lapte de soia pentru copii!

  • beatricefantu
    Message 1 of 10 , Feb 22, 2007
      salutare dragii mei! De curand mi/am intarcat fetita! Are un an si
      trei luni! Si ii dau laptic de soia de la inedit!
      Vreau sa va intreb daca stie cineva daca este suficient? Daca are ceva
      daca ii dau cu aroma cu vanilie(are si zahar brun, ca simplu nu vrea!
    • Marius-Cristian Vasilescu
      Message 2 of 10 , Feb 23, 2007
        Doar atat lapte de soia de la inedit? Cred ca nu este suficient.. In Romania eu nu am vazut lapte de soia special pentru bebelusi. Insa poate raspunde cineva care are copil..

        Eu iti recomand laptele acela de soia importat de Sanovita, "So Good" produs de Sanitarium.. Este mai bun in primul rand pt ca e suplimentat cu Calciu, B12 si altele...
        Uite aici o poza: http://www.mariusvasilescu.com/archives/2005/09/22/delicious-soy-milk/

        Din cate stiu copiii mici au nevoie de multe grasimi pt. dezvoltarea creierului si cred ca nu ar strica sa mai adaugi dietei niste ulei de in (pt omega 3). Cred ca o combinatie buna ar fi jumatate ulei de in, jumatate ulei de floarea soarelui (raportul omega 3:omega 6 trebuie sa fie 1:1.5, iar uleiul de in are un raport de 3:1. uleiul de floarea soarelui are doar omega-6). Stiu ca o lingurita de ulei de in pe zi (sau o lingura de seminte de in rasnite) sunt indeajuns pt un adult. La copii nu stiu care e minimul.

        Ti-am zis de uleiuri pt ca laptele de soia pt copii trebuie sa fie nedegresat si eu am impresia si cel de la inedit si "So Good" este degresat.

        marius

        --
        Marius Cristian
        Homesite: http://www.mariusvasilescu.com
        Message 3 of 10 , Feb 23, 2007
          --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "beatricefantu" <beatricefantu@...>
          wrote:

> [...]
          > Vreau sa va intreb daca stie cineva daca este suficient? Daca are ceva
          > daca ii dau cu aroma cu vanilie(are si zahar brun, ca simplu nu vrea!

          Dar daca ii fac laptic acasa din boabe de soaia?
          Sunt niste aparate speciale? Sa/i dau laptic de vaca mai bine?
        • Mihaela
          Message 4 of 10 , Feb 23, 2007
            Beatrice, cel mai bine e sa ii dai formula, care este facuta special pentru copii si are toate cele in ea. Sunt mai multe feluri, trebuie sa te orientezi dupa calitate si pret si dupa ...gust, sa vezi care ii place fetitei.
            Laptele de soia nu ii poate oferi nutrientii din laptele de mama, nici formula nu ofera tot, insa este mult mai aproape de laptele uman.Pana la 2 ani , este indicat sa bea formula, daca laptele de san nu mai intra in oferta.

            beatricefantu wrote:
[...]

            Now that's room service! Choose from over 150,000 hotels
            in 45,000 destinations on Yahoo! Travel
            to find your fit.

          • Cluj
            Message 5 of 10 , Feb 23, 2007
              Salut, mamico!

              Din cate am citit, laptele de vaca / mama este recomandat pana la varsta de 3 ani.

              Parerea mea este ca laptele de soia este foarte bun, si ca de asemenea si laptele de vaca, daca stii vreo vaca de la care sa iei, exclus din comert.

              Nu pot raspunde la  intrebarea legata de a fi suficient? Adica cum suficient? Tu ii dai si de mancare. Esti vegetariana,   lacto-vegetariana? Cum il hranesti pe bebe?

              Cu drag,
              Sandra

[...]

              Cheap Talk? Check out Yahoo! Messenger's low PC-to-Phone call rates.

            • Marius-Cristian Vasilescu
              Message 6 of 10 , Feb 23, 2007
                Haideti sa va dau doua vesti foarte bune.

                Pe 8 martie va fi lansata o carte despre alimentatia vegetariana la
                copii scrisa de dna Pridie. Lansarea va fi in Bucuresti. Va sfatuiesc
                sa veniti pentru ca dansa vorbeste foarte frumos si avem multe de
                invatat. O sa revin cu mai multe detalii, cand o sa fac un anunt asa
                mai oficial.

                Pot sa va mai spun ca va urma foarte curand o a doua lansare de carte,
                "The China Study", tradusa de dna Pridie.

                marius

                --
                Marius Cristian
                Homesite: http://www.mariusvasilescu.com
                Societatea Vegetarienilor din România: http://www.svr.ro
              • isache_anamaria
                Message 7 of 10 , Feb 23, 2007
                  <beatricefantu@...> wrote:

                  > --- In SVR-Group@yahoogroups.com, "beatricefantu" <beatricefantu@>

                  > Dar daca ii fac laptic acasa din boabe de soaia?
                  > Sunt niste aparate speciale? Sa/i dau laptic de vaca mai bine?

                  Buna,
                  Cautam ceva pe net si am gasit aceasta adresa si am zis ca
                  sa te uiti si tu, poate vrei sa stii mai multe despre
                  aparatul automat de produs lapte. Multa sanatate
                  http://www.soia.secretul.ro/aparat.html
                • isache_anamaria
                  Message 8 of 10 , Feb 23, 2007
                    wrote:

> [...]
                    ceva
                    > daca ii dau cu aroma cu vanilie(are si zahar brun, ca simplu nu vrea!

                    buna,
                    Lapte de soia sau lapte de vaca?
                    http://www.copilul.ro/a_2_405_Ce_i_mai_bun_pentru_bebelusul_meu_Laptele
                    _de_soia_sau_cel_de_vaca_.html
                  • Dragan Stefan
                    Message 9 of 10 , Feb 24, 2007

                      Articolul ala e destul de dubios:

                      1.       Nu are autor

                      2.       Nu are surse si referinte verificabile

                      3.       Nu e mentionat nici un dezavantaj al laptelui de vaca (nivele ridicate de grasimi, proteine de origine animala vs umana/vegetala, etc)

                      4.       In majoritatea scrierilor si interviurilor pe tema nutritie vegetariene este argumentat (aparent) destul de bine trecerea la alte surse de calciu in detrimentul produselor lactate. (A se vedea emisunile de pe Google Video cu Virgiliu Stroescu)

                      Nu sunt convins 100% ca Virgiliu Stroescu e precis si corect in tot ceea ce spune, dar clar aici e ceva care trebuie clarificat.

                      Un alt aspect al acestui subiect foarte discutat ar fi ca nu inteleg de ce e asa de problematic. Suntem mamifere, right? Si toate mamiferele isi haranesc puii cu lapte... pare ok, pare sa functioneze pana la un punct cand mama nu mai hraneste puiul cu lapte. Si acuma intrebare de „milioane”, „Ce mananca puiul daca nu mai primeste lapte de mama?”: ;-)

                      1.       Mama pune puiul sa suga de la tata undei vaci

                      2.       Mama ii da lapte de vaca cu biberonul

                      3.       Mama ii da lapte de soia cu biberonul

                      4.       Mancare obisnuita specifica speciei si varstei individului.

                      Trebuie sa gandim foarte bine la intreabarea asta pentru ca e vorba de mamifere, nu de oamenii. Nu, nu, oamenii au nevoie de lapte de „balena” :P conform remandarilor doctorilor si parintilor nostri care si-au hranit copii ca si bunicii nostri, si bunicii lor ca si strabunicii s.a.m.d.

                      Eu personal beau lapte de soia de cateva luni, laptele de vaca nu mi-a placut niciodata (din cauza grasimii cred) si ma gandesc: chiar e bine asa? Chiar TREBUIE sa beau lapte de soia? Am incercat o data sa fac lapte de soia dupa o reteta si a iesit oribil: gustul de proteine era multe prea pronuntat. Laptele din comert e bun la gust, nu „sta in gat” pentru ca, evident, e diluat. Dar oricum ar fi pana la urma sa scoti „laptele” din soia e o mare bataie de cap inutila. Soia e soia si are aproximativ aceleasi substante nutritive indiferent daca e „rotunda” sau „patrata”. Poate ca ar fi cazul sa acceptam cu totii ca un om normal bea lapte doar in primii ani ai vietii, iar acel lapte e daruit de cineva si nu furat de la o creatura neajutorata. Otherwise we are just junkies, we don’t HAVE to smoke, drink alcohol, eat meet/cheese/milk/eggs or other mind-created necessities, but I MUST drink a glass of soy-milk everyday because... whatever mind-created explanation I’m able to come with.

                      Dar revenind la intrebarea: ce ii dau copilului meu sa manance? Parearea mea e ca lucrurile nici aici nu sunt problematice si raspunsul meu este: ce are nevoie. Hehe da... dar nu sunt tata deci nu am cum sa stiu ce are nevoie un copil, mama clar evident nu sunt :-), dar stiu macar ca o mama poate sa ofere lapte copilului ei. Ca potential tata pot dormi linistit cateva luni (ipotetic), dar la un moment dat copilului ii vor creste dintii si va vrea sa roada ceva. Clar, cu guma de mestecat nu rezolv problema. Deci... cei ii dau copilui meu sa manance? Chiar nu stiu. Nu stiu eu ce sa manc  ... si daca m-as apuca sa intreb in dreapta si in stanga probabil as obtine tot felul de raspunsuri unele mai sucite decat alte de la persoane care daca le intrebi daca sunt 100% sigure o sa zica ceva de genul: „dar stii am citit intr-o carte” sau „doctorul mi-a recomandat aia si aia” sau „si parintii mei au facut la fel si asa si pe dincolo”, dar mai intai as intreba direct „sunt copii tai sanatosi tun?” si dupa aia mi-as bate capul cum au facut-o. Ultima intrebare nu era doar una retorica, daca stiti pe careva care poate sa zica asta chiar m-ar interesa cum au reusit pentru s-ar putea sa am si eu copii ... candva.

                      Si inca o data se ajunge la aceiasi intrebare aparent problematica: ce are nevoie copilul meu ca sa manance? Pai copilul cand se naste are aceleasi nevoi biologice ca orice alta fiinta vie. El stie sa respire, sa ii bata inima, sa se hraneasca, adica sa recunoasca tata mamei ca sa suga lapte si sa dea afara din organism, spre nemultumirea parintilor, ceea ce nu are novoie :-). E ceva normal si firesc, orice nou nascut stie cum si cu ce sa se hraneasca. Deci de ce nu ar stii cu ce sa se hranesca si cu altceva in afara de lapte?! Da-i un mar, o para, o leguma, o nuca, un pumn de seminte si vezi ce parere are. Daca n-are dinti si nu poate sa mestece, da-i mestecat, pisat, macinat si vezi ce zice. Limba bebelusilor e atat de simpla! Cred ca suntele pe care poate sa le scoata un copil se pot numara pe degete, ca si nevoile lui de altfel. Cred ca mai simplu e sa ii intinzi pe jos tot felul de mancaruri si sa il lasi pe el sa se joace cu ele, sa le pipaie, sa le miroase, sa le guste, desigur totul sub supraveghere. Nu mi se pare o idee buna sa pacalesti copilul cu gusturi, culori si mirosuri artificiale sau ratuste pe fundul farfuriei pentru simplu fapt ca un copil se naste cu niste instincte care sa il ajute sa gasesca tot ce are nevoie ca sa traiasca sanatos. In momentul in care introduci „fortat” in el lucruri care de buna voie nu le-ar lua atunci obtii un copil „bine nutrit”, „civilizat”, „disciplinat”, „imunizat” care are cu siguranta pe viitor un loc asigurat pe listele unei institutii de „reabilitare” fizica sau psihica.

                      Ca sa rezum, pentru cei care nu agreeaza povestile... Daca ajungi in postura de parinte stii ce ai de facut pentru copilul tau asa cum si un copil cand se naste el stie deja cum sa traiasca, altfel nu ar fi apucat acel moment al vietii. Nu are nevoie sa fie invatat cum sa o faca ci doar de mijloacele necesare.

                      P.S. daca cineva incearca sa creasca un copil pe baza celor spuse de mine face o mare greseala :P

                    • Cluj
                      Message 10 of 10 , Mar 2 11:19 PM
                        DA, este un aparat f. bun acesta de facut lapte de soia!

                        Merge cineva la lansarea cartii Copiii vegetarieni? As vrea sa imi spuneti impresii de la lansare!

                        Multumesc,
                        Sandra

                        wrote:

> [...]
                        sa te uiti si tu, poate vrei sa stii mai multe despre
                        aparatul automat de produs lapte. Multa sanatate

                        Check out the new improvements in Yahoo! Groups email.
                        http://us.click.yahoo.com/4It09A/fOaOAA/yQLSAA/kdOolB/TM

                        <*> Your email settings:
                        Individual Email | Traditional

                        <*> To change settings online go to:
                        (Yahoo! ID required)

                        <*> To change settings via email:
                        mailto:SVR-Group-digest@yahoogroups.com
                        mailto:SVR-Group-fullfeatured@yahoogroups.com

                        http://docs.yahoo.com/info/terms/

                        Need Mail bonding?
                        Go to the Yahoo! Mail Q&A for great tips from Yahoo! Answers users.