Fwd: Manifestul campaniei ALEG UN PASTE FARA CRUZIME

  • Eliza Nan
    Message 1 of 1 , Apr 29 2:32 PM

      ALEG UN PASTE FARA CRUZIME!

      In fiecare an, milioane de miei sunt ucisi in intreaga lume iudeo-crestina in numele traditiei. Acest carnagiu este un obicei pagan care nu reprezinta spiritul sarbatorilor Pascale!

      Contrar  a ceea ce credem, traditia iudeo-crestina condamna sacrificiile animale. Ca sa luam doar cateva exemple:

      In Vechiul Testament profetii critica aspru ideea ca prin sacrificarea animalelor ne putem mantui: Isaia 1:11-17 ”M-am saturat de arderile de tot cu berbeci si de grasimea viteilor grasi si nu mai vreau sange de tauri, de miei si de tapi [...] Mainile voastre sunt pline de sange; spalati-va, curatiti-va! [...] Nu mai faceti rau inaintea ochilor Mei. Incetati oadata! Invatati sa faceti binele, cautati dreptatea, ajutati pe cel apasat, faceti dreptate orfanului, ajutati pe vaduva!”.  Osea 8:13 ”Le plac jertfe si ei le aduc, carne vor si o mananca. Domnul nu le binevoieste [...]”. Amos 5:22 ”Cand imi veti aduce arderi de tot si prinoase nu le voi binevoi si la jertfele de mantuire grase ale voastre nu voi pleca ochii”. Miheia 6: 7-8 ” Dar oare Domnului Ii vor placea miile de berbeci, zecile de mii de rauri de untdelemn? Oare ii voi da pe cel dintai nascut al meu ca pret pentru faradelegea mea [...]? Dumnezeu cere de la tine: dreptate, iubire si milostivire si cu smerenie sa mergi inaintea Domnului [...]!

      Asadar, mielul nevinovat nu trebuie sa moara pentru pacatele noastre, ”jertfa” pe care o cere D-zeu de la credinciosi este mila, dreptatea, modestia si ajutorarea celor neputinciosi. Uciderea nevinovatului este o reminiscenta pagana care nu are a face cu adevaratul spirit al credintei iudeo-crestine.

      Noul Testament arata fara putinta de tagada ca mantuirea crestinului nu este sangele mieilor ci credinta in jertfa lui Cristos. Evrei 10: 8-10 ”[...] jertfele pentru pacat n-ai voit, nici nu Ti-au placut [...] suntem sfintiti prin jertfa trupului lui Hristos, o data pentru totdeauna”.
      Pastele este o sarbatoare a triumfului Vietii asupra Mortii, a Binelui asupra Raului. Invatatura crestina este iubirea fata de aproapele, modestia, compasiune si slujirea celui neputincios. Si animalele sunt ”aproapele” nostru caci Dumnezeu incheie Legamant atat cu omul cat si cu celelalte vietuitoare: Geneza 9:9-10 ”Iata, Eu inchei legamantul Meu cu voi, cu urmasii vostrii / Si cu tot sufletul viu care este cu voi: cu pasarile, cu animalele si cu toate fiarele pamantului [...]”. Acest Legamant inseamnă o inchegare a comunitatii morale care cuprinde nu numai omul ci si intreaga suflare. Cu alte cuvinte, nu numai omul are valoare, dar si animalele!
      Nu putem aduce respectul si recunostinta noastra pentru jertfa lui Cristos mai bine decat dand dovada de compasiune pentru mieii nevinovati care sunt aproapele nostru.
      De Paste, mancati mielusei de ciocolata si lasati mieii sa traiasca!
      Serbati Pastele cu traditionalul drob.... VEGETARIAN!
      Ingrediente: ciuperci 500 g; soia granule 150g; 1 legatura usturoi verde; 1 legatura ceapa verde; patrunjel; marar; 2 oua; blat de pizza subtire
      Preparare: Se taie ciupercile cubulete mici si se calesc cu o lingura de ulei pana cand scad si zeama se evapora; adaugam ceapa si usturoiul tocate marunt. Fierbem granulele de soia cca 30 minute, le scurgem si le adăugăm în tigaie si le calim cateva minute. Indepartam amestecul de pe foc si lasam sa se raceasca. Adaugam ouale crude, marar si patrunjel si amestecăm. Adaugam sare si piper. Asezam blatul subtire intr-o tava/vas de iena si turnam compozitia. Adaugam 2 oua fierte pentru decor. Preparatul sta la cuptor 30 minute pana incepe sa se rumeneasca.
      Va dorim Paste Vegetarian Fericit!
      Initiatorul campaniei: Asociatia "Cutu-cutu!"
      Sustinut si promovat de Veganerie

      Pace si lumina,
      Florin Nan