Vitamina B12

  • Marius Cristian Vasilescu
    Message 1 of 4 , May 12, 2005
      Dupa cum am promis o sa va spun ce scrie in prospectul Vitaminei B12 (cianocobalamina) de la SICOMED. Inainte de toate vreau sa va spun ca B12 de la SICOMED vine in fiole pentru a injectii, unde bineinteles 100% din continutul unei fiole intra o data in organism. Insa pt ca ei folosesc cianocobalamina, care este una din formele cele mai bine absorbite pe cale orala, putem sa o folosim si asa.. insa in cazul acesta chiar daca ingeram toata fiola de 1000mcg, nu vom vom absorbi decat vreo 11,5 mcg. De aceea efectele adverse din prospect nu prea se aplica cand se ia pe cale orala, caci cantitatea care ajunge in organism e de aproape 1%, fata de cat ar ajunge daca s-ar face injectie.

      Am gasit o regula pt absorbtie: La o doza de 5mcg (micrograme) se absoarbe cam 1,5mcg. Tot ce trece peste 5mcg se absoarbe cam 1%.. E o regula orientativa, nu foarte exacta din cate stiu. Un om adult are nevoie de 1,5 mcg pe zi absorbit. Deci o doza de 5mcg o data pe zi ar trebui sa fie ok, daca acea persoana nu are deja deficienta de B12. Daca o mai avea si "norocul" sa nu absoarba B12 bine ca majoritatea, atunci va avea nevoie de mai mult. De aceea eu am zis ca 100 mcg pe zi e ok, absorbindu-se cam 2,5mcg pe zi.. Asta va reface si depozitele de B12 daca acea persoana are deficienta. Daca nu are va elimina 1mcg pe zi prin urina. Nu se va inrosi urina decat daca faci B12 injectabil unde intra 100-1000mcg in sange si cea mai mare parte e eliminata probabil.

      Acum contraindicatiile pe care nu o sa le pun pe site ca asta se citeste in prospect. Oricum pe cale orala banuiesc ca nu ar fi o problema.

      Contraindicatii:
       - hipersensibilitate la B12 sau excipienti (adica sare de bucatarie - NaCl)
       - tumori maligne (aici banuiesc ca e vb de supradozare cu b12, si nu cred ca e o prob pe cale orala cum am recomandat eu)
      Reactii adverse:
       - reactii alergice.. aici e un sir lung
       - acnee
       - durere la locul de injectie (asta nu e cazul pe cale orala, decat daca iti place durerea si te intepi de placere :P )
       - coloratia in rosu a urinii (nici asta nu e cazul in mod cert)

      Marius

      --

      Marius Cristian

      Homesite: http://www.oneinchrist.tk
      Jesus loves you! http://maranata.home.ro
      ocietatea Vegetarienilor din România: http://www.svr.ro

      Iisus: "Eu sunt Lumina lumii; cel ce Îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieţii."
      ~~ Ioan 8:12 ~~

    • Stefan Dragan
      Message 2 of 4 , Jan 28, 2012
        A vazut careva filmul asta: http://www.jurnaltv.ro/video/Lumea_fara_cancer_-_Vitamina_B17  ?
        Sau a auzit careva de vitamina B12?
        Detine careva informatii iluminatoare legate de acest "leac pentru cancer"?

        Ștefan Drăgan

        My profiles: Facebook LinkedIn Blog RSS Twitter
        Contact me:
        Skype/Google Talk/ stefan.m.dragan Y! messenger/ stefan_m_dragan
        Meet me:
        Mobile / VFax: +40723060629 / +40317800604

      • Viorel
        Message 3 of 4 , Jan 30, 2012
          cartea din attach. vorbeste despre asta.
          Cred ca este adevarat. De cand am aflat, mananc fructele cu tot cu semintele din ele. Samburii mai tari ai unor fructe ii macin cu rasnita de cafea si-i adaug in salate sau le folosesc pt preparat sosuri.