Re: [SVR-Group] miere

  • Dan S
    Message 1 of 18 , Apr 30, 2005
      Drojdia de bere proaspata (nu granule sau altfel) se
      poate consuma ca atare fara proble. Pe stomacul gol e
      cel mai bine. Iata chiar o cura cu drojdie de bere pe
      care am descoperit-o cautand pe google "drojdia bere":

      -----------------
      Cura cu drojdie de bere

      Este o cura utila mai ales in refacerea si
      intretinerea organismului.Drojdia de bere contine
      vitaminele:

      -B1-eficienta in combaterea tulburarilor
      digestive,cardiace,pentru tratarea
      depresiilor,nevralgiilor si oboselii.

      -B2-utila in combaterea eczemelor,a imbatrinirii
      pielii

      -B3-implicata in procese ce tin de echilibrarea
      sistemuluinervos

      -B5-stimulent natural al glandelor
      corticosuprarenale,remediu anti-stres,mareste
      rezistenta la infectii

      -B7-care neutralizeaza colesterolul,fiind deci
      indicata in obezitate;previne caderea parului

      -B8-utila pentru reglarea metabolismului proteinelor
      si grasimilor

      -B9-are efect antianemic,ajuta la mentinerea
      echilibrului hormonal

      -B12-care actioneaza asupra sistemului nervos,marind
      puterea de concentrare,ameliorind cefaleele;contribuie
      la mentinerea echilibrului hormonal

      -B15-amelioreaza oxigenarea tisulara,este un remediu
      minune impotriva imbatrinirii,ajuta la dezintoxicarea
      ficatului

      Mod de administrare:se administreaza cu miere,2
      lingurite de drojdie+1 lingurita de miere si se ia pe
      stomacul gol inainte de masa principala cu 30
      minute.Cura dureaza 2 saptamini.

      ----------------------------
      Marius, efectele benefice ale produselor apicole nu
      sunt mituri, eu si familia mea le-am folosit mult
      timp.

      Dan.

      http://mail.yahoo.com
    • ruxandra costescu
      Message 2 of 18 , May 1, 2005
        despre b12:

        - eu stiu ca drojdiile nu contin b12 decit daca sint "fortificate" cu
        aceasta vitamina, dar nu stiu cum e cu *drojdia de bere* in romania -
        cum se produce exact, ce i se adauga, si daca difera de la producator
        la producator. ar trebui aflat (marius, eu am avut impresia ca tu deja
        te interesasesi de asta). ? btw, drojdia de bere ("saccharomyces
        cerevisiae") e acelasi lucru ca si "nutritional yeast"-ul in engleza.

        - vedeti detalii despre drojdii in general si continutul de b12 la:
        http://www.spineuniverse.com/displayarticle.php/article981.html
        http://www.thenazareneway.com/diet/vitamin_b12_in_the_vegan_diet.htm
        http://www.veganhealth.org/b12/vegansources

        ruxi

      • Marius Cristian Vasilescu
        Message 3 of 18 , May 8, 2005
          Drojdia de bere (saccharomyces cerevisiae) e brewer's yeast, dar si
          nutritional yeast.. Drojdia asta proaspata pe care o folosim in romania
          in panificatie este brewer's yeast:
          http://www.diet-and-health.net/Supplements/BrewersYeast.html

          Pakmaya ( http://www.pakmaya.com.tr/english/index.htm ) practic singurul
          producator de drojdie proaspata de la noi nu baga b12 in drojdie. Din
          toate articolele pe care le-am citit peste tot spune ca drojdia de bere
          are b-12 inactiv , care nu este folosit de organism si interfereaza cu
          absorptia b12. So, watch out!

          Dan, ai zis ca efectele benefice ale mierii nu sunt mituri. Nu prea am
          fost interesat atat de mult de miere, pentru ca eu cand am mancat n-am
          observat nimic interesant :P Poti sa-mi dai si mie niste exemple de
          folosire a mierii ca hrana, unde se pot vedea efectele benefice? Sunt
          sigur ca extern folosita pe rani, etc. o fi foarte buna, ca doar e
          antiseptica.

          marius

        • Ilie Madalina
          Message 4 of 18 , May 11, 2005

            Marius am citit si eu articolul despre drojdii ... Daca am inteles eu bine "brewer's yeast" este vie pe cand "nutritional yeast" este procesata la temepraturi foarte mari si este un produs mort care nu mai fermenteaza.  (  Nutritional yeast is a primary grown food crop, which means it is cultivated specifically for use as a nutritional supplement. This yeast is dried at higher temperatures than baking yeast, rendering it inactive. Unlike the live yeasts used in breadmaking and brewing, nutritional yeast has no fermenting or leavening power.) ...  din care stiu eu vitamina B12 este distrusa de temperaturi inalte si atunci nu mai inteleg cum exista B12 in nutritional yeast -un produs mort si nu in "brewer's yeast" - un produs viu  ...

             ... am cautat si pe site-ul de la pakmaya dar nu am gasit referiri explicite la continutul in vitamine al drojdiei , insa intradevar scrie ca este obtinuta din culturi de "Saccharomyces cerevisiae" ... totusi nu scrie nicaieri in articolul pe care l-ai dat tu ca  "brewer's yeast" ontinuta din "Saccharomyces cerevisiae"  nu contine B12 sau contine B12 inactiv  ...

            ... legat de B12, am mai cautat pe niste site-uri si am gasit informatii contradictorii :

            de pilda aici : http://www.farma.ro/action/medicamente/detail?id=1467 scrie ca b12 se obtine din culturi de "streptomyces" ,

            iar aici http://biochim.ournet.md/ghid/microbio.html scrie ca b12 se obtine din eubacteria "Pseudomonas denitrificans", iar din "streptomyces" s-ar obtine antibiotice : streptomicina si
            tetraciclina.

            a... si mai vroiam sa atrag  atentia ca pe site-ul svr este o informatie de genul: surplusul de B12 se elimina prin urina si nu dauneaza , iar pe site-ul de la www.farma.ro am gasit :Contraindicatii: Policitemii, boli precanceroase ... ma gandesc ca poate mai trebuie cautate si alte surse , ca sa ne lamurim si sa nu scriem pe site informatii care ar putea sa dauneze ...

            eu acum ma declar complet in ceata cu drojdia si cu B12 :(

            In legatura cu mierea, de ce este asa de valoroasa :

            -- pentru ca este obtinuta din polenul plantelor si imprumuta proprietatile active ale plantelor din care este obtinuta ( de exemplu mierea de salcam sau tei are efecte calmante, mierea de paducel combate problemele cu tensiunea arteriala etc)
            -- contine vitamine ( in special complexul B ),minerale,  factori antibiotici, factori de crestere ,hormoni ,  si cele mai pretioase componente enzimele

            ... astea sunt niste informatii minimala , s-au scris carti intregi despre produsele stupului si daca o sa cauti pe net, gasesti foarte multe informatii referitor la proprietatile mierii

             ... eu cred ca efectele benefice pe care vroiai sa ti le spuna Dan , pot fi puse in evidenta ( si probabil au fost)  prin studii pe loturi de pacienti si analizand compozitia mierii ...

            ruxandra costescu wrote:

> [...]
            > cerevisiae") e acelasi lucru ca si "nutritional yeast"-ul in engleza.
            >
            > - vedeti detalii despre drojdii in general si continutul de b12 la:

            Do you Yahoo!?
            Make Yahoo! your home page

          • Marius Cristian Vasilescu
            Message 5 of 18 , May 11, 2005
              Madalina, higher temperatures, nu inseamna neaparat temperaturi foarte mari. B12 este distrusa foarte usor pe la vreo 60 de grade parca daca nu este lipita de altceva. De exemplu B12 din carne e foarte bine prinsa parca de proteina si rezista f bine. Indiferent daca "nutritional yeast" are b12 distrusa sau nu, oricum ar fi o forma inactiva - deci neutilizabila! Asta e spusa in articolul despre b12 pe veganhealth.com..

              Sunt multe feluri de b12.. una din forme fiind Cianocobalamina, aia de la sicomed. Dar exista si hydroxicobalamina si parca mai sunt si altele daca nu ma insel. De aceea sunt multe tipuri de bacterii care produc b12, chiar pt cianocobalamina..

              Referitor la contraindicatii la b12 nu stiu.. o sa citesc azi ca o sa cumpar o cutie sa vad. Din cate imi aduc aminte nu prea erau. Dar asta nu schimba faptul ca suplusul de b12 se elimina.. Doza superioara recomandata este "*".. adica nu exista. Exista o cantitate minima de b12 care trebuie consumata zilnica, dar la limita superioara nu s-a gasit una care sa genereze probleme de sanatate - chiar cand au fost luate cantitati foarte mari. Asta se explica si f usor pentru ca  absorptia este foarte mare pt cantitati foarte mici, iar pt cantitati foarte mari absorptia este foarte foarte proasta. Nu mai stiu cifrele, dar puteti sa cititi si voi articolul: http://www.veganhealth.org/b12/ care este super complet.. eu l-am citit acum vreo 3 ani pe tot si nu-mi mai aduc aminte toate amanuntele.

              Referitor la miere.. Madalina tu te-ai uitat pe pe PDFurile pe care le-am trimis? Mi se pare comic cand se spune ca mierea are minerale si vitamine. Da are, si apa are. Zaharul brut are mai multe minerale si vitamine... Mie in general mi se pare cam aiurea cand trebuie sa mananc mancarea destinata altor animale, cum ar fi laptele, miere.. Nu inteleg cum de laptele produs de animale si destinat puilor lor a ajuns un fel de aliment-minune pentru om.. Mie mi se pare foarte clar. Laptele e produs cu scopul de a fi mancat de copiii speciei respective, doar cand sunt copii, iar cand cresc mananca hrana tare.  Nu ar fi mai bine sa beau CEAI de tei daca vreau sa ma calmez decat sa mananc miere de tei?! Mi se pare chiar stupid, tinand cont ca are atat zahar si daca as folosi planta sunt sigur ca ar fi mult mai eficient. Daca vine vorba de hormoni si factori de crestere ii prefer pe ai mei, nu am nevoie de altii sa-mi distruga echilibrul hormonal (a se vedea hormonii de crestere din lapte - chiar si ala de la tara, pt ca orice lapte are hormoni de crestere, iar cel de vaca ii are mai puternici decat ai laptelui de om.. ca doar vitelul creste super repede).

              M.

              ruxandra costescu wrote:

> [...]
              > cerevisiae") e acelasi lucru ca si "nutritional yeast"-ul in engleza.
              >
              > - vedeti detalii despre drojdii in general si continutul de b12 la:

              Do you Yahoo!?
              Make Yahoo! your home page