Re: miere

  • ruxandra costescu
    Message 1 of 18 , May 1, 2005
      despre b12:

      - eu stiu ca drojdiile nu contin b12 decit daca sint "fortificate" cu
      aceasta vitamina, dar nu stiu cum e cu *drojdia de bere* in romania -
      cum se produce exact, ce i se adauga, si daca difera de la producator
      la producator. ar trebui aflat (marius, eu am avut impresia ca tu deja
      te interesasesi de asta). ? btw, drojdia de bere ("saccharomyces
      cerevisiae") e acelasi lucru ca si "nutritional yeast"-ul in engleza.

      - vedeti detalii despre drojdii in general si continutul de b12 la:
      http://www.spineuniverse.com/displayarticle.php/article981.html
      http://www.thenazareneway.com/diet/vitamin_b12_in_the_vegan_diet.htm
      http://www.veganhealth.org/b12/vegansources

      ruxi

      --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Ilie Madalina <mmmadaaa@y...> wrote:
      > Referitor la B12 si drojdia de bere , eu am citit in multe carti ca
      ar contine B12 dar nu stiu daca forma activa sau inactiva. Din ce am
      calculat eu cam 25 grame de drojdie de bere pe zi iti
      > asigura necesrul zilnic, dar nu stiu daca e sanatos sa mananci chiar
      atata drojdie.

      > Referitor la stuparit chiar sunt curioasa sa-l intreb pe tatal meu
      cum face exact cu matcile astea... si revin cu informatii dupa weekend.

      > Insa in privinta calitatii mierii si a faptului ce a un aliment
      sanatos , da-mi voie Marius sa te contrazic. Toate produsele stupului
      au o valoare inestimabila pentru organsimul uman. Exista la ora
      actuala multi terapeuti care folosesc produsele apicole cu mare
      succes, si reusesc sa vindece o gramada de boli. ( o sa revin si cu
      informatii exacte despre substantele pretioase din miere). Dar o mica
      paranteza : ma refer la mierea naturala extrasa din plante si nu la
      borcanele de miere din supermarketuri care contin 0.00 % miere
      naturala si in rest cine stie ce.
      > Am inteles ca in strainatate mierea chiar este un produs denaturat,
      dar la noi in tara nu este cazul, exista multi apicultori care
      produc o miere de calitate.

      > Madalina
    • Marius Cristian Vasilescu
      Message 2 of 18 , May 8, 2005
        Drojdia de bere (saccharomyces cerevisiae) e brewer's yeast, dar si
        nutritional yeast.. Drojdia asta proaspata pe care o folosim in romania
        in panificatie este brewer's yeast:
        http://www.diet-and-health.net/Supplements/BrewersYeast.html

        Pakmaya ( http://www.pakmaya.com.tr/english/index.htm ) practic singurul
        producator de drojdie proaspata de la noi nu baga b12 in drojdie. Din
        toate articolele pe care le-am citit peste tot spune ca drojdia de bere
        are b-12 inactiv , care nu este folosit de organism si interfereaza cu
        absorptia b12. So, watch out!

        Dan, ai zis ca efectele benefice ale mierii nu sunt mituri. Nu prea am
        fost interesat atat de mult de miere, pentru ca eu cand am mancat n-am
        observat nimic interesant :P Poti sa-mi dai si mie niste exemple de
        folosire a mierii ca hrana, unde se pot vedea efectele benefice? Sunt
        sigur ca extern folosita pe rani, etc. o fi foarte buna, ca doar e
        antiseptica.

        marius

      • Ilie Madalina
        Message 3 of 18 , May 11, 2005

          Marius am citit si eu articolul despre drojdii ... Daca am inteles eu bine "brewer's yeast" este vie pe cand "nutritional yeast" este procesata la temepraturi foarte mari si este un produs mort care nu mai fermenteaza.  (  Nutritional yeast is a primary grown food crop, which means it is cultivated specifically for use as a nutritional supplement. This yeast is dried at higher temperatures than baking yeast, rendering it inactive. Unlike the live yeasts used in breadmaking and brewing, nutritional yeast has no fermenting or leavening power.) ...  din care stiu eu vitamina B12 este distrusa de temperaturi inalte si atunci nu mai inteleg cum exista B12 in nutritional yeast -un produs mort si nu in "brewer's yeast" - un produs viu  ...

           ... am cautat si pe site-ul de la pakmaya dar nu am gasit referiri explicite la continutul in vitamine al drojdiei , insa intradevar scrie ca este obtinuta din culturi de "Saccharomyces cerevisiae" ... totusi nu scrie nicaieri in articolul pe care l-ai dat tu ca  "brewer's yeast" ontinuta din "Saccharomyces cerevisiae"  nu contine B12 sau contine B12 inactiv  ...

          ... legat de B12, am mai cautat pe niste site-uri si am gasit informatii contradictorii :

          de pilda aici : http://www.farma.ro/action/medicamente/detail?id=1467 scrie ca b12 se obtine din culturi de "streptomyces" ,

          iar aici http://biochim.ournet.md/ghid/microbio.html scrie ca b12 se obtine din eubacteria "Pseudomonas denitrificans", iar din "streptomyces" s-ar obtine antibiotice : streptomicina si
          tetraciclina.

          a... si mai vroiam sa atrag  atentia ca pe site-ul svr este o informatie de genul: surplusul de B12 se elimina prin urina si nu dauneaza , iar pe site-ul de la www.farma.ro am gasit :Contraindicatii: Policitemii, boli precanceroase ... ma gandesc ca poate mai trebuie cautate si alte surse , ca sa ne lamurim si sa nu scriem pe site informatii care ar putea sa dauneze ...

          eu acum ma declar complet in ceata cu drojdia si cu B12 :(

          In legatura cu mierea, de ce este asa de valoroasa :

          -- pentru ca este obtinuta din polenul plantelor si imprumuta proprietatile active ale plantelor din care este obtinuta ( de exemplu mierea de salcam sau tei are efecte calmante, mierea de paducel combate problemele cu tensiunea arteriala etc)
          -- contine vitamine ( in special complexul B ),minerale,  factori antibiotici, factori de crestere ,hormoni ,  si cele mai pretioase componente enzimele

          ... astea sunt niste informatii minimala , s-au scris carti intregi despre produsele stupului si daca o sa cauti pe net, gasesti foarte multe informatii referitor la proprietatile mierii

           ... eu cred ca efectele benefice pe care vroiai sa ti le spuna Dan , pot fi puse in evidenta ( si probabil au fost)  prin studii pe loturi de pacienti si analizand compozitia mierii ...

          Madalina

          ruxandra costescu wrote:

> [...]
          > cerevisiae") e acelasi lucru ca si "nutritional yeast"-ul in engleza.
          >
          > - vedeti detalii despre drojdii in general si continutul de b12 la:

          Do you Yahoo!?
          Make Yahoo! your home page

        • Marius Cristian Vasilescu
          Message 4 of 18 , May 11, 2005
            Madalina, higher temperatures, nu inseamna neaparat temperaturi foarte mari. B12 este distrusa foarte usor pe la vreo 60 de grade parca daca nu este lipita de altceva. De exemplu B12 din carne e foarte bine prinsa parca de proteina si rezista f bine. Indiferent daca "nutritional yeast" are b12 distrusa sau nu, oricum ar fi o forma inactiva - deci neutilizabila! Asta e spusa in articolul despre b12 pe veganhealth.com..

            Sunt multe feluri de b12.. una din forme fiind Cianocobalamina, aia de la sicomed. Dar exista si hydroxicobalamina si parca mai sunt si altele daca nu ma insel. De aceea sunt multe tipuri de bacterii care produc b12, chiar pt cianocobalamina..

            Referitor la contraindicatii la b12 nu stiu.. o sa citesc azi ca o sa cumpar o cutie sa vad. Din cate imi aduc aminte nu prea erau. Dar asta nu schimba faptul ca suplusul de b12 se elimina.. Doza superioara recomandata este "*".. adica nu exista. Exista o cantitate minima de b12 care trebuie consumata zilnica, dar la limita superioara nu s-a gasit una care sa genereze probleme de sanatate - chiar cand au fost luate cantitati foarte mari. Asta se explica si f usor pentru ca  absorptia este foarte mare pt cantitati foarte mici, iar pt cantitati foarte mari absorptia este foarte foarte proasta. Nu mai stiu cifrele, dar puteti sa cititi si voi articolul: http://www.veganhealth.org/b12/ care este super complet.. eu l-am citit acum vreo 3 ani pe tot si nu-mi mai aduc aminte toate amanuntele.

            Referitor la miere.. Madalina tu te-ai uitat pe pe PDFurile pe care le-am trimis? Mi se pare comic cand se spune ca mierea are minerale si vitamine. Da are, si apa are. Zaharul brut are mai multe minerale si vitamine... Mie in general mi se pare cam aiurea cand trebuie sa mananc mancarea destinata altor animale, cum ar fi laptele, miere.. Nu inteleg cum de laptele produs de animale si destinat puilor lor a ajuns un fel de aliment-minune pentru om.. Mie mi se pare foarte clar. Laptele e produs cu scopul de a fi mancat de copiii speciei respective, doar cand sunt copii, iar cand cresc mananca hrana tare.  Nu ar fi mai bine sa beau CEAI de tei daca vreau sa ma calmez decat sa mananc miere de tei?! Mi se pare chiar stupid, tinand cont ca are atat zahar si daca as folosi planta sunt sigur ca ar fi mult mai eficient. Daca vine vorba de hormoni si factori de crestere ii prefer pe ai mei, nu am nevoie de altii sa-mi distruga echilibrul hormonal (a se vedea hormonii de crestere din lapte - chiar si ala de la tara, pt ca orice lapte are hormoni de crestere, iar cel de vaca ii are mai puternici decat ai laptelui de om.. ca doar vitelul creste super repede).

            M.

            ruxandra costescu wrote:

> [...]
            > cerevisiae") e acelasi lucru ca si "nutritional yeast"-ul in engleza.
            >
            > - vedeti detalii despre drojdii in general si continutul de b12 la:

            Do you Yahoo!?
            Make Yahoo! your home page