Re: [SVR-Group] Re: Toti oamenii vegetarieni - posibil?

  • gheorghiu mihaela
    Message 1 of 10 , Jul 21, 2008

      si iubire.

      ar fii bucurie pe chipuri

      ar fii uniune.

      ce frumos ar fii!

      --- On Thu, 7/17/08, cip6791 <ciprian.cirstea@...> wrote:

      From: cip6791 <ciprian.cirstea@...>
      Subject: [SVR-Group] Re: Toti oamenii vegetarieni - posibil?
      To: SVR-Group@yahoogroups.com
      Date: Thursday, July 17, 2008, 12:13 PM

      Ar fi pace.

    • Ioana
      Message 2 of 10 , Jul 21, 2008
        Servus Ruxi,

        Am vizionat reclama de care ziceai (www.fengpui.ro). Chiar o intrece
        in cretinism pe cea cu 'Ave - puiul tau de fiecare zi'.

        Am pus si reclama asta pe lista mea.

        Eu sincer nu vreau ca mesajul meu sa spuna ca metodele 'umane' de a
        creste/omori animalele in ferme sunt acceptabile.
        Eu nu sunt de acord cu uciderea lor pentru nimic (nici pt mancare,
        nici pt nimic).
        Eu as face niste anti-reclame moderate (nu care sa arata cruzimile
        extreme la care sunt supuse animalele in unele ferme).

        Desi, daca stau sa ma gandesc bine, cei care lupta doar pentru
        obtinerea unor metode mai umane pt animalele de ferma niste sunt
        intr-un fel realisti, isi dau seama ca acesta este primul pas.
        Poate ei sa gandesc ca mesajul 'nu mai mancati deloc carne' este
        prea radical. poate oamenii nu sunt inca pregatiti pt un asemenea
        mesaj.
        Nu stiu ce sa zic. Eu ii inteleg si pe ei.

        O sa incerc un prim exemplu cu reclame-antireclame. O sa anunt cand
        e gata. :)
        Nu sunt hotarata, daca anti-reclama sa fie video sau text. Daca nu
        gasesc colaborator pt proucrarea acelor imagini video, atunci optez
        pt text. :)
        Trebuie insa sa ma documentez cum traiesc/mor sarmanii pui in ferme.
        Eu sunt cam picata din luna, pana acum nu m-am implicat asa ca am
        multe de invatat. :)
        O sa verific sursele de pe svr si cele de pe linkurile de la tine.

        Mersi mult
        Ioana

        --- In SVR-Group@yahoogroups.com, ruxi <ruxirandria@...> wrote:

        > salut. eu cred ca e o idee foarte interesanta si buna, cea cu
        blogul cu critica la reclame si cu anti-reclamele! go for it!
        personal as fi interesata sa ma implic, dar si eu am mari probleme
        cu vizionarea imaginilor socante si in acelasi timp - cum am mai
        mentionat pe lista - o oarecare problema cu a pune accentul, din
        partea "noastra", pe transmiterea unui mesaj ca (doar) formele cele
        mai extreme de cruzime contra animalelor sint ce trebuie combatut.
        parerea mea e ca daca asta e mesajul, marea majoritate a oamenilor
        vizati vor spune ca ei nu participa la formele cele mai extreme (sau
        pot sa continue sa consume carne si totusi sa nu participe la ele,
        de ex. cautind produse de la animale crescute "in libertate") - sau
        pur si simplu vor refuza sa vizioneze imaginile socante, si nu
        ajunge. dupa parerea mea, de ex. "extremitatea" imaginilor, si
        informatiilor, folosite in ghidul "why vegan"  -
        http://www.veganoutreach.org/decevegan/ - e suficienta pt. a reda
        > ideea (pt. cine e dispus sa receptioneze mesajul anti-cruzime sau
        eventual sa se informeze in plus). o organizatie de drepturile
        animalelor din germania, www.die-tierbefreier.de, are niste brosuri
        printre care echivalentul la "why vegan", in privinta animalelor de
        ferma, si altele axate pe diferite alte teme specifice de folosinta
        si exploatare a animalelor (vinatoare, animale la circ, etc.), care
        mi se par extrem de bune si efective. am putea face si noi ceva de
        genul ala. de fapt, noi chiar ziceam ca cel mai important lucru de
        care ar trebui sa ne ocupam cu svr-ul ar fi sa lucram la astfel de
        brosuri si in lb. romana, pt. ca e mare nevoie si ar fi o resursa f.
        utila si importanta de-a avea la dispozitie. avem deja urmatoarele:
        http://svr.ro/cum_sa/resurse.php si inca ne putem gindi la diverse
        strategii pt. diseminarea lor etc. - de ex., ideea cu blogul si anti-
        reclamele este f. misto!

        > si apropos de reclame, cea cu "feng pui", care deja e destul de
        veche, e una din cele mai oribile pe care le-am vazut pina acum:
        http://www.fengpui.ro/ . ar fi excelenta o analiza si o critica si
        un "raspuns", eu numai cind ma gindesc la ea pic in incoerenta...
        apoi mai mentionase cineva reclamele care leaga "masculinitatea" de
        consumul de carne... mi-amintesc ca a fost o discutie pe lista... e
        mult material de folosit, asta cu siguranta!

        > cele bune
        > ruxandra

      • ruxi
        Message 3 of 10 , Jul 22, 2008
          --- On Mon, 7/21/08, Ioana <ionuta_qa@...> wrote:
[...]

          ioana - si eu inteleg asta, absolut, si cred ca orice minimizare a consumului de carne si pas inspre mai putina cruzime conteaza (in afara cazului in care e doar de forma sau doar, cum ziceam, pt. a-i asigura pe oameni ca totusi ei pot consuma cita carne doresc atita timp cit nu provine de la animalele cele mai torturate), insa personal nu cred ca grupurile vegetariene sau de drepturile animalelor ar trebui sa transmita, cum zici, mesajul ca metodele "umane" de crestere si exploatare sint *ok* si ca *asta* e cel mai important lucru pt. care ar trebui sa ne zbatem - dimpotriva, cred ca treaba "noastra" e de a promova vegetarianismul, ideea ca insusi consumul de carne e o violenta pt. ca presupune uciderea unui animal (si, pt. unii din noi, asta se extinde la consumul de produse animale care presupune exploatarea unui animal)... dar nu trebuie sa prezentam asta ca pe un "extremism" ci ca pe un punct evident (pt. ca e evident: nimanui nu i-ar trece prin minte ca uciderea sau exploatarea unui om, indiferent de circumstante, e "umana")... poate e doar ceva semantic, dar eu prefer ca in loc de "alege carnea produsa 'uman'" mesajul *transmis* sa fie ca minimizarea consumului de produse animale este cel mai important lucru, daca vrem sa limitam si sa scadem (cit de aproape de 0) cruzimea/suferinta; si pe baza acestui punct evident fiecare alege ce doreste sau face pasi in ce directie doreste...

          eu una astept cu nerabdare mostra de anti-reclama! :)
          r.___

        • gheorghiu mihaela
          Message 4 of 10 , Jul 26, 2008
            Poate ca ar trebui incercata parodie la reclamele respective?