Re: [SVR-Group] fulgi de drojdie

  • Ilie Madalina
    Message 1 of 6 , Apr 3 5:18 AM
      salut,

      se pare ca fulgii de drojdie de la sanovita nu sunt fortificati cu B12 ...
      eu le-am trimis un mail in care i-am intrebat daca:

      -> acest produs a fost fortificat cu vitamina b12 sau ea este continuta in drojdie?
      -> daca a fost fortificata cu b12 ce tip de vitamina b12 s-a folosit?
      -> la ce temeperatura este inactivata drojdia?

      mi s-a raspuns ca drojdia de bere contine b12 in mod natural si mi s-a indicat urmatorul articol: http://www.farmaciata.ro/SitFiles/articol_no_ph.php?id=92

      din cate ne-a zis marius si asa cum scrie si pe site-ul  http://www.veganhealth.org, nici drojdia de bere normala nici "nutritional yeast" nu contin B12 decat daca s-a suplimentat cu asa ceva  (http://www.veganhealth.org/b12/vegansources  -  "Brewer's and nutritional yeasts do not contain B12 unless they are fortified with it. ")

      Pe wiki scrie ca in procesul de fortifiere B12 este produs separat cu ajutorul bacteriilor si apoi adaugat la drojdie.  ( http://en.wikipedia.org/wiki/Nutritional_yeast    -   "Some brands of nutritional yeast, though not all, are fortified with vitamin B12. The vitamin B12 is produced separately from bacteria and then added to the yeast.")

      ...  deci produsul de la sano-vita nu este fortifiata cu b12  (sper ca cel care mi-a raspuns era in tema si nu mi-a spus balarii ...oricum i-am trimis din nou un mail in care i-am spus ca nu e corect ce scrie in articolul trimis de el  si poate vine cu niste lamuriri ... )

      ... am scris nu pt a discredita produsul de la sanovita care probabil estef sanatos, ci ca sa atrag atentia ca nu te poti baza pe acest produs daca vrei sa iti asiguri necesarul de b12 ...
      este foarte util pt celelalte B-uri...  insa b12 trebuie sa ti-l iei fie din suplimente fie din alimente.