Re: [SVR-Group] Re: Articol: Ziua veganilor se serbeaza pe 1 noiembrie

  • stars lover
    Message 1 of 16 , Oct 30, 2008
           Da, stim cu totii ca in alte ocazii a blamat chimicalele din alimentatie la modul general. Dar de data asta declaratiile lui au fost eufemistic spus bizare. A spus clar ca vegetarienii *in special* prin natura alimentatiei lor se expun la E-uri si alte chestii daunatoare imprimate in vegetale, ceea ce este absurd pt. ca o dieta vegetariana nu este egala cu margarina si aditivii. Iar substantele mai putin apetisante infiltrate in vegetale ma indoiesc ca le egaleaza pe cele, la fel de artificiale, ascunse in carne. Putea eventual sa traga un semnal binevoitor si prietenesc, nu sa creeze aceasta confuzie, zic eu, intentionat.
           Omnivorii se expun la aditivi intr-o foarte mare masura, iar in carne si alte produse animale gasesc din belsug hormoni, resturi de medicamente si vaccinuri, rezuduuri de poluare si altele. Ceea ce a omis sa mentioneze, creand foarte clar impresia ca acestia sunt mult mai feriti decat vegetarienii-chestie care sfideaza evidenta.

      From: danydrag2001 <danydrag2001@ yahoo.com>
      To: SVR-Group@yahoogrou ps.com
      Date: Thursday, October 30, 2008, 4:05 PM

      unde se face numaratoarea asta oficiala? Marius, scrie cineva in
      carnetel sau cum? 72 e cam putin. zic sa mai completam lista. pe
      nelipsitul prof. Mencinicopschi parca-l vad cu cotletul in farfurie,
      mincand proteine animale sa faca anticorpi... eu stiam ca nu exista
      proteina animala si proteina vegetala, ci doar proteina ... prof. M.
      isi inchipuie ca noi mincam margarina si pateuri cu euri??? de aceea
      nu agreeaza ideea veganismului? sau mai sint si alte influente,
      finantari si burse pt institutului de cercetari alimentare platite de
      combinate de crestere a porcilor, ferme de vaci etc.
      fructe, legume, mincare traditionala de post, de astea n-a auzit?
      salamul n-o avea euri? s-a dat pe fata dl prof in stil monumental.
      avantaj dr. Stroescu, care apare mereu live, si e mult mai
      convingator.

      --- In SVR-Group@yahoogrou ps.com, stars lover <stars_lover11@ ...>
      wrote:

      > Din pacate e tot tendentios si cu iz de "Libertatea" articolul.

    • Marius-Cristian Vasilescu
      Message 2 of 16 , Nov 1, 2008
        Nu stiu de unde a scos ea 72. Eu nu i-am spus asta. Probabil ca il are
        de printr-un articol mai vechi ca am observat franturi de informatii din
        articole mai vechi. Ref. la veg. din svr, i-am zis ca acum 2 luni, cand
        am facut o statistica, erau vreo 550 de veg, din care cam 1/6 vegani
        (adica peste 90). Chestia cu inregimentatul suna super ciudat si am
        impresia ca si aceasta expresie e luata dintr-un alt articol. Eu n-am
        folosit niciodata astfel de expresii..

        marius

      • stars lover
        Message 3 of 16 , Nov 1, 2008
          Ai avut posibilitatea sa contactezi autorul ca sa-i spui de erori si de expresiile tendentioase?

          danydrag2001 wrote:
> [...]
          > salamul n-o avea euri? s-a dat pe fata dl prof in stil monumental.
          > avantaj dr. Stroescu, care apare mereu live, si e mult mai

        • danydrag2001
          Message 4 of 16 , Nov 3, 2008
            faptul ca prof. M. desfiinteaza anumite produse nu infirma faptul ca
            ar putea primi donatii de la producatori de carne. atita vreme cit nu
            e nimic ilegal... nu ma intereseaza ca desfiinteaza un salam atita
            vreme cit il inlocuieste cu altul.
            pe de alta parte stim cu totii ca fermele de animale si abatoarele de
            animale au intotdeauna bani de sponsorizari, si interese
            sa 'sensibilizeze' anumiti formatori de opinie. citisem un articol,
            despre bursele de studii oferite viitorilor politicieni in Anglia de
            catre firmele de medicamente care testeaza pe animale. odata ajunsi
            in politica, cum o sa refuze sprijinul celor care i-au ajutat la
            inceputul carieirei, au investit bani in scolirea lor? la ei se fac
            astfel de studii, de unde pleaca banii si ce 'constiinte' trebuie sa
            cumpere. la noi nici vegetarienii nu vor sa creada ca astfel de
            politici exista.

            --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Ilie Madalina <mmmadaaa@...> wrote:

> [...]
            >
            > eu cred ca mecicopshi asta e de fapt adeptul unei alimentatii cat
            mai naturale si neprelucrate ... probabil cum se manca acum cateva

          • stars lover
            Message 5 of 16 , Nov 3, 2008

              Oamenilor li s-a inoculat ca daca avanseaza "teorii ale conspiratiei", sunt cam ticniti, nerezonabili si inadecvati.
              Nu avem de unde sa stim daca febletea lui M. pentru omnivori e incurajata concret, dar nu l-am auzit niciodata spunanad ca e rau sa mananci carne pt. ca salamul e plin de E-uri. Insa a zis clar ca e gresit sa fii vegetarian pentru ca pateul vegetal are multi aditivi. Concluzia e evidenta, poti fi carnivor si sa te feresti de salamurile tip bomba cu ceas, dar ca vegetarian nu ai alta optiune decat painea cu pateu si painea cu margarina, alternativ. Pana la urma cred ca a facut aceasta confuzie (si) din aceeasi candoare care ii caracterizeaza pe majoritatea omnivorilor indignati: ei nu isi imagineaza in ce ar putea consta mesele unui vegetarian, nu cunosc cate si cate feluri de mancaruri si ingrediente exista ca alternativa. Si atunci, trag concluzia ca in afara de salate, vegetarienii mananca ce gasesc pt. a "inlocui" preparatele de care s-au deprivat-pateul de ficat cu pate vegetal, untul cu margarina si asa mai departe. Si, desigur, din cauza lipsei de vitamina B, A, D etc., sistemul nervos nu-i ajuta sa gaseasca solutii pt. o alimentatie sanatoasa, pe cand omnivorii datorita faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti, ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

> [...]

              > eu cred ca mecicopshi asta e de fapt adeptul unei alimentatii cat
              mai naturale si neprelucrate ... probabil cum se manca acum cateva

            • danydrag2001
              Message 6 of 16 , Nov 5, 2008
                bravo, un asemenea comentariu ar trebui pus la articol:
                http://www.timpolis.ro/index.php?page=column&nr=1495&r=114&a=1
                poate se mai destupa si altii ...

                wrote:

> [...]
                faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti,
                ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

              • Liviuscrisu
                Message 7 of 16 , Nov 6, 2008
                  am citit ce spune mencinicopschi asta si nu-mi vine sa cred....."Variantele alimentare vegetariene au in loc de carne legume, dar nu sunt mai sanatoase, nu trebuie uitat ca au aditivi alimentari", aminteste Gheorghe Mencinicopschi.
                  oare oamenii care devin vegetarieni stiu de ce devin? si daca stiu , atunci se informeaza si ei despre "fenomen", citesc si ei etichetele produselor, nu-s batuti in cap

                  Liviu

                  wrote:

> [...]
                  faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti,
                  ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

                • Ilie Madalina
                  Message 8 of 16 , Nov 6, 2008

                    de ce bravo? comentariul ala este plin de acuzatii false ... nu cred ca ne face cinste .... ca sa dau numai cateva exemple:

                    "poate ne spuneti citi euri are o inghetata? sau aia nu se pun, ca sint cu lapte?"

                    daca dai o simpla cautare dupa "mencinicopschi inghetata" o sa gasesti o gramada de articole in care mecinicopschi desfiinteaza inghetatele de pe piata .. eu una nu am gasit aritcole favorabile acestui produs ....

                    "salamul n-are euri? de ce induceti publicului idei gresite? sustineti vreun interes?"

                    iarasi pot sa gasesti o gramada de exemple in care mecinicopschi desfiinteaza salamurile

                    "ne-ati intoxicat cu eurii astia dar nu faceti nimic concret impotriva lor."

                    - pai el te informeaza , mai departe e decizia ta ce mananci ... ce ai vrea sa faca sa arunce in aer fabricile de salamuri? e la fel ca la tigari, oamenii sunt informati ca sunt nocive atat pt ei cat si pt cei care inhaleaza fumul din intamplare, dar mai departe e decizia lor sa se lase de fumat...

                    "acum folositi eurii impotriva veganismului? din topor demonstratia prof. M! citi sponsori - producatori de lapte, carne, oua se numara printre finantatorii institutului condus de prof. M? burse, scolarizari platite de combinate de crestere a porcilor siu ferme de vaci, exista?
                    "

                    iarasi comentariile astea sunt destul de rauvoitoare ..m-as mira sa il finanteze producatorii de carna sau salamuri pe mencinicopschi dupa toate articolele care s-au publicat... eu personal nu am gasit vreun produs de carne considerat ok de mecincinicopschi ... doar in articolul cu salamul de sibiu am gasit o referire la vechea reteta a acestui produs in care nu se foloseau E-uri... dar acum se fabrica numai varianta cu E-uri despre care mencinicopschi spune ca are efecte neurotoxice ...

                    si aici cred ca exista si o alta nuanta ..  nu v-ati intrebat niciodata cum plecand de la soia, producatorii obtin gust de parizer, salam, pateu, branza, maioneza?  ... e clar ca sunt folosite anumite substante si cred ca sunt folosite mult mai mult decat in produsele animale care au gustul lor propriu ...  eu personal nu consum deloc produse de soia gen salam , pateu, parizer, crenvusti, maioneza... singura forma in care consum soia este fiarta si adaugata in salate de cruditati, asa cred ca este f sanatoasa ...

                    ... eu nu sustin opinia lui mencinicopschi referitor la carne doar ca nu mi se pare potrivit sa reactionam cu comentarii veninoase si false care nu aduc nici un serviciu imaginii vegetarianismului ...

                    .. am adaugat si eu urmatorul comentariu  la articol

                    eu apreciez cruciada domnului mencinicopschi impotriva alimentelor denaturate de E-uri ( oricare ar fi ele vegetale sau animale )
                    .. totusi eu cred ca se poate faca o analiza mai complexa a modului de viata vegetarian ... sunt multi vegetarieni care isi pregatesc mancarea traditional si nu consuma acele produse pline de e-uri de pe piata sau margarina ... de asemenea sunt cateva firme care au produse fara E-uri, nu trebuie decat sa citim eticheta  ... si asa cum sublinaza dl mencinicopschi intr-o emisiune in care a fost alaturi de dl stroescu sustinatorul veganismului este f important cum prepari mancarea pt ca si carnea si soia pot sa devina otrava prin modul de preparare si chestiile adaugate....

                    ... de asemenea as considera necesar ca domnul mencinicopschi sa faca o disctinctie clara intre lacto-ovo-vegetarieni si vegetarienii stricti  in declaratiile sale despre vegetarianism ... asa cum dansul sublinia intr-o emisiune tv, proteina din ou este considerata proteina ideala ( "etalon" parca a numit-o in emisiune) ... de asemenea produsele lactate traditionale care mai pot fi inca gasite pe piata romaneasca cred ca ne pot asigura proteine de calitate si vitamina B12 ...
                    eu sunt vegetariana de 10 ani si consum oua ecologice si lactate de la producatori locali si in rest numai vegetale ... ma simt foarte bine si sistemul meu imunitar este ok ( nu am mai luat antibiotice de peste 7 ani ) ... impartasesc convingerile dlui mencinicopschi in privinta alimentatiei cat mai naturale ... sunt de acord ca si ca unele produsele animale sunt necesare, dar consider ca ne putem lipsi de carne fara sa ne aducem vreun prejudiciu sanatatii ....

                    wrote:

> [...]
                    faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti,
                    ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

                  • Liviuscrisu
                    Message 9 of 16 , Nov 6, 2008

                      daca tot e sa vorbiti de oameni care scriu despre cum se maninca, lasati-l pe mencinicopshi ala , ca parca ii faceti reclama, pe bune.....
                      vorbiti eventual de un ernst junger. omul are o carte, "hrana vie".
                      cititi si apoi as vrea sa vad comentarii. daca vor fi. nu astea, despre salam si non-salam...
                      serios acum....nu irositi discutiile pe nimicuri
                      Liviu

                      wrote:

> [...]
                      faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti,
                      ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

                    • Liviuscrisu
                      Message 10 of 16 , Nov 6, 2008

                        scuze, revin..cartea se numeste intr-adevar "hrana vie" iar autorul e ERNST GUNTHER, nu junger... exista si junger, dar ala se ocupa cu alte scrieri
                        Liviu

                        wrote:

> [...]
                        faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti,
                        ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

                      • Ilie Madalina
                        Message 11 of 16 , Nov 6, 2008
                          Buna Liviu,

                          eu am citit hrana vie a lui Ernst Gunter si sunt un fan declarat al alimentatiei crudivore....
                           ... din cauza lipsei de timp nu pot sa ma alimentez 100% crudivor ... dar am avut perioade in viata cand am consumat preponderent cruditati, chiar si oua si lapte crud... (  de cand cu aviara am inceput sa le fierb ) iar produse lactate din lapte crud inca mananc .... mi s-a parut un pic complicat sa adopt alimentatia crudivora din urmatoarele considerente: nu mai puteam sa mananc paine si trebuia sa mananc numai cereale germinate si trebuia sa am mereu grija sa le prepar ... si nu mai puteam consuma nimic de genul fasole, linte, soia ca astea nu se mananca crude ( crude sunt foarte toxice si eu nu am reusit sa-mi fac germeni din soia ) ... deci nu m-am putut adapta la o alimentatie 100% crudivora dar am pastrat principiile si le aplic cand pot...

                          si nu ii fac reclama lui mencinicopschi ....  dar are si parti bune in declaratiile lui  .... si eu sunt un om obiectiv nu pot sa nu vad partile bune din cauza partilor rele  ... consider ca acuzatiile false din partea vegetarienilor or sa ne strice imaginea asa cum si Mecinicopschi e vazut foarte rau de vegetarieni tot datorita unor acuzatii false la adresa noastra ...

                          eu chiar as fi foarte interesata sa vad o dezbatere publica intre Mencinicopschi si  un medic nutritionist vegetarian ( uite de exmplu dna Corina Zugravu :) care am inteles ca este vegetariana  ) ...pentru ca pentru Mencinicopschi e f usor sa combata vegetarianismul strict dar tare as vrea sa vad ce argumente are intr-o dezbatere cu un albino- lacto-ovo-vegetarian ( na ca am gasit o noua categorie de vegetarieni )   .... sa vad cum mai sustine el necesitatea consumului de carne ...

                          wrote:

> [...]
                          faptului ca n-au aceste carente sunt mai creativi si mai inteligenti,
                          ii duce capul mai usor sa inlocuiasca salamul cu gratarul.

                        • Liviuscrisu
                          Message 12 of 16 , Nov 8, 2008
                            nu stiu ce sa zic...eu sunt lacto-ovo -albino-vegetarian cum zici tu de 5 ani si nu am nici pe naiba.....carnea poate fi inlocuita ff usor, eu nu-mi dau seama cum pot fi unii - adica marea majoritate- atit de lipsiti de bun simt si sa ia viata unei fiinte inteligente doar pt ca pot iar apoi sa construiasca si un esafod de argumente pentru asta, cum ca ar fi hranitor. carnea e cauciuc in proportie de 90 % pt organism, asta e clar.
                            si 2- faza cu fasolea si ce mai ziceai tu ca nu pot fi fierte- mi se pare o falsa problema. nu e nevoie sa fii crudivor, nu cere nimeni asta, pt ca nu se dau medalii pt vegetarianism.
                             in ceea ce priveste dezbaterile publice, astia se cearta ca chiorii.... prefer sa ma documentez singur.....unii , de exemplu, considera cerealele nocive, altii le pun la baza piramidei nutritionale.
                            iar cartea lui Gunther nu este text sacru, e bine sa iei din ea ce poti face tu , asa e normal...daca am minca dupa carti, ne-am gindi numai la mincare si nu am mai avea timp de altceva