Re: [SVR-Group] Oxalatii din alimentatie

  • Bradut Ufo
    Message 1 of 6 , May 26, 2010
      Ca sa scapi de nisip se face cura de suc de mere trei zile nimic altceva:numai suc bio de mere.Cu asta s au  eliminat pietre mari nu vad de ce sa nu se elimine nisipul.In loc de sare obisnuita foloseste sare de mare.

      Message 2 of 6 , May 26, 2010
        salut Dana,

        o alta posibila cauza ar fi suplimentele de vitamine cu Calciu si vitamina D ...
        nu mai stiu exact daca tu erai, dar a fost cineva pe grup care intentiona sa cumpere din strainatate (de la Deva Nutrition ) vitamine vegane care posibil contin Calciu si vitamina D  ...  in caz ca iei asa ceva, vezi daca nu cumva ai luat prea mult ... ai grija ca excesul  de vitamina D in corp poate sa fie foarte periculos ducand la pietre la rinichi si calcifierea organelor interne ....
        vitamina D nu este hidrosolubila si nu se elimina, ci se acumuleaza in celulele adipoase ... la copiii mici, supradozarea de vitamina D poate sa fie chair mortala ...

        Poate ar fi bine ca la urmatoarele investigatii sa testezi si nivelul vitaminei D ( exista analiza asta la Medsana de exemplu) ... mai multe despre riscurile vitaminei D aici:

        Message 3 of 6 , May 26, 2010
          Buna Madalina,

          Da, eu folosesc suplimentele Deva care au si vitamina D2.
          Am verificat doza si este de 400 UI adica de 5 ori mai mica decat cea maxima recomandata in linkul respectiv (2000 UI).
          Ma intrebam daca vitamina D produsa prin expunerea la soare se adauga la supliment, dar pe situl Synevo de analize medicale am gasit o lamurire foarte interesanta : "Formarea cutanata excesiva este prevenita prin conversia fotosensibila a vitaminei D in tachisterol sau lumisterol."
          http://www.synevo.ro/125-oh2-vitamina-d3/
          Asadar trebuie sa existe o alta explicatie.
          Merci pentru link!
          Dana

          --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Ilie Madalina <mmmadaaa@...> wrote:

> [...]
          >
          > Poate ar fi bine ca la urmatoarele investigatii sa testezi si nivelul vitaminei D ( exista analiza asta la Medsana de exemplu) ... mai multe despre riscurile vitaminei D aici:

        • stars lover
          Message 4 of 6 , Jun 24, 2010
            Mai stiam ca si apa minerala poate sa faca depuneri, cea carbogazoasa natural are o concentratie chiar mai mare in minerale decat cea plata.

            Message 5 of 6 , Jul 13, 2010
              Apropo de oxalati, alimentatia vegetariana si litiaza renala :

              Intre timp am fost la interpretarea ecografiei in care imi iesise de "microlitiaza renala discreta" la un rinichi, dar doctorita m-a linistit spunand ca microlitiaza nu inseamna nimic ca diagnostic, cu atat mai mult daca este "discreta", ca nu e vorba de ceva patologic decat cand calculul are macar 2 milimetri diametru si ca ecografiile nu vad foarte precis si ca multe interpretari tin de ceea ce i se pare medicului ca este acolo.
              Mi-a recomandat doar sa nu mananc multa sare, sa beau lichide, si daca sunt ingrijorata de nivelul excesiv de oxalati, exista analize care masoara nivelul lor in urina. Poate data viitoare cand imi fac analizele o sa o adaug si pe asta. Pentru moment, nu mai sunt asa de panicata.