Re: nevoie de sfat

  • Ioana
    Message 1 of 44 , Aug 1, 2008
      Draga Cristina,

      Casa de Piatra. :)

      Eu am patit la fel cu familia mea. Au trecut multi ani pana au
      acceptat ca eu sa nu mananc carne. Si stiu ca este foarte greu sa le
      oferi o masa vegetariana fara sa ii superi.
      Asa ca eu zic sa fii smechera. :)
      Eu daca as fi in situatia asta, as face cununia in zi de post si as
      face niste mancaruri vegetariene de sa te lingi pe bot. :) Scuzati
      expresia. :)
      Este o ocazie super ca oamenii aceia (care trebuie sa recunoastem ca
      nu sunt invatati cu mancaruri fara carne la mese festive) sa ramana
      uimiti ce bine se poate manca fara carne. Ei se asteapta la sarmale
      cu orez si supa de legume si eventual niste vinete. :)))))
      Eu as face orice sacrifiu legat de bani pt a angaja pe cineva sa imi
      gateasca mancaruri bune vegetariene. :)
      Daca te hotarasti sa le oferi ceva vegetarian, sa fie de calitate. :)
      Ca sa nu le dai ocazia sa aiba inca un cui impotriva alegerii
      tale. :))))

      Multi mananca carne pt care are gust bun, eu asta am observat.
      Ce ar fi sa le dai sa manance ceva la fel de bun, dar nu hoit? :)))

      Eu sigur asta as face.
      Eu nu prea tin la parerea lumii cand sunt convinsa de justetea
      hotararii mele, dar totusi din respect pt ei, as face cumva sa nu imi
      incalc principiile, dar nici sa nu ii jignesc.
      Doar nu o sa se supere ca tii cununia in zi de post.

      Eu am fost la o nunta cu mancaruri vegetariene si nu am auzit
      plangeri. :)

      te rog sa ne tii la curent.
      Asta este o problema valabila pt noi toti . :)

      Numai bine
      Ioana

      --- In SVR-Group@yahoogroups.com, stars lover <stars_lover11@...>
      wrote:

      > Ei stiu ca sunt vegetariana, dar evident ca nu ma iau in serios.
      Mama tot asteapta sa-mi treaca, altii se ingrozesc ca voi muri de
      inanitie si tot asa. Plus ca eu sunt pui mic, iar ei oameni "mari"...
      concluzia logica e ca ei sunt intelepti iar eu sunt fara minte.

      > Multumesc pentru urare si sugestii. :)
      >
      > Mai astept semnale de la Stani Patiti. V-am pupat.

      parerea, poate ati fost si voi in situatii similare pana acuma, mai
      ales ca aveti mai multa exprienta cu veg.nismul.
      > Faza e ca dupa cununia ce va avea loc aici, se va impune sa dau o
      masa pentru familia extinsa din locul meu natal, unde carnurile si
      grasimea sunt la loc de cinste. Logic, eu as vrea sa nu se gaseasca
      macar carne la masa. Dar, sincer va spun si fara nici o urma de
      exagerare, o astfel de masa ar fi o jignire pentru oamenii de acolo.
      Ar spune ca imi bat joc de ei, singura circumstanta scuzabila ar
      fi daca masa ar avea loc in Vinerea Mare sau ceva de genul. Pentru
      ei, o mancare in care nu se gaseste ceva carne (se intelege, cat mai
      grasa) e apa de ploaie.
      > Pe de o parte, mie nu mi se parea lipsit de bun simt sa caut niste
      retete vegetariene cat mai gustoase, in ideea ca ei ar trebui sa se
      bucure pentru pasul meu fericit din viata-teoretic pentru asta si
      vin,nu pentru mancarea in sine- si sa-mi respecte principiile si
      dorinta de a nu vedea carne la propria masa.
      > Pe de alta parte, iubitul meu crede ca nu pot sa oblig oamenii sa
      manance doar ce vreau eu, daca ar fi situatia inversa nici mie nu mi-
      ar placea (sa mi se puna doar carne la masa pt. ca asta manaca si
      sarbatoritii) . ...Si asta-i adevarat.
      > O solutie drastica ar fi sa nu mai dau masa deloc, cu toata parerea
      de rau - posibil sa se si inteleaga ca am ceva cu ei de nu miºc
      nimic. Acolo e ca in Japonia, o intreaga eticheta si o retea
      complicata de legi nescrise dar sfinte.
      > Subliniez ca nu e vorba de a tine mortis la preferintele mele, ci
      de insasi constiinta mea si faptul ca ziua mi-ar fi ruinata sa vad
      cadavre in propria casa...
      > Voi ati trecut prin ceva de genul, si cum ati procedat? Sau aveti
      vreo idee? Eventual, niste sugestii de retete vegetariene delicioase,
      daca nu? Initial ma gandisem la imitatia de ciorba de burta din
      ciuperci pleurotus... e fantastica, dar apoi mi-am amintit ca nu cred
      ca pot gasi acolo pleurotus, mai ales intr-o cantitate rezonabila. :-s

      > Va multumesc dinainte!
      > Cristina

    • ruxi
      Message 44 of 44 , Aug 18, 2008
        salutare.

        "ruxi nu prea inteleg punctul tau de vedere aici:

        "in legatura cu ciinii vagabonzi, cred
        ca daca te gindesti mai bine vei fi de acord cu mine ca nu este un
        exemplu de cum ar fi intr-o "lumea vegana". de fapt, atit calea pe care
        s-a ajuns la aceasta problema cit si felul in care este adresata (in
        majoritatea cazurilor), e opusul vreunei lumi vegane. ciinii aceia au
        ajuns in aceasta situatie pt. ca oamenii si-au batut joc de ei si nu
        le-a pasat de ce li se intimpla o perioada indelungata - nu pentru ca
        le-am respectat drepturile si am avut grija de ei si i-am lasat in
        libertate in mod vegan.
        "

        din cate stiu eu cauzele care au dus la inmultirea cainilor vagabonzi sunt:

        - au existat multi caini lasati in libertate odata cu demolarile din marile orase
        - exista destule persoane care decid sa scape de pui nedoriti
        aruncandu-i in strada in loc sa isi sterilizeze animalele sau sa
        gaseasca stapani pt pui ( aceasta cauza este mentionata chiar si in
        documentarul earthlings )"

        exact la asta ma refeream - si dupa mine aceste 2 optiuni nu fac parte dintr-o strategie care ia in considerare bunastarea si drepturile animalelor. dimpotriva. *cum* ar arata o strategie care sa le ia in considerare si care sa fie implementabila pe termen lung/scurt? pentru inceput, sa descurajam sau interzicem astfel de atitudini abuzive si necugetate: animalele nu sint niste obiecte de "aruncat". eu nu am un raspuns definitiv (ar fi bine sa am, sau sa aiba cineva!), nu in ultimul rind pentru ca e o intrebare la fel de dificila ca si cea despre cum putem solutiona problema saraciei sau foametei in societatea umana; insa pot spune ce as sustine si ce nu, si niste idei:

        "1. sterilizarea tuturor cainilor astfel incat treptat sa dispara ca specie"

        asta e f. complicat, eu cred ca sterilizarea pentru a opri inmultirea ciinilor "domestici" e si pentru binele animalului individual in majoritatea cazurilor, insa imi pot imagina exceptii. nu am o reactie categorica aici. in general sustin sterilizarea desi teoretic nu e "vegan" - asta e inca un punct in care trebuie gasit un compromis/actionat utilitarian ["care e raul cel mai mic?"] pentru ca trebuie sa facem o alegere si 1. animalele nu pot sa exprime alegerea lor personala si 2. pina atingem utopia vegana traim intr-o lume nevegana. intrebarile despre cum am ajuns sa avem ciini domestici, care practic vorbind nu au un raspuns universal, cred ca nu pot duce la solutii concrete. oricum sint o gramada de tipuri de ciini care traiesc intr-o gramada de conditii si locuri mai mult sau mai putin controlate de oameni, inclusiv ciini salbatici. asa ca nu exista solutie valabila la nivel de "specie". dar cred ca putem macar sa NU continuam sa "crestem" ciini
        dependenti de noi si pe cit posibil sa le oferim ajutor celor care deja traiesc linga noi, cauzindu-le un minim de suferinta si asigurindu-le conditii cit mai bune de viata.

        "2. lasarea cainilor in libertate fara nici o influenta din parea omului"

        asta nu. din nou, pina cind ajungem la o situatie ideala, "fara nici o influenta din partea omului" nu e o atitudine responsabila si care ia in considerare binele animalelor - avind in vedere ca omul a dus la situatia curenta prin influenta sa.

        "3. lasarea cainilor in libertate si eventual hranirea acestora cu
        mancare vegana de catre oamenii care vor sa o faca.... fara insa sa existe o relatie de tip stapan- animal de companie...."

        cum am mai zis, eu consider ca nici asta nu e neaparat sau automat responsabil. cred ca depinde de situatie, de loc, de cine e implicat. in primul rind, eu as promova cu inima usoara investirea in adaposturi si sanctuare (multi oameni pot face asta si ajuta nu doar animale considerate "de companie"). de ex., cineva cu o ferma/mult teren poate adaposti multe animale; de asemenea, sint f. multi oameni care cheltuiesc enorm de multi bani pe animalele lor de companie, foarte multe resurse risipite ca sa mentinem abuzul fata de animale, in diversele lui intruchipari: cred ca daca banii astia sint redirectionati inspre solutii care sa salveze si sa ofere ajutor la cit mai multe animale, nici nu ar trebui scoase fonduri din alte parti (asta adreseaza si problema "mai intii trebuie sa ne ocupam de oameni"). cu "lasarea in libertate" e mai dificil, dar anumiti ciini s-ar putea descurca si adapta la conditii in (anumite) zone salbatice - daca situatia e gindita
        bine, se pot gasi *si* solutii de genul asta. etc. etc. bineinteles sint teorii: trebuie incercat (din nou, *luind in considerare binele animalelor*). si btw eu personal nu promovez ideea ca toate animalele de care raspundem ar trebui sa fie vegane - desi ciinii pot fi.

        ruxi