Cum a fost Ziua Fara Carne in Romania

  • Marius-Cristian Vasilescu
    Message 1 of 1 , Apr 3 12:52 AM
      Meatout Day sau Ziua Internationala fara Carne a fost sarbatorita si in acest an printr-o serie de evenimente organizate in scurt timp de voluntarii SVR, actiuni asemanatoare celor de anul trecut la care s-a mai adaugat, in premiera, o conferinta la Arcub in Bucuresti. Principalele actiuni au avut loc in Bucuresti, dar s-au impartit fluturasi si in alte orase, in special in Iasi.

      In Bucuresti, membrii activi au participat efectiv in campania de sensibilizare si informare Meatout desfasurata luni, 20 martie, prin distribuirea de fluturasi, brosuri informative si mostre de mancare. Am amplasat in acest scop doua mese informative in centrul Bucurestiului si am oferit trecatorilor interesati mai multe informatii despre ce inseamna sa fii vegetarian. Bineinteles, au existat reactii negative si ne-am lovit de multa indiferenta, dar ne-am bucurat cand am intalnit si persoane entuziasmate de proiectul nostru.

      In cursul serii am organizat o conferinta la centrul ArCuB, la care au luat pe rand cuvantul dr. V. Gheorghita de la CSMPR Herghelia; Gabriel Paun, coordonator de campanii Greenpeace si Dima Dragos, fostul director general al Monsanto si Limagrain in Romania; Irina Corbu si Ioana Popescu de la Alianta pentru Protectia Animalelor din Romania; Elena Pridie, autoare de carti cu specific vegetarian; dr. Virgiliu Stroescu, medic endocrinolog, si George Uba, director general al Asociatiei pentru Sanatate, Educatie si Familie. Temele adresate au fost, respectiv, avantajele vegetarianismului asupra sanatatii, organisme modificate genetic, protectia animalelor si a mediului, motive religioase pentru care nu ar trebui sa consumam carne, dar si despre cum sa fim vegetarieni in mod practic. O firma locala de catering vegetarian, SaMancamBine.ro a oferit la sfarsit mostre delicioase de mancare, un moment mult asteptat si foarte apreciat de cei din sala.

      Multumim invitatilor care au vorbit la conferinta, celor care au oferit donatii (Luminita Felicia Cotea, Mihaela Avram, Catalin Puiu, PSG - Broker de Asigurare), precum si tuturor voluntarilor care au participat la organizarea actiunii (Alexandra Lungu, Andreea, Aurelian Horja, Costel, Cristina, Dragos Oltean, Emilian Vasilescu, Ioana Posea, Liviu Pana, Marius Vasilescu, Miruna Tirca, Mona Dumbrava, Rodica Mateescu, Ruxandra Costescu) - si speram ca pe viitor implicarea in astfel de proiecte sa fie si mai mare! Multumiri speciale celor care au contribuit la succesul evenimentului desi nu erau vegetarieni.

      Mai multe despre evenimentele MeatOut puteti afla aici: http://www.MeatOut.org

      Cateva poze de la eveniment: