Intro & Planuri

  • Marius-Cristian Vasilescu
    Message 1 of 1 , Jul 30, 2003
      Bun venit tuturor!

      Eu zic sa ne prezentam fiecare ca sa ne cunoastem mai bine ;-) O sa incep eu cu cateva lucruri despre mine. Am 21 de ani, studiez la facultatea de lnginerie cu predare in lb. straine - engleza - Calculatoare(si nu este asa de "cool" pe cat ar parea) la Politehnica in Bucuresti. De fapt stau mai tot anul aici, desi sunt din Slobozia. Am fost vegetarian cam 2 ani de zile si cam de un an sunt vegan (habar n-am daca exista cuvantul asta in romana, dar mai ales cum s-ar pronunta, caci in eng. se spune "vigÄn"). Sunt vegetarian mai mult din motive etice sau cum zicea cineva din motive de sanatate, a animalelor. Mai multe detalii pe siteul meu :-D

      Planul meu este sa ne strangem cat mai multi pe acest grup si sa facem un site cu informatii foarte utile pentru vegetarienii din Romania. Apoi prin promovarea siteului(non profit) pe grup se vor strange mai multi si poate vom face chiar un ONG, care ne-ar ajuta enorm. Eu cred ca de bani am reusi sa facem rost, numai memberi activi sa avem ca sa folosim banii. Nu stiu daca va iesi mare lucru din ce am inceput noi aici, dar sa speram ca da. Oricum e important ca am reusit sa ne adunam cativa si sa impartasim idei/experiente. Chiar acum cateva saptamani am gasit din intamplare pe net 2 restaurante vegetariene in Bucuresti. De fapt unul este sigur, celalalt s-ar putea sa fie naturist, deci nu neaparat si vegetarian. Preturile nu mi se par mari, dar nu prea ma incumet sa ma duc deocamdata.. Nu stiu daca mai este cineva atat de strict ca mine aici pe grup, dar mie mi se pare destul de greu sa iti dai seama ce produse sunt sau nu vegetariene. Pana si cele mai banale alimente tot au tot felul de derivate animale. Ieri am fost la Carrefour si am vazut ca exista frisca vegetala. Erau de fapt majoritatea vegetale! Dar cand m-am uitat pe etichete scria ca au caseina, care din cate stiu eu este o proteina din lapte, si nu stiu daca se poate obtine din vegetale. Si atunci, ma intreb, de ce ii mai spun vegetala, daca tot are lapte in ea. O sa ma interesez sa vad daca totusi e vegetala... Carrefour are multe alimente vegetariene si mai ales este distribuitor Inedit, care cred ca e cea mai tare firma in domeniul calitatii al produselor de soia(fac lapte de soia, maioneza, pateuri super gustoase si ieftine, crochete vegetale, tofu). Eu prefer tofu natural si proaspat facut de chinezi. Maioneza si crochetele nu le-am incercat ca sunt c-am scumpe si n-am avut motive sa cumpar. Laptele de soia, tot de la Inedit mi se pare destul de bun. Recent l-au redenumit bautura de soia si l-au pus la sticla mai mica. Mai exista lapte de soia de la Dr. Oil parca.. Eu l-am aruncat ca era integral si n-am putut sa beau, dar este bun pt copiii mici caci are grasimi care sunt absolut necesare pt dezvoltarea creierului. Cred ca sunt multe de spus pe tema produselor vegetariene.

      Cartile cele mai bune, eu fiind strict vegetarian mi se par cele pentru post. Am gasit doua care sunt foarte bune si se completeaza una pe cealalta. Mai am una interesanta scrisa de cineva de la adventisti si este destul de buna, doar ca are multe retete cu lactate si oua, care pe mine personal nu ma intereseaza.  Pe ultima am luat-o de la libraria Stefanus din Bucuresti (librarie crestina (neo)protestanta). Mai este cineva din Bucuresti?

      Referitor la structura siteului am zis ca ar trebui sa contina:

      1. Stiri/Abonament Stiri
      2. Retete/Gatit
      3. Forum/Grup
      4. Motive/De as fi vegetarian?
      5. Sanatate
      6. Sanatatea animalelor/Drepturile animalelor
      7. Mediu (inconjurator)
      8. Motive religioase(Crestinism, etc.)
      9. Citate
      10. Doar realitatea (facts)
      11. Voluntariat/Donatii (fund raising)
      12. restaurante/plafar/magazine
      13. Carti/Link-uri
      14. Q&A

      Am vreo 160 Mb de resurse pe HDD downloadate de pe net.. La acest site, nu o sa fie problema mare cu webdesignul. Problema o sa fie la scris articole/traduceri din engleza. pentru ca este foarte mult de munca. La motive religioase nu stiu daca o sa scriem despre alte religii in afara de crestinism.(pentru ca eu nu am studiat in detaliu altele, dar daca se pricepe altcineva este binevenit.) Oricum la noi 85% sunt ortodocsi, vreo 5% catolici.. restul (neo)protestanti, putini evrei si musulmani.

      Maine dimineata eu plec la munte pentru 4 zile si nu stiu daca o sa pot sa mai verific emailul. Asa ca nu va ingrijorati :D

      Orice sugestii sunt binevenite. Cu bine,

      Marius Cristian
      --
      In 1983 the drug company Pfizer carried out a study to test the efficiency of animal tests. Human findings were compared with experimental data from rats and mice for all chemicals known to cause cancer in people. In most cases animal tests had given the wrong answers. The report concluded that we would have been better off to toss a coin! (D. Salsburg, Fundamental & Applied Toxicology, 1983, vol. 3, 63-67.)