 of 10 , Aug 30, 2007
            Buna Lullaby!

            No problem :)
            De aceea suntem cu totii aici, sa comunicam.

            Din punctul meu de vedere cred ca cel mai important indiciu care sa
            dea un raspuns dilemei tale este motivul pentru care te-ai hotarat sa
            devii vegetariana.

            Eu am devenit vegetariana (si dupa aceea vegana) din motive etice.
            Motivele de sanatate nu m-au interesat, sunt si ele o gramada. Dar
            stiu ca doar privind "problema" din punctul de vedere al sanatatii nu
            m-ar ajuta sa fiu constanta. In ceea ce priveste motivele etice,
            acolo este cu totul altceva. Pofta de carne este un impuls primitiv,
            pentru care nu merita sa moara sau sa sufere un animal. Noi, cei care
            avem norocul sa nu murim de foame ca in alte tari, putem alege.
            La mine s-a schimbat macazul de pe o zi pe alta. Pofta de carne nu
            mai am de mult. De curand, nici de pizza, omleta, iaurt etc. Mie
            personal imi ajunge sa imi imaginez de unde vin aceste produse (sau
            sa-mi amintesc ce am vazut in diferite videouri la Peta etc.) ca sa
            nu-mi mai trebuiasca niciodata produse animaliere (nutritive sau nu,
            ca de ex. piele, matase etc.) Asta este gandul care ma mentine
            consecventa. Pentru mine nu prea mai e nici o diferenta intre carne
            si oua, de exemplu.
            Ceea ce nu inseamna ca nu ma bucur de fiecare vegetarian pe care il
            cunosc.

            Iti recomand site-ul Peta pentru diferite videouri. Este o terapie de
            soc, tocmai de aceea are puterea de a te aduce la realitate. Poti sa
            arunci o privire si pe blogul meu www.alinarotaru.blogspot.com,
            ultimul post e un video al unui rapper vegan. Imaginile spun mai mult
            decat 1000 cuvinte.

            Si bineinteles, recomand tuturor sa vizioneze filmul "Earthlings"
            (sper ca nu ma repet). Este socant dar deschide ochii tuturor celor
            care mai au intrebari de pus.

            Mult succes,
            Alina

            --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "unsold501" <unsold501@...> wrote:

> [...]
            > perete cu problemele mele marunte dar totusi sper ca gasesc pe-aici
            > pe cineva cu putin timp liber si dispus sa ma ajute cu un sfat.

          • Flavius Porumb
            Message 5 of 10 , Aug 30, 2007
              si actiunea ulterioara:

              blocare acces supermarket

              Flavius,

              fan of Sanatate.EU

              Message 6 of 10 , Aug 30, 2007
                Stiu ca unele momente pot fi dificile, mai ales atunci cand esti pus
                in situatia sa mananci alaturi de oameni care nu te cunosc si care nu
                au mai stat in preajma vegetarienilor, cand se mira si le explici si
                nu reusesc sa te inteleaga. Mie cel mai greu mi-a fost la inceput cu
                parintii, care au incercat in fel si chip sa ma faca sa revin la carne
                si pt mine a fost chiar greu. Am avut diverse certuri pe tema asta si
                ajunsesera chiar sa spuna ca sunt sectanta... insa cand au vazut ca
                sunt chiar hotarata si ca nici nu ma ating de carne chiar daca altceva
                nu e de mancare in frigider, cu timpul, au renuntat... si vazand ca
                unii dintre prietenii de familie (cei mai deschisi) ma felicitau si
                spuneau ca intr-adevar e mai sanatos si ma felicitau, atunci au
                incetat cu presiunile si usor usor m-au acceptat asa cum sunt.
                Acelasi lucru s-a intamplat cu toti cunoscutii de-a lungul timpului.
                Cat despre lupta interioara.. nu e usor intr-adevar sa iti schimbi
                obiceiurile de o viata si uneori imi mai e pofta, la inceput aveam
                vise ca mancam carne si ma trezeam speriata si usurata ca nu s-a
                intamplat cu adevarat. Eu am vazut muuuulte poze si filmuletze din
                ferme si abatoare, care sunt infioratoare, si chiar am vizitat cu
                scoala (sunt la medicina veterinara) niste abatoare in timp ce "se
                sacrificau" porcii - experienta traumatizanta pt mine... De fiecare
                data cand un miros sau altceva imi face pofta ma gandesc la ele si mi
                se taie instantaneu, pofta e inlocuita cu fiori de scarba.
                Eu iti tin pumnii si sper ca ti-am fost de ajutor cat de cat.
                Irina

              • unsold501
                Message 7 of 10 , Aug 31, 2007
                  Multumesc, Irina si Alina! Nu mai vazusem niciodata vreun video cu ce
                  se intimpla de fapt in abatoare.. Dar asta nici nu e o scuza ca nu am
                  realizat dinainte acest lucru. Cu totii avem posibilitatea sa ne-
                  nchipuim suferinta animalelor fara a vedea `live` tragedia lor muta.
                  Doar ca probabil preferam sa lincezim in coltul nostru caldut de
                  comoditate si egoism si sa ne bucuram inconstient ca ne-am nascut
                  putin mai norocosi.
                  Nu stiu ce sa spun, un alt motiv pt care am renuntat mai greu la
                  carne (sper din suflet ca pot pune la trecut aceasta afirmatie..) a
                  fost si faptul ca am fost crescuta in credinta ca animalele exista ca
                  sa ne hraneasca pe noi, oamenii, plus toate prostiile alea ca sint
                  crescute cu dragoste in curtea proprie, iar daca ne cerem iertare
                  cind le taiem indepartam amprenta fricii si toxinele din carnea lor..
                  dar tot le doare groaznic, nu? Asta-i un adevar pe care nu-l putem
                  schimba sau imbunatati!
                  Stiu ca inca ma mai lupt cu instinctele primitive uneori dar creierul
                  imi este lucid si simt ca asta este viitorul nostru ca omenire.. sa
                  nu facem rau nici unei fiinte din jurul nostru, sau cum am citit
                  undeva `sa nu maninci nimic ce are chip..`. Mi-a prins bine discutia
                  cu voi, multumesc mult!

                  --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "Irina Corbu" <o_fata_irina@...>
                  wrote:

> [...]
                  > se taie instantaneu, pofta e inlocuita cu fiori de scarba.
                  > Eu iti tin pumnii si sper ca ti-am fost de ajutor cat de cat.

                • Alina Rotaru
                  Message 8 of 10 , Aug 31, 2007
                    Cu multa placere.

                    Cel mai important lucru de stiut (si tinut minte) dupa parerea mea
                    este certitudinea ca nu suntem singuri, in ceea ce priveste atat
                    educatia falsa primita cat si gradul de solidaritate intre noi.
                    Cu putine exceptii, toti am fost crescuti asa cum povestesti tu. Eu am
                    avut intotdeauna incredere nemarginita in parintii mei, ca fac numai
                    ceea ce trebuie, de aceea nu am renuntat la carne cand am fost copil
                    (pentru ca sunt convinsa ca multi copii ar renunta la carne, daca ar
                    fi dupa ei). Tatal meu este convins ca oamenii trebuie sa fie
                    omnivori, ca substantele necesare pe care le luam din carne nu se pot
                    gasi nicicum altundeva in natura (si e medic!), iar eu am stat sa-l
                    ascult fara sa ma documentez.

                    Despre suferinta animalelor, cu totii stim ca exista dar nu la gradul
                    real (in Earthlings sunt aratate niste scene de o perversiune maxima),
                    si omul oricum are tendinta de a relativa (relativiza? am uitat,
                    ehei), de a minimaliza orice, asa ca este un soc de fiecare data cand
                    vedem ce se intampla de fapt in spatele usilor abatorului, la ordinea
                    zilei.
                    Stim din mass-media ca pistolul electric reduce suferinta animalului
                    inainte de taiere, dar nimeni nu ne spune ca dureaza in jur de 20
                    minute pana cand animalul moare in sfarsit. 20 de minute!

                    Dar in fine, vorba lunga saracia omului, you've got the point.

                  • Patricia Obreja
                    Message 9 of 10 , Aug 31, 2007
                      Pentru cei care doresc sa vada documentarul Earthlings, el este pe Google Video, este comentat de Joaquin Phoenix care este vegan de la varsta de 3 ani.

                      Alina Rotaru <alinarotaru@...> wrote:
> [...]

                      > nu facem rau nici unei fiinte din jurul nostru, sau cum am citit
                      > undeva `sa nu maninci nimic ce are chip..`. Mi-a prins bine discutia

                      Sick sense of humor? Visit Yahoo! TV's Comedy with an Edge to see what's on, when.