Re: [SVR-Group] TerrAna Eco-Village

  • Viorel
    Message 1 of 9 , Oct 15, 2009
      pe mine ma intereseaza;
      aveti stabilit un procedeu pe care sa-l urmam?

      Message 2 of 9 , Oct 15, 2009
        Stefan,

        sunt cateva chestii pe care vreau sa le clarific:

        1. banuiesc ca fiecare persoana care doreste sa se bage in proiect trebuie sa aiba suma de bani necesara pt contructia casei si achizitionarea terenului ( casa + teren pt asigurarea mancarii) ... exista vreo estimare a acestei sume?

        2. In permacultura am vazut ca o componenta principala este cresterea animalelor in stilul free range...( http://en.wikipedia.org/wiki/Permaculture#Animals ) .. pe site se mentioneaza ca trebuie sa fii vegetarian ca sa participi in proiect.. poti sa fii mai exact: este vorba de vegan sau lacto- ovo- vegetarian?

        3. care este relatia cu ceilalti locuitori ai satului ? din pozele pe care le-am vazut pe site mi se pare ca terenul pe care vreti voi sa va amplasati este tip pasune, islaz ... ma intreb daca nu cumva va exista un conflict cu satenii ... daca ei folosesc imprejurimile satului pt pasunat si voi veti cumpara terenurile, veti mai permite accesul vitelor la pascut?
        ... daca ei vin si secera aceste imprejurimi pt fanul care va asigura hrana animalelor pe timp de iarna, in cazul in care le veti restrictiona accessul amplasarea voastra o sa ii afecteze...

        totul depinde de terenurile pe care le veti folosi: daca sunt terenuri neexploatate atunci nu cred ca veti avea probleme, daca terenurile sunt folosite de sateni ( chair daca nu pt agricultura )  atunci s-ar putea sa apara conflicte ...

        Madalina

        Message 3 of 9 , Oct 16, 2009
          Madalina,

          1. Deocamdata nu am stabilit o suma necesara - depinde de pretul terenului, de tehnologia de constructie a casei etc. Deocamdata ne focalizam pe constituirea grupului. Oricum, in acest proiect nu banii sunt importanti ci vointa.

          2. Fiecare va putea tine ce animale va dori cu conditia sa respecte princiipiile grupului, in special acela cu privire la respectul fata de viata - sa nu fie in nici un caz sacrificate. Nu conteaza ce tip de vegetarian esti, este o chestiune personala. Am pus pe site conceptele cheie ale permaculturii:
          http://www.alvalia.ro/wordpress/?p=880

          3. Nu am stabilit nici o locatie, deci e prea devreme sa vorbim despre raporturile cu satenii dar, la fel, conform acelorasi principii pe care le-am expus, exista solutii pasnice pentru orice situatie ; satul Mircea Voda este o deocamdata propunere (trimisa de Radu); oricum nu vom face agricultura intensiva, in principiu vom stabili impreuna ce activitati vom face in comun si vom folosi terenul comunitatii, nu terenuri publice

          Sunt convinsa ca proiectul se va construi in final prin contributia grupului si solutiile vor veni la timpul potrivit.

          --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Ilie Madalina <mmmadaaa@...> wrote:

> [...]
          >
          > totul depinde de terenurile pe care le veti folosi: daca sunt terenuri neexploatate atunci nu cred ca veti avea probleme, daca terenurile sunt folosite de sateni ( chair daca nu pt agricultura )  atunci s-ar putea sa apara conflicte ...

        • Stefan Dragan
          Message 4 of 9 , Oct 18, 2009

            Un mic documentar despre permacultura in zona temperata: http://video.google.com/videoplay?docid=727825431796194016# (poate fi dwl ca mp4, subtitrarea este atasata).

            Demonstreaza cum poate fi cultivata o zona de deal/munte fara a fi nevoie de insecticide, pesticide si ingrasaminte chimice. Cel mai interesant e ca pot fi cultivate si plante care traiesc in mod normal in zone mediteranene.

          • Stefan Dragan
            Message 5 of 9 , Oct 18, 2009

              Sau mai simplu J: http://dl.transfer.ro/transfer_ro-fa5bd9d2f5.zip