interviu dr Bojor

  • Flavius
    Message 1 of 10 , Aug 28, 2007
      Hrana "Vie" la inceputul mesei .. un articol interesant

      dar nu stiu daca sa fiu de acord cu asta: " Consumul exclusiv de vegetale nu este recomandat copiilor."
      Ce parere aveti?

      Flavius
      fan of Sanatate.EU
    • octavia nastase
      Message 2 of 10 , Aug 28, 2007
        http://www.greenpeace.ro/campaigns/story/story_60.html

        Need a vacation? Get great deals to amazing places on Yahoo! Travel.
      • Alina Rotaru
        Message 3 of 10 , Aug 29, 2007
          Eu nu cred ca e adevarat, pentru ca fiecare substanta de care avem
          nevoie este posibil de gasit in nutritia vegana.

          Am un link in germana despre copii vegani:
          http://vegankids.de/adakids
          Alte linkuri:
          http://www.keepkidshealthy.com/WELCOME/treatmentguides/veganchildren.
          html
          http://www.andrews.edu/NUFS/Vegan%20Children.html

          De fapt, cam toate site-urile vegane ofera informatii detaliate
          despre nutritie, pt. ca intrebarea "este oare sanatos asa?" este
          foarte frecventa.

          Salutari,
          Alina

          --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "Flavius" <fporumb@...> wrote:

          > Hrana "Vie" la inceputul mesei .. un articol interesant
          > <http://www.sanatate.eu/index.php?
          option=com_content&task=blogsection&id\
          > =8&Itemid=108>
          >
          > dar nu stiu daca sa fiu de acord cu asta: " Consumul exclusiv de
> [...]
        • unsold501
          Message 4 of 10 , Aug 29, 2007
            Buna tuturor! V-am gasit de curind si m-am inscris imediat la acest
            grup de discutii cu speranta ca citindu-va imi va fi mai usor sa-mi
            mentin comportamentul alimentar corect. Nu vreau sa intru in detalii
            si nici sa plictisesc cu prea multe detalii, dar.. fara a deveni
            patetica, vreau sa va intreb simplu si direct: cum a fost pentru voi
            la inceput, cum ati reusit sa fiti constanti?? Ati decis, pur si
            simplu intr-o zi `stop carne!` si-asa a fost pentru restul vietii?
            Sint la inceput si stiu ca orice sfat veteran mi-ar prinde tare bine.
            Incerc sa ma ajut cit mai mult citind articole si carti pro-
            vegetarianism, filozofie, misticism, ezoterice, ORICE care sa ma
            incarce cu energie benefica drumului pe care l-am ales.. Si totusi,
            in anumite momente (cind schimb mediul sau plec de acasa) imi revine
            o pofta nebuna de carne. Cind revin in mediul meu obisnuit totul
            revine la normal si ma mir de mine insumi ca am putut inghiti carne
            cu doar citeva zile inainte.. Inafara acestor `accidente`, maninc
            doar hrana neprelucrata vegana si culmea este ca aceasta alimentatie
            nu-mi creeaza deloc probleme.. Banuiesc ca am cam picat ca nuca-n
            perete cu problemele mele marunte dar totusi sper ca gasesc pe-aici
            pe cineva cu putin timp liber si dispus sa ma ajute cu un sfat.
            Lullaby.
          • Alina Rotaru
            Message 5 of 10 , Aug 30, 2007
              Buna Lullaby!

              No problem :)
              De aceea suntem cu totii aici, sa comunicam.

              Din punctul meu de vedere cred ca cel mai important indiciu care sa
              dea un raspuns dilemei tale este motivul pentru care te-ai hotarat sa
              devii vegetariana.

              Eu am devenit vegetariana (si dupa aceea vegana) din motive etice.
              Motivele de sanatate nu m-au interesat, sunt si ele o gramada. Dar
              stiu ca doar privind "problema" din punctul de vedere al sanatatii nu
              m-ar ajuta sa fiu constanta. In ceea ce priveste motivele etice,
              acolo este cu totul altceva. Pofta de carne este un impuls primitiv,
              pentru care nu merita sa moara sau sa sufere un animal. Noi, cei care
              avem norocul sa nu murim de foame ca in alte tari, putem alege.
              La mine s-a schimbat macazul de pe o zi pe alta. Pofta de carne nu
              mai am de mult. De curand, nici de pizza, omleta, iaurt etc. Mie
              personal imi ajunge sa imi imaginez de unde vin aceste produse (sau
              sa-mi amintesc ce am vazut in diferite videouri la Peta etc.) ca sa
              nu-mi mai trebuiasca niciodata produse animaliere (nutritive sau nu,
              ca de ex. piele, matase etc.) Asta este gandul care ma mentine
              consecventa. Pentru mine nu prea mai e nici o diferenta intre carne
              si oua, de exemplu.
              Ceea ce nu inseamna ca nu ma bucur de fiecare vegetarian pe care il
              cunosc.

              Iti recomand site-ul Peta pentru diferite videouri. Este o terapie de
              soc, tocmai de aceea are puterea de a te aduce la realitate. Poti sa
              arunci o privire si pe blogul meu www.alinarotaru.blogspot.com,
              ultimul post e un video al unui rapper vegan. Imaginile spun mai mult
              decat 1000 cuvinte.

              Si bineinteles, recomand tuturor sa vizioneze filmul "Earthlings"
              (sper ca nu ma repet). Este socant dar deschide ochii tuturor celor
              care mai au intrebari de pus.

              Mult succes,
              Alina

              --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "unsold501" <unsold501@...> wrote:

> [...]
              > perete cu problemele mele marunte dar totusi sper ca gasesc pe-aici
              > pe cineva cu putin timp liber si dispus sa ma ajute cu un sfat.

            • Flavius Porumb
              Message 6 of 10 , Aug 30, 2007
                si actiunea ulterioara:

                blocare acces supermarket

                Flavius,

                fan of Sanatate.EU

                Message 7 of 10 , Aug 30, 2007
                  Stiu ca unele momente pot fi dificile, mai ales atunci cand esti pus
                  in situatia sa mananci alaturi de oameni care nu te cunosc si care nu
                  au mai stat in preajma vegetarienilor, cand se mira si le explici si
                  nu reusesc sa te inteleaga. Mie cel mai greu mi-a fost la inceput cu
                  parintii, care au incercat in fel si chip sa ma faca sa revin la carne
                  si pt mine a fost chiar greu. Am avut diverse certuri pe tema asta si
                  ajunsesera chiar sa spuna ca sunt sectanta... insa cand au vazut ca
                  sunt chiar hotarata si ca nici nu ma ating de carne chiar daca altceva
                  nu e de mancare in frigider, cu timpul, au renuntat... si vazand ca
                  unii dintre prietenii de familie (cei mai deschisi) ma felicitau si
                  spuneau ca intr-adevar e mai sanatos si ma felicitau, atunci au
                  incetat cu presiunile si usor usor m-au acceptat asa cum sunt.
                  Acelasi lucru s-a intamplat cu toti cunoscutii de-a lungul timpului.
                  Cat despre lupta interioara.. nu e usor intr-adevar sa iti schimbi
                  obiceiurile de o viata si uneori imi mai e pofta, la inceput aveam
                  vise ca mancam carne si ma trezeam speriata si usurata ca nu s-a
                  intamplat cu adevarat. Eu am vazut muuuulte poze si filmuletze din
                  ferme si abatoare, care sunt infioratoare, si chiar am vizitat cu
                  scoala (sunt la medicina veterinara) niste abatoare in timp ce "se
                  sacrificau" porcii - experienta traumatizanta pt mine... De fiecare
                  data cand un miros sau altceva imi face pofta ma gandesc la ele si mi
                  se taie instantaneu, pofta e inlocuita cu fiori de scarba.
                  Eu iti tin pumnii si sper ca ti-am fost de ajutor cat de cat.
                  Irina

                • unsold501
                  Message 8 of 10 , Aug 31, 2007
                    Multumesc, Irina si Alina! Nu mai vazusem niciodata vreun video cu ce
                    se intimpla de fapt in abatoare.. Dar asta nici nu e o scuza ca nu am
                    realizat dinainte acest lucru. Cu totii avem posibilitatea sa ne-
                    nchipuim suferinta animalelor fara a vedea `live` tragedia lor muta.
                    Doar ca probabil preferam sa lincezim in coltul nostru caldut de
                    comoditate si egoism si sa ne bucuram inconstient ca ne-am nascut
                    putin mai norocosi.
                    Nu stiu ce sa spun, un alt motiv pt care am renuntat mai greu la
                    carne (sper din suflet ca pot pune la trecut aceasta afirmatie..) a
                    fost si faptul ca am fost crescuta in credinta ca animalele exista ca
                    sa ne hraneasca pe noi, oamenii, plus toate prostiile alea ca sint
                    crescute cu dragoste in curtea proprie, iar daca ne cerem iertare
                    cind le taiem indepartam amprenta fricii si toxinele din carnea lor..
                    dar tot le doare groaznic, nu? Asta-i un adevar pe care nu-l putem
                    schimba sau imbunatati!
                    Stiu ca inca ma mai lupt cu instinctele primitive uneori dar creierul
                    imi este lucid si simt ca asta este viitorul nostru ca omenire.. sa
                    nu facem rau nici unei fiinte din jurul nostru, sau cum am citit
                    undeva `sa nu maninci nimic ce are chip..`. Mi-a prins bine discutia
                    cu voi, multumesc mult!

                    --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "Irina Corbu" <o_fata_irina@...>
                    wrote:

> [...]
                    > se taie instantaneu, pofta e inlocuita cu fiori de scarba.
                    > Eu iti tin pumnii si sper ca ti-am fost de ajutor cat de cat.

                  • Alina Rotaru
                    Message 9 of 10 , Aug 31, 2007
                      Cu multa placere.

                      Cel mai important lucru de stiut (si tinut minte) dupa parerea mea
                      este certitudinea ca nu suntem singuri, in ceea ce priveste atat
                      educatia falsa primita cat si gradul de solidaritate intre noi.
                      Cu putine exceptii, toti am fost crescuti asa cum povestesti tu. Eu am
                      avut intotdeauna incredere nemarginita in parintii mei, ca fac numai
                      ceea ce trebuie, de aceea nu am renuntat la carne cand am fost copil
                      (pentru ca sunt convinsa ca multi copii ar renunta la carne, daca ar
                      fi dupa ei). Tatal meu este convins ca oamenii trebuie sa fie
                      omnivori, ca substantele necesare pe care le luam din carne nu se pot
                      gasi nicicum altundeva in natura (si e medic!), iar eu am stat sa-l
                      ascult fara sa ma documentez.

                      Despre suferinta animalelor, cu totii stim ca exista dar nu la gradul
                      real (in Earthlings sunt aratate niste scene de o perversiune maxima),
                      si omul oricum are tendinta de a relativa (relativiza? am uitat,
                      ehei), de a minimaliza orice, asa ca este un soc de fiecare data cand
                      vedem ce se intampla de fapt in spatele usilor abatorului, la ordinea
                      zilei.
                      Stim din mass-media ca pistolul electric reduce suferinta animalului
                      inainte de taiere, dar nimeni nu ne spune ca dureaza in jur de 20
                      minute pana cand animalul moare in sfarsit. 20 de minute!

                      Dar in fine, vorba lunga saracia omului, you've got the point.

                    • Patricia Obreja
                      Message 10 of 10 , Aug 31, 2007
                        Pentru cei care doresc sa vada documentarul Earthlings, el este pe Google Video, este comentat de Joaquin Phoenix care este vegan de la varsta de 3 ani.

                        Alina Rotaru <alinarotaru@...> wrote:
> [...]

                        > nu facem rau nici unei fiinte din jurul nostru, sau cum am citit
                        > undeva `sa nu maninci nimic ce are chip..`. Mi-a prins bine discutia

                        Sick sense of humor? Visit Yahoo! TV's Comedy with an Edge to see what's on, when.