TerrAna Eco-Village

  • GeorgeS
    Message 1 of 9 , Sep 30, 2009
      PROIECT TerrAna Eco-Village
      TerrAna - in armonie cu natura : Proiect de construire a unui sat si de dezvoltare a unei comunitati eco
      http://www.alvalia.ro/wordpress/?page_id=787

      Este un proiect la care ma gandesc de multa vreme, exclusiv pentru vegetarieni.

      Nu este o afacere, ar putea fi un alt mod de viata - unul care sa ne ajute sa traim mai frumos, mai simplu, mai natural.

      Am inclus un album foto cu imagini de case ecologice, precum si diverse resurse pentru moduri de constructie cu materiale naturale. Va invit cu drag sa va alaturati proiectului:
      http://www.alvalia.ro/wordpress/?page_id=787
    • Stefan Dragan
      Message 2 of 9 , Oct 1, 2009

        Ma intereseaza proiectul si mai stiu un tip care poate sa te ajute foarte
        mult cu acest proiect. Puteam sa te ajutam cu partea de finantare,
        organizare si promovare.
        Ne gasesti la http://geekmeet.ro/bucuresti/, Orange Concept Store (Calea
        Victoriei Nr. 41), 3 Octombrie 2009, intre 10:00 si 17:00.

        Ştefan DRĂGAN
        Phone: +40723060629
        Y!M: ph0enix1810
        Skype: ph0enix1810
        E-mail: ph0enix1810@...

        P.S. nu esti prima persoana care se gandeste la acesta idee ;)

        Message 3 of 9 , Oct 2, 2009
          Imi tare si mie ideea foarte mult. :)

          Numai bine
          Ioana

[...]

          <*> Your email settings:
              Individual Email | Traditional

          <*> To change settings online go to:
              (Yahoo! ID required)

          <*> To change settings via email:
              mailto:SVR-Group-digest@yahoogroups.com
              mailto:SVR-Group-fullfeatured@yahoogroups.com

              http://docs.yahoo.com/info/terms/

        • Stefan Dragan
          Message 4 of 9 , Oct 14, 2009

            Hello,

            Este un proiect interesant si m-am gandit sa va tin la curent cu unele detalii si progrese in realizarea lui. Saptamana trecuta m-am intalnit cu Georgeta (initiatoarea proiectului) si Iulian (producator de mobila la comada) pentru a discuta cateva detalii legate de realizarea acestui proiect. In continuare le voi enumera schematic:

            1.       Membrii comunitatii sa fie vegetarieni (mai detaliat pe site). Acestia sa aiba pregatiri profesionale si abilitati cat mai variate utile in construirea si intretinerea comunitatii => se reduce dependenta de resurse din exterior.

            2.       Formarea unei asociatii care sa reprezinte pe plan juridic comunitatea.

            3.       Alegerea locatiei:

            a.       Zona satului Mircea Voda, Dambovita: http://www.alvalia.ro/wordpress/?p=902

            b.      Zona cu apa geotermala -> incalzire gratuita iarna

            c.       Zona de deal -> ajuta la practicarea permaculturii si ofera acces sigur la panza freatica.

            d.      Zona cu un curs de apa curgatoare (parau sau rau)

            4.       Culturi care asigura necesarul de hrana: cereale, fructe, lugume, radacinoase, seminte. Pe timpul iernii pot fi depozitate si consumate fara probleme cerealele, radacinoasele si semintele stranse in timpul verii.

            5.       Cel mai probabil primele case construite vor fi folosite pe post de case de vacanta, popularea comunitatii facandu-se treptat pe masura ce numarul de case si persoanelor care locuiesc permanent creste.

            6.       Construirea caselor se face folosind pe cat posibil materiale de la fata locului => mai ieftin, mai ecologic.

            7.       Acces la Internet

            a.       Sursa de venit

            b.      Sursa de informare -> folosirea celor mai recente tehnologii in materie de constructii ecologice

            Tot saptamana trecuta, la VegMeet, l-am intalnit pe Dragos (student la arhitectura) care este interesat sa ne ajute. In mod „intamplator” viziunea lui asupra arhitecturii include aspectul ecologic, eficienta termica si costul materialelor.

            Lansez cu ocazia asta o invitatie la participare: chiar daca nu va puteti implica activ in realizarea acestui proiect in schimb puteti sa ajutati cu propuneri si recomandari. Orice idee sau persoana in plus conteaza.

            Toate cele bune,

            Ştefan DRĂGAN

            Phone:

            +40723060629

            Y!M:

            ph0enix1810

            Skype:

            ph0enix1810

            E-mail:

            ph0enix1810@...

          • Viorel
            Message 5 of 9 , Oct 15, 2009
              pe mine ma intereseaza;
              aveti stabilit un procedeu pe care sa-l urmam?

[...]

              ph0enix1810@ gmail.com

            • Ilie Madalina
              Message 6 of 9 , Oct 15, 2009
                Stefan,

                sunt cateva chestii pe care vreau sa le clarific:

                1. banuiesc ca fiecare persoana care doreste sa se bage in proiect trebuie sa aiba suma de bani necesara pt contructia casei si achizitionarea terenului ( casa + teren pt asigurarea mancarii) ... exista vreo estimare a acestei sume?

                2. In permacultura am vazut ca o componenta principala este cresterea animalelor in stilul free range...( http://en.wikipedia.org/wiki/Permaculture#Animals ) .. pe site se mentioneaza ca trebuie sa fii vegetarian ca sa participi in proiect.. poti sa fii mai exact: este vorba de vegan sau lacto- ovo- vegetarian?

                3. care este relatia cu ceilalti locuitori ai satului ? din pozele pe care le-am vazut pe site mi se pare ca terenul pe care vreti voi sa va amplasati este tip pasune, islaz ... ma intreb daca nu cumva va exista un conflict cu satenii ... daca ei folosesc imprejurimile satului pt pasunat si voi veti cumpara terenurile, veti mai permite accesul vitelor la pascut?
                ... daca ei vin si secera aceste imprejurimi pt fanul care va asigura hrana animalelor pe timp de iarna, in cazul in care le veti restrictiona accessul amplasarea voastra o sa ii afecteze...

                totul depinde de terenurile pe care le veti folosi: daca sunt terenuri neexploatate atunci nu cred ca veti avea probleme, daca terenurile sunt folosite de sateni ( chair daca nu pt agricultura )  atunci s-ar putea sa apara conflicte ...

                Madalina

                Message 7 of 9 , Oct 16, 2009
                  Madalina,

                  1. Deocamdata nu am stabilit o suma necesara - depinde de pretul terenului, de tehnologia de constructie a casei etc. Deocamdata ne focalizam pe constituirea grupului. Oricum, in acest proiect nu banii sunt importanti ci vointa.

                  2. Fiecare va putea tine ce animale va dori cu conditia sa respecte princiipiile grupului, in special acela cu privire la respectul fata de viata - sa nu fie in nici un caz sacrificate. Nu conteaza ce tip de vegetarian esti, este o chestiune personala. Am pus pe site conceptele cheie ale permaculturii:
                  http://www.alvalia.ro/wordpress/?p=880

                  3. Nu am stabilit nici o locatie, deci e prea devreme sa vorbim despre raporturile cu satenii dar, la fel, conform acelorasi principii pe care le-am expus, exista solutii pasnice pentru orice situatie ; satul Mircea Voda este o deocamdata propunere (trimisa de Radu); oricum nu vom face agricultura intensiva, in principiu vom stabili impreuna ce activitati vom face in comun si vom folosi terenul comunitatii, nu terenuri publice

                  Sunt convinsa ca proiectul se va construi in final prin contributia grupului si solutiile vor veni la timpul potrivit.

                  --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Ilie Madalina <mmmadaaa@...> wrote:

> [...]
                  >
                  > totul depinde de terenurile pe care le veti folosi: daca sunt terenuri neexploatate atunci nu cred ca veti avea probleme, daca terenurile sunt folosite de sateni ( chair daca nu pt agricultura )  atunci s-ar putea sa apara conflicte ...

                • Stefan Dragan
                  Message 8 of 9 , Oct 18, 2009

                    Un mic documentar despre permacultura in zona temperata: http://video.google.com/videoplay?docid=727825431796194016# (poate fi dwl ca mp4, subtitrarea este atasata).

                    Demonstreaza cum poate fi cultivata o zona de deal/munte fara a fi nevoie de insecticide, pesticide si ingrasaminte chimice. Cel mai interesant e ca pot fi cultivate si plante care traiesc in mod normal in zone mediteranene.

                  • Stefan Dragan
                    Message 9 of 9 , Oct 18, 2009

                      Sau mai simplu J: http://dl.transfer.ro/transfer_ro-fa5bd9d2f5.zip