bebelusa vegetariana

  • Atanasos
    Message 1 of 24 , Apr 23 6:00 AM

      buna ziua,

      sunt George Atanasoaie, din Reghin, Mures]

      sunt lacto - vegetarian si am o intrebare legata de posibilitatea de a hrani bebelusa noastra de doar 7 luni doar cu hrana vegetala

      toti doctorii ne-au spus ca proteinele din ou si din carne sunt indispensabile si ca va creste fetita cu sechele daca nu i se da carne si ca i se altereaza materialul genetic si ca copiii ei vor avea de suferit

      nu stiu ce sa zic despre asta

      ce parere aveti? este recomandabil sa hranesc bebelusa numai cu vegetale si lapte?

      multumesc
    • r. m. costescu
      Message 2 of 24 , Apr 23 11:08 AM
        buna. doctorii cu care ati vorbit pur si simplu nu
        sint informati... din pacate... este *absolut* ok
        sa-ti hranesti copilul (chiar strict-)vegetarian! eu
        pot spune ca stiu 1) persoane care au fost vegetariene
        intreaga lor viata si 2) foarte multe familii cu copii
        vegetarieni, unii din ei chiar vegani - si toti sint
        perfect sanatosi, prosperi, si ok. stiu de exemplu o
        familie cu 4 copii (intre 1 si 6 ani), toti strict
        vegetarieni de la nastere, care sint toti chiar mai
        sanatosi si activi decit multi alti copii de virsta
        lor (intr-un mod f. izbitor :) ). dar de fapt, cum
        zicea si marius intr-un mesaj precedent, cel mai
        proeminent si respectat pediatru din statele unite de
        citeva decenii, dr. spock, chiar a *recomandat* dieta
        vegetariana pt. copii. si multi alti medici sint de
        aceeasi parere, chiar daca cei informati gresit sau
        ne-informati se tin cu dintii de pozitia traditionala
        ca ar fi nevoie de carne/oua/lactate pt. copii ca sa
        creasca cum trebuie (apropos, se stie deja ca multi
        copii dezvolta alergii la o mare varietate de produse
        animale - desigur, alergiile sint si la alimente
        vegetale, dar una din cea mai raspindite e la lactoza
        din laptele de vaca). pt. inceput, uite 2 site-uri cu
        resurse:

        http://www.vegfamily.com
        http://www.pcrm.org
        (sau http://www.goveg.com/vegkit/preg.asp etc.)

        iar daca vreti sa vorbiti cu alte familii cu copii
        vegetarieni, eu va pot pune in legatura. :)

        bafta si toate cele bune,

        ruxandra.

        http://mail.yahoo.com
      • Atanasos
        Message 3 of 24 , Apr 23 1:00 PM
          buna

          mersi mult pt raspuns
          intuitiv as spune si eu ca este ok pt bebelusa fara carne dar as vrea sa fiu sigur
          parerile voastre conteaza foarte mult pentru mine
          as vrea sa intru in legatura cu familii care si-au crescut copiii ca si vegetarieni

          multumesc

          --- Atanasos <atanasos@...> wrote:
> [...]
          > suferit
          >
          > nu stiu ce sa zic despre asta
          >
          > ce parere aveti? este recomandabil sa hranesc

          http://mail.yahoo.com

        • Andre & Andreina Boudoux
          Message 4 of 24 , Apr 24 12:40 AM
            Buna!
            Cu aceasi problema ne confruntam si noi.
            Avem un bb de 5 luni caruia i s-a indicat inceperea diversificarii la doar 5 luni si 2 saptamani, la inceput cu supa de legume, iar mai incolo cu introducerea carnii.
            Noi suntem in Italia si am vazut ca majoritatea mamelor vegetariene, vegan tin sa inceapa diversificarea mult mai tarziu. Abia la 9 luni incep sa introduca alimentele.

            O usoara lipsa a fierului in organismul copilului ii tine departe de boli, bacteriile gasind camp propice in proliferare in prezenta fierului. In plus 50% din fierul pe care doar laptele matern il pune la dispozitia bb-ului e intr-o forma non disponibila bacteriilor.
            Un surplus de fier cand acesta nu e necesar poate sa expuna copilul la boli intr-un procentaj mai mare decat cel normal, (din pacate pediatrii prescriu integrarea cu fe fara sa-i faca in prealabil analize bebeului pornind de la premiza ca laptele mamei nu mai este suficient dupa a sasea luna).
            Surplusul de fier poate sa duca la sideroza, dezechilibruri la nivelul inimii, ficatului si pancreasului.
            Daca inca alaptezi e foarte important sa fi atenta la alimentatia ta. Prin lapticul tau asiguri necesarul proteic, vitaminic, etc. al bebe-ului.
            Zaharul creste aciditatea din sange (orientalii cred ca aciditatea este una din cauzele cancerului), saraceste corpul de minerale (in general calciu din oase) suprasolicita ficatul, cauzeaza pierderi de memorie, somnolenta.
            Sistemul imunitar, dupa ce s-a consumat zahar, are nevoie de cel putin o ora pentru a putea face faca eventualelor solicitari, astfel in timpul asta organismul e foarte expus la raceli, etc.
            Eu nu doar ca n-am sa i-l dau lui Felix, dar vreau sa-l eliminam total din alimentatia noastra.

            Bebeii cu atata mai mult n-ar trebui sa-l foloseasca cand au nevoie sa asimileze minerale (calciu, flor, magneziu, etc) si cand trebuie ajutati sa-si construiasca un sistem imunitar.
            http://www.ghchealth.com/refined-sugar-...f-all.html
            Se poate trai foarte bine si fara el, zaharul rafinat oricum se consuma de relativ putin timp.
            S-a descoperit acum aprox. 300 de ani, pentru a fi produs pe scara industriala doar la inceputul sec 19 la cererea lui Napoleon.
             In schimb ai putea integra cu miera sau daca esti veg cu sirop de artar
            In afara mierii, a fructelor (care au un continut mare de zaharuri si pe care oricum trebuie sa le consumati regular) e siropul de artar.
            Siropul de artar e un lichid zaharos obtinut prin fierberea limfei arborelui de artar. Contine pentru 100gr 252 de calorii fata de 392 a zaharului rafinat. E unul dintre dulcificatorii putin calorici. Are un continut mare de saruri minerale. Limfa acerului e bine sa fie recoltata in lunile martie aprilie. Contine o substanta solida in proportie de 3-5% constituita in mare parte de saccarosio (in romana habar n-am cum ii zice trist )
            Alti componenti sunt acizii organici (in principal acidul maltic), minerale (calciu si potasiu) si vitamine.
            Siropul de artar pur are un continut mare de calciu, fier si tiamina (vitamina B1)
            eu am sa i-l introduc in alimentatie odata cu inceperea diversificarii, dar noi vom incepe foarte tarziu diversificarea.
            Odata inceputa diversificarea dupa fructel (mar, par) vrem sa introducem cerealele. Ovazul (are 400calorii pentru 100gr, dintre cereale e cel mai bogat in proteine, carbohidrati si celuloza, e indicat copiilor in crestere, sportivilor, celor care depun un efort intelectual indelungat tocmai pentru aceste calitati): se spala foarte bine inainte de a-l gati. Se lasa la muiat cam 4-5 ore, se fierbe in apa multa cam 45-60 minute, se da zeama, supa bebeului pentru o perioada de 3 zile.
            Orice alimente se introduc treptat, niciodata nu se introduc mai multe alimente. Eu intentionez in medie sa introduc un aliment o data la 3 zile. Poate o sa ti se pare exagerat, dar asta e. Eu nu ma grabesc cu diversificarea, poate am sa accelerez putin ritmul daca dupa ce-i voi face mineralograma si se va observa ca are unele carente.
            Dupa care se introduce orzul (are un gust care place copiilor mult, e emolient, contine calciu, fosfor, fier, potasiu si magneziu). Tot asa se spala bine si se fierbe 40 minute.
            La urma orezul (are un continut foarte mare in grupul de viatamine B), se spala pana cand apa e limpede si se pune in apa la fiert cand aceasta fierbe raportul ar trebui sa fie acesta: orez semintegral 25%, 25%orz si 50% ovaz.
            recapitulez
            primele 3 zile ovaz
            urmatoarele 3 zile ovaz cu orz, iar alte trei zile ovaz cu orz si orez.
            Asta chiar la inceput.
            Dupa care treptat se lasa tot mai consistenta supita (se ia o parte din cerealele fierte, se piseaza dupa care se adauga cu lichidul).
            In general refuza produsele procesate, indiferent ce firma, marca care ti le propune.

            Cam asta e inceputul.
            Cam la ce punct ati ajuns cu diversificarea?
            Ma repet, deocamdata nu e nici o problema daca bb practic nu a introdus nimic sau foarte putine alimente
            Ia suplimente de calciu, vitamina D, fier, etc?
            Noi nu i-am dat nimic lui Felix.
            Isi ia necesarul de ca din laptele meu, vitamina D o sintetizeaza afara la soare (in supradoza poate fi cea mai nociva in absolut!!! medicii jongleaza cu picaturile, habar n-au ce necesitati si ce regim de viata are bb).
            Daca esti o mama veg ai grija sa iesi des la soare (vitamina D) si sa-ti integrezi alimentatia cu Vitamina B12!
            Fierul cum am explicat mai sus e chiar bine ca este in cantitate mai mica decat norma pentru a-i tine departe de infectii.
            Bineinteles, cand a coborat sunb un nivel inacceptabil chiar si pentru bb-i se iau masuri, dar nu cred ca e cazul tau.
            Te-ai gandit si la o autodiversificare?
            Eu e ceea ce intentionez sa fac, practic isi va face el diversificarea pe masura ce va creste. Asta inseamna ca noi sa avem o alimentatie adecvata varstei copilului, sanatoasa. Are si pentru noi doar efecte benefice
            Deocamdata atat, unde sunteti cu diversificarea, ce pasi ati intreprins pana acum?
            Revin cu informatii daca crezi ca-ti sunt necesare.
            Pupici bebelusei.
            p.s Pediatra  aceea cred ca oricum e prost informata, unui bb de 7 luni ii e practic imposibil sa digere oul, organismul lui fiind nepreparat, nu produce enzimele necesare digerarii acestuia la doar 7 luni!

            --- Atanasos <atanasos@...> wrote:
> [...]
            > suferit
            >
            > nu stiu ce sa zic despre asta
            >
            > ce parere aveti? este recomandabil sa hranesc

            http://mail.yahoo.com

            Andrei, Andreina, Felix & Puffo

            http://mail.yahoo.com

          • Dan S
            Message 5 of 24 , Apr 24 3:16 AM
              Multumim Andreina! Sunt foarte importante informatiile
              tale pentru grupul nostru, in ceea ce priveste
              alimentatia veg* a bebelusilor. Sunteti cei mai in
              masura sa observati/impartasi implicatiile
              alimentatiei
              veg* la bb. In Italia sunt nutritionisti/pediatri
              vegani sau
              vegetarieni carora sa le puteti cere sfaturi?

              Dan

              --- Andre & Andreina Boudoux <boudoux@...>

              http://www.drspock.com/discussion/message/0,1812,805,00.html

              Message 6 of 24 , Apr 24 4:38 AM
                salve. acum ca parintii de bebelusi vegetarieni au
                luat deja legatura :) as putea sa va mai dau si eu
                adrese de prieteni si cunostinte de-ale mele - dar
                majoritatea sint vorbitori de lb. engleza. e ok? o
                chestie care mie mi se pare importanta e faptul ca
                mare parte din parintii vegetarieni (vegani) pe care-i
                stiu adopta o atitudine f. fireasca si naturala fata
                de hranirea copiilor - desi sint informati si atenti,
                nu sint mai "stresati" sau obsedati de nutritia
                copiilor decit orice parinte bun... si nu considera
                faptul ca isi cresc copiii vegetarieni a fi ceva iesit
                din comun (pt. ca nu e - unii din prietenii mei care
                au fost vegetarieni toata viata, mai ales cei indieni,
                au crescut fara sa se gindeasca neaparat la ciudatenia
                vegetarianismului lor si al familiilor si
                comunitatilor lor, si pt. ei a creste *ne-vegetarian*
                e ceva ciudat). :)

                ruxandra

                http://mail.yahoo.com
              • Andre & Andreina Boudoux
                Message 7 of 24 , Apr 24 8:19 AM
                  Ruxandra, problema totusi exista.
                  Iti explic, englezilor, indienilor, chiar si italienilor le e usor sa fie vegetarieni in mijlocul celorlalti pentru ca nu sunt o minoritate de ignorat. (unii nu sunt nici macar o minoritate!)
                  Doar in Italia 10% din populatie e vegetariana, vegana ceea ce inseamna ca sunt aproape 6 milioane de vegetarieni.
                  E usor sa integrezi un copil in societate in aceste conditii.
                  Gradinitele, scolile sunt pregatite si obligate ca la cererea parintelui sa pregateasca mancaruri care sa nu contina produse de origine animala. (altfel s-ar incalca anumite articole din constitutia italiana - alegerea unui regim de viata, alimentar vegetarian ca si expresie a personalitatii individului)
                  Art. 2 al Constitutiei Italiene spune: " Republica recunoaste si garanteaza drepturile inviolabile ale omului atat ca si persoana sindulara cat si ca si grup social."
                   In completare e Articolul 3 care interzice orice discriminare.

                  In fine, sunt o serie de articole care garanteaza drepturile vegetarianilor.
                  Exemplu Indiei este impracticabil in societatea romana, indienii find vegetarieni prin insusi cultura, traditia lor.
                  E cam greu sa te raportezi acestor realitati intr-o tara ca si Romania care nu are o traditie in acest sens.
                  Nu stiu ce experiente ati avut si aveti voi in tara, dar eu imi aduc aminte ca acum 5 ani intr-un orasel de aproximativ 20000 de locuitori, incluse si comunele apartinatoare, era greu sa gasesti 2 familii vegetariene.
                   Eu sunt o mamica, am incercat sa abordez subiectul "vegetarianism" pe un forum (romanesc)frecventat de mamici.
                  S-a ajuns pana acolo incat am fost declarata iresponsabila, spunandumi-se ca ele mi-ar retrage tutela copilului. Cel mai recent scandal de acest gen a fost pe DC.
                  Dar sa revin, un copil are nevoie sa socializeze cu copii de varsta lui. in conditiile in care copiii vegetarieni romani sunt putini devine destul de greu. Cate crese, gradinite in Romania sunt pregatite sa acceptesi sa respecte prezenta unui copil vegetarian?
                  Cred ca se impune ca in paralel cu sustinerea reciproca care exista on line sa se organizeze diferite intalniri care sa faciliteze cunoasterea propriu zisa a vegetarienilor. Mamele de pe forumul italian pe care-l frecventez eu se intalnesc frecvent, organizeaza petreceri pentru pitici cu meniuri vegetariene. Puteti face unele mici "servicii" piticilor acceptand sa mergeti la ziua de nastere a nui bb insotit de un nepotel, copilul unei prietene, etc.
                  Asa e garantata distractia respectandu-se regimul de viata vegetarian.
                  Pentru cei din exterior ar fi o ocazie buna pentru a cunoaste o parte din ceea ce inseamna vegetarianismul.
                  Daca gresesc in presupunerile mele va rog sa ma iertati.

                  Message 8 of 24 , Apr 24 9:06 AM
                    nu, nu - deci astea sint niste considerente total
                    importante. si cred ca ai foarte multe de spus - e
                    totul extrem de relevant si util! eu una ma refeream
                    strict la intrebarea lui george, care tinea de
                    nutritie (daca e ok sa-ti hranesti bebelusul fara
                    carne sau nu, ca lui pediatrii din ro. i-au spus ca
                    nu).

                    apropos, daca te referi la forumul despre_copii,
                    subiectul ala la care (cred ca) te referi a fost
                    initiat de fina mea din constanta, sinziana (care e
                    proaspat vegetariana desi a mai incercat de citeva
                    ori). :) oricum, chestia cu declaratul ca esti par�nte
                    iresponsabil e pe aceleasi linii cu un tip care a
                    aparut recent pe forumul de pe svr.ro - care urmarea
                    sa dea in cap si nu sa discute sau sa se foloseasca de
                    logica... deci eu as zice ca de fapt nici nu conteaza.

                    heheh

                    cred ca e important punctul despre formarea
                    comunitatii si sprijinul reciproc! deci asta in
                    privinta cresterii copiilor dar si in general. in fond
                    e unul din motivele pt. care exista svr-ul...

                    ok - toate cele bune la toata lumea,

                    ruxandra.

                    Message 9 of 24 , Apr 24 9:58 PM
                      PENTRU ANDREI SI ANDREINA

                      multumesc foarte mult pentru tonele de informatii utile pe care nu le-ai trimis

                      in legatura cu diversificarea, deoarece Mariei  i-au iesit doi dintisori la varsta de 3 luni si jumate, i-am divesrificat meniul. ea isi ia portia de laptic de la mama in continuare, ca supliment
                      este foarte pofticioasa si mananca orice ii dai, mai ales mamaliga cu branza si fasolea cu usturoi, care sunt  mancarile ei preferate.
                      ii mai dam spanac fiert si dat prin blender, morcovi fierti, praz, iaurt danone (atentie la faptul ca toleranta scazuta la gluten poate provoca reactii negative). De aceea cumnata mea (care lucreaza la Danone ne-a recomandat Danone natural sau danone cu bifidus esensis pt ca soun ei ar fi fara conservanti si nu prea are gluten. Mi-e greu sa cred totusi ca nu au conservanti. Ii dam si destule cruditati date prin blender - rosia ii place mult si contine multi antioxidanti

                      in legatura cu zaharul, eu l-am eliminat total din alimentatie si folosesc mierea, dar as vrea sa devin vegan si vad ca ar mai fi o altenativa: siropul de artar

                      fetitei ii place enoprm de mult sucul de mandarine si minole iar la sucul de portocale ii provoaca alergie
                      i place foarte mult sa manance mar dat prin blender, cu toate ca partea metalica a blenderului saraceste lichidul rezultat de ioni negativi de hidrogen ( altfel spus ii creste rh-ul) ceea ce inseamna o mare pierdere in ceea ce priveste utilitatea fructului

                      in ceea ce priveste suplimentele de vitamine, ii  dam viganto (vitamina d) si alt complex de vitamine - deocamdata nu stiu cum se cheama

                      alimentele noi le-am introdus odata la cateva zile, deci acelasi ritm preconizat de tine Andreina

                      sunt un fan al cerealelor (consum zilnic) dar nu as vrea sa ii dau tot felul de porcarii procesate(gen Nestle) special pt copii. ma sfatuiesti sa cumpar cereale obisnuite gen Sanovita si sa i le pases sau fierb intr-o supa? Ce fel de cereale imi recomanzi? fulgi sau seminte?

                      doctorita asta mi-a dat ceva frisoane in legatura cu carnea si m-a intrigat in legatura cu ouale. Isi tot sustine punctul de vedere ca proteinele din oua sunt indispensabile

                      mai mult, a convins-o pe nevasta mea care este semi vegetariana ( mananca rar carne) sa ii dea piept de pui, iar eu nu sunt prea fericit in legatura cu asta

                      informatiile tale imi sunt foarte necesare dar nua s vrea sa plictisesc pe ceilalti membri ai liste cu dicutii despre cresterea bebeilor. de aceea te ro sa ne dai adresa ta de email pt a face schimb de experienta.

                      pupici si pentru Felix

                      multumesc mult

                      p.s. Sincer, nu am stiut nimic despre mineralograma  te rog spune-mi cum, unde si in ce conditii se poate face

                      Message 10 of 24 , Apr 24 10:01 PM
                        multumesc pt raspuns ruxandra

                        m-ar interesa foarte mult sa intru in legatura si cu alti parinti vegetarieni  care vor sa isi creasca bebeii in aceasta traditie culinara si spirituala
                        in romania vegetarienii sunt priviti in cel mai bun caz cu compasiune

                        --- Atanasos <atanasos@...> wrote:
> [...]
                        > carne dar as vrea sa fiu sigur
                        > parerile voastre conteaza foarte mult pentru mine
                        > as vrea sa intru in legatura cu familii care si-au

                        http://mail.yahoo.com

                      • Atanasos
                        Message 11 of 24 , Apr 24 10:13 PM
                          andreina,
                          pozele tale sunt foarte frumoase. presupun ca sunt cu felix, bebeul vostru. sa fie sanatos si sa creasca mare
                          este incredibil dar adevarat ca 10 % dintre italieni sunt vegetarieni. cum se explca acest lucru
                          eu stau in ardeal (in Reghin), iar ca ardelean sunt obisnuit sa vad si sa particip la tot felul de orgii culinare
                          ideile tale referitoare la petrecerile si socializarea vegetarienilor sunt foarte frumoase dar impracticabile pentru orase mici cum este Reghin, unde locuim noi
                          eu cred ca problema noastra a romanilor in legatura cu criticarea vegetarianusmului ca stil de viata este mult mai profunda decat o explicatie ce tine de frustrare si intoleranta. explicatia consta in insasi neintelegerea crestinismului ca religie. asta este primul nivel de superficialitate, de unde provin restul convingerilor eronate

                          mie imi este rusine cateodata sa le spun altora ca nu mananc carne ca sa nu ucid indirect si nu mananc oua, nici macar oua de casa (obtinute in conditii cat de cat ecologice pentru gaina) pentru ca oul de casa in general este fecundat de cocos, iar odata fecundarea petrecuta, deja acolo in oul acela este viata, care este data de Dumnezeu

                          Message 12 of 24 , Apr 24 10:21 PM
                            pentru mine, aceasta lista de discutii si acest forum este primul pas in
                            aderarea la o comunitatea de vegetarieni

                            am fost destul de surpins , in naivitatea mea de vegetarian in mijlocul
                            curentului creat de carnivori, cand am aflat de comunitatea vegetarienilor
                            din romania
                            ce parere aveti referitoare la posibilitatea ca numarul vegetarienilor din
                            romania sa creasca intr-un mod simtitor?
                            este sau nu posibil asa ceva?

> [...]
                            >
                            > --- Andre & Andreina Boudoux <boudoux@...>

                            > http://mail.yahoo.com
                            >

                            > Daca doriti sa iesiti de pe acest grup trimiteti un email la:

                          • Atanasos
                            Message 13 of 24 , Apr 24 10:24 PM
                              ti-as fi recunoscator ruxandra daca ne-ai pune in legatura cu alte familii care si-au crescut bebelusii ca vegetarieni

                              --- Atanasos <atanasos@...> wrote:
> [...]
                              > suferit
                              >
                              > nu stiu ce sa zic despre asta
                              >
                              > ce parere aveti? este recomandabil sa hranesc

                              http://mail.yahoo.com

                            • Andre & Andreina Boudoux
                              Message 14 of 24 , Apr 26 12:05 AM
                                Ar putea sa creasca in mod simtitor, este necesar doar o buna organizare.
                                Deja s-a pornit bine, pararea mea, datorita acestei liste de discutii, site-ului si forumului.
                                Ramane doar ca noi sa fim consecventi.
                                Chiar as sugera sa folosim mai mult forumul pentru a comunica pentru a da o posibilitatea celor din exterior sa ne cunoasca, sa inteleaga ce inseamna vegetarian.

                                Message 15 of 24 , Apr 26 12:20 AM
                                  Majoritatea italienilor vegetarieni nu sunt crestini practicanti.
                                  Am intalnit foarte putini crestini vegetarieni (majoritatea sunt agnostici). M-a bucurat foarte mult cand am vazut ca site-ul abordeaza vegetarianismul in perspectiva crestina.  Majoritatea crestinilor catolici, ortodocsi considera ca animalul a fost pus la dispozitia omului. Voi incercati sa demonstrati ca nu este asa, fapt care pe mine ma bucura chiar daca nu sunt crestina. Important e ca oamenii gasesc un motiv adaptat propriei conceptii despre univers, viata, credinta pentru a renunta la consumul de carne, produse de origine animala. Era trist sa vad cun ortodoxul dupa un post indelungat nu vede momentul in care sa manance urechea porcului, ca de Pasti mii si mii de pui, la fel ca si puii nostri, sunt sacrificati fara ca cineva sa se gandeasca ca si ei au o mama care incearca sentimente pentru ei, ca asa cum noi percepem durerea o percep si ei.
                                  Voi, spre deosebire de mine, aveti la indemana o cunostere profunda a invataturilor biblice, puteti sa argumentati in momentul in care mi se spune ca "asa a lasat Dumnezeu pe pamant".

                                • octavia nastase
                                  Message 16 of 24 , Apr 26 1:16 AM
                                    He, cate discutii am avut eu cu crestinii pe tema veg!

                                    La faza cu  "asa a lasat Dumnezeu" le raspund ca numai Dumnezeu are drept de viata si de moarte. El da viata deci numai El o poate lua.

                                    Octavia

                                    Atanasos <atanasos@...> wrote:
[...]

                                  • Ilie Madalina

                                      Message 18 of 24 , Apr 26 2:55 AM

                                        Hamesitii astia nu reactioneaza nici daca le zice popa sa o lase mai moale cu carnea....

                                      • r. m. costescu
                                        Message 19 of 24 , Apr 26 3:52 AM
                                          da, nici eu personal n-as folosi o perspectiva
                                          religioasa (una de *etica* personala, da, "religioasa"
                                          nu), dar asta e parerea mea/felul in care simt eu.
                                          fiecare are insa parerea personala, si cert e ca de-a
                                          lungul istoriei, multi oameni au fost vegetarieni pe
                                          baza de considerente religioase sau spirituale.

                                          btw, svr-ul o sa aiba in curind o carte extrem de
                                          interesanta si utila despre istoria vegetarianismului
                                          (de la primii oameni pina in zilele noastre), care
                                          include multe informatii despre miscari religioase:

                                          http://www.veg.ca/newsletr/mayjun96/history.html

                                          - eu o recomand foarte tare, este absolut fascinanta
                                          (cel putin pt. mine a fost)!

                                          cit despre site-ul svr, ideea initiala era sa contina,
                                          pt. informare, niste eseuri despre legatura dintre
                                          vegetarianism si diverse religii - dintre care primul
                                          disponibil e cel despre crestinism (pt. ca marius s-a
                                          ocupat de el *si* pt. ca in rom. majoritatea
                                          populatiei e crestina). oricum, pe site-ul iuv exista:
                                          http://www.ivu.org/religion/ (avem link si de pe site)

                                          a, o chestie interesanta de care s-ar putea ocupa
                                          svr-ul ar fi o istorie a vegetarianismului in romania.
                                          nu cred ca s-a facut vreo cercetare pe subiectul asta,
                                          dar sint convinsa ca sint multe lucruri de aflat!

                                          ruxandra

                                          http://mail.yahoo.com
                                        • octavia nastase
                                          Message 20 of 24 , Apr 26 2:04 PM
                                            e adev: nu e pacat sa consumi carne: Dumnezeu a permis
                                            asta.
                                            dar mai mult decat atat... de ce cand cineva vrea sa
                                            se curete spiritual renunta la carne?

                                            era un citat din Tolstoi parca..."If a man aspires
                                            towards a righteous life, his first act of abstinence
                                            is from injury to animals"

                                            uneori e nevoie sa argumentezi si din perspectiva
                                            religioasa, iti spun eu ca se ajunge inevitabil intr-o
                                            discutie si la "asa a lasat Dumnezeu"

                                            Octavia

                                            http://mail.yahoo.com
                                          • Marius Cristian Vasilescu
                                            Message 21 of 24 , Apr 26 10:54 PM
                                              Cum spunea Octavia.. eu de cate ori discut despre vegetarianism chiar si cu un agnostic tot ajung la Biblie, care se pare ca e considerata o autoritate chiar si pt nepracticanti! Dumnezeu nu a lasat animalele sa fie mancate, ci le-a lasat cu acealasi scop cu care a lasat si pe om (vezi Geneza). Dieta omului din geneza era naturista - numai fructe si nuci. Bine acum imi inchipui ca erau multe soiuri de fructe, pe care azi cu greu le mai gasim (si cele pe care le gasim sunt f f scumpe). D-abia la Noie Dumnezeu ingaduie folosirea carnii ca hrana pt. ca oricum oamenii mancau animalele de demult.. Cred ca face asta

                                              1) pentru ca oamenii erau prea incapatanati in a manca carne si Dumnezeu nu le-a mai socotit si asta ca pacat (au mai fost si alte permisiuni, unele fiind insa desfiintate in Noul Testament - exemplu: barbatii puteau sa aiba mai multe neveste)
                                              2) pentru ca de la izgonirea din Eden in unele zone era f greu sa-ti procuri hrana vegetala (mai ales pe timpul iernii)

                                              Insa nu trebuie sa uitam ca idealul lui Dumnezeu este exprimat in Geneza - referitor la dieta - una vegetariana. Noi trebuie sa facem tot posibilul sa atingem idealul. Uneori e posibil, alteori nu. In Romania de astazi, cred ca dieta ideala poate fi respectata destul de usor!

                                              Marius V.

                                              --

                                              Marius Cristian

                                              Homesite: http://www.oneinchrist.tk
                                              Jesus loves you! http://maranata.home.ro
                                              ocietatea Vegetarienilor din România: http://www.svr.ro

                                              Iisus: "Eu sunt Lumina lumii; cel ce Îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieţii."
                                              ~~ Ioan 8:12 ~~

                                            • Marius Cristian Vasilescu
                                              Message 22 of 24 , Apr 26 11:05 PM
                                                o sa se faca candva.. chiar am cerut si eu asta.. cand ma duc pe la cluj
                                                (sper sa mai ajung acolo) o sa incerc sa aflu mai multe...

                                              • Andre & Andreina Boudoux
                                                Message 23 of 24 , Apr 27 12:07 AM
                                                  eu de cate ori discut despre vegetarianism chiar si cu un agnostic tot ajung la Biblie, care se pare ca e considerata o autoritate chiar si pt nepracticanti!

                                                  Marius, nu porni tot timpul de la premisa aceasta. S-ar putea sa ai surprize.
                                                  Daca incerci si sa-mi convingi sotul ca studiul Bibliei nu e "studio del nulla basato sulle favole" ("studiul nimicului bazat pe povesti") nu cred ca vei avea sanse de izbanda. Noroc cu Platon, Pitagora, Seneca, Ovidiu, Diogene, Plotinus si Socrate....daca era sa-l apropiu de vegetarianism prin crestinism manca si acum cu drag si sarguinta carne.
                                                  Pe mine toti astia nu m-ar fi impresionat, in afara de a-i enumera nu cred ca-s capabila sa dau referiri despre ei decat cu google. In schimb pe mine m-a impresionat  Mahatma Gandhi.
                                                  Nu vreu sa jignesc, dar eu cu toata bunavointa nu ma pot apropia de Biblie. Provin dintr-o familie de atei, mai tarziu m-am apropiat foarte mult de unele religii pentru a nu imbratisa nici una.
                                                  Cred ca fiecare are "carligul" lui, ramane doar ca noi sa avem curajul sa le folosim pe toate si sa fim toleranti.

                                                  Message 24 of 24 , May 2, 2005

                                                    http://www.kellymom.com/nutrition/vitamins/vitamin-b12.html

                                                    referitor la riscul de a avea carente de vitamina b12 bebelusa

                                                    iti recomand site-ul asta unde vei gasi si articole interesanta privitor la diversificare

                                                    eu intentionez sa fac cu felix autodiversificarea

                                                    http://www.kellymom.com/bf/weaning/babyselfwean.html

                                                    vei gai informatii despre asta pe site

                                                    intre timp am gasit o carte despre diversificarea vegetariana, unele mame non vegataiene sunt entuziasmate, carnea oricum chiar pentru omnivori e bine sa fie introdusa in alimentatia bb nu mai repede de 18 luni cand copilul este pregatit, are caninii.
                                                    in josul paginii ai cateva link-uri care ar putea deasemenea sa te ajute

                                                    Andrei, Andreina, Felix & Puffo

                                                    Do you Yahoo!?