Re: [SVR-Group] Animalele de ferma

  • ruxi
    Message 1 of 37 , May 2, 2008
      salut. dan, sint foarte multi oameni in jurul nostru
      care taie animale sau practica si justifica alte
      atrocitati care fac parte din ceea ce este acum social
      acceptat. pt. multi din noi e de neconceput, dar
      cruzimea fata de animale este ceva normal pt.
      majoritatea. de asta societatea vegetarienilor din
      romania nu are 22 de milioane de membri. tu crezi ca
      singurul mod de a interactiona cu toti acesti oameni e
      sa-i declari neoameni si sa te comporti ca atare fata
      de ei? oare nu se aseamana asta cu ce critici tu la
      "lumea lor"? si cum tragi linia intre cine e
      om-cu-niste-defecte si cine e "ne-om"? decizi *tu* de
      la caz la caz, sau...? faza e, cu abordarea asta nu
      prea ai sanse sa aduci vreo schimbare sau sa rezolvi
      ceva.

      de ex., tu daca te gasesti fata in fata cu o ruda de
      la tara care taie animale de-o viata si n-are nici o
      problema cu asta, ce faci... ii injuri? ii consideri
      ne-oameni? le-o spui si lor sa stie? ajuta pe cineva?

      eu tocmai mi-am amintit de urmatorul punct relevant:
      "... From cultural studies theorists through to
      activists challenging racism, the concept of othering
      is widely considered a central (and essential) part of
      racism. This is also the case for many other forms of
      oppression including those based on gender and
      sexuality. We tend to other someone, a culture, etc.,
      to separate them from us.

      ... To other someone, whether they be a vivisector or
      a relative tearing into the flesh on their plate, is a
      form of dehumanisation. If we are opposed to the
      dehumanisation of animals, women, other cultures,
      races, sexualities and more how can we perpetuate
      violence on others."
      [recomand intregul text: "The Othering of Violence"
      http://www.veganarky.net/the-othering-of-violence?PHPSESSID=4d0417da4ac272677763a29919494fb1
      ]

      si da, eu cred ca are sens sa discutam despre astfel
      de lucruri. cu atit mai mult cu cit vorbim despre ce
      le putem arata copiilor. ... ba chiar cred ca tipul
      asta de discutie face parte din "treaba noastra".

      r.

      --- Dan Costin <dalaran_0712@...> wrote:

      ---------------------------------

      Scuze ?! Imposibil. Nu pot sa-mi cer scuze decat unui
      om sau unui animal, iar Simona nu este nici om, nici
      animal. Un om nu poate sa sterilizeze animale pe viu
      si sa spuna ca anestezierea “nu este deloc
      economica”. Ceva, acolo, in capul ei, s-a stricat
      atat de tare ca nu mai poate fi considerat om.

      Simono, hai sa-ti povestesc ceva, ca nu ma pot abtine.

      Un om isi aduce copilul la servici. Ii arata ce
      lucreaza el in fiecare zi, bla bla. Ala mic poate se
      plictiseste, poate ii place, ma rog. Tu nu poti sa-ti
      duci copilul la servici, pt. ca daca vede cu ce te
      ocupi, in noapte urmatoare ori fuge de acasa ori te
      omoara in somn. Na, asta-i o alta deosebire intre tine
      si un om.

      Dan

      --- On Fri, 5/2/08, Marius-Cristian Vasilescu

      From: Marius-Cristian Vasilescu <marius@...>
      Subject: Re: [SVR-Group] Animalele de ferma
      To: SVR-Group@yahoogroups.com
      Date: Friday, May 2, 2008, 3:18 PM

      In primul rand imi cer scuze pentru ca mesajul lui Dan
      a ajuns pe grup.. L-am aprobat fara sa il citesc..
      Dan, nu ma asteptam la tine sa folosesti un limbaj
      agresiv si chiar te rog sa iti cer scuze Simonei.. Mi
      se pare ok ca persoanele care au alte opinii sa si le
      exprime, pentru ca nimeni nu s-a nascut stiind totul..
      Daca Simona ar fi zis la misto sau ar fi avut o
      atitudine rautacioasa intelegeam, dar mie mi se pare
      ca a fost chiar sincera si nu inteleg de ce vorbesti
      asa cu ea.. Chiar si eu la inceput cand am devenit
      vegetarian si am auzit dupa aceea de vegani mi se
      pareau extremisti, insa dupa discutii lamuritoare si
      ceva cercetare din partea mea mi-am dat seama cum
      stateau lucrurile..

      Inca o data, va rog sa nu mai folositi un limbaj
      agresiv.. Fiecare are voie sa isi exprime ideile atata
      timp cat o face cu sinceritate si respect fata de
      ceilalti.

      Marius

      Dan Costin wrote:
      Deci Simono, esti de coma. Ce nu inteleg, este ce
      cauti tu pe un grup de vegetarieni ... Facem parte din
      lumi fff diferite, nu-ti dai seama ?

      ---------------------------------
      Be a better friend, newshound, and know-it-all with
      Yahoo! Mobile. Try it now.

      Be a better friend, newshound, and
      know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now. http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ
    • ruxi
      Message 37 of 37 , May 5, 2008
        ps: si eu stiu personal o gramada de veterinari
        ve*gani. nu e iesit din comun pt. veterinari sa fie
        vegetarieni (ba chiar dimpotriva). un exemplu de
        astfel de veterinar, povestind despre activitatea ei:

        http://www.youtube.com/watch?v=khSrNc04h4g

        "Armaiti May, DVM is an animal rights advocate and
        veterinarian currently practicing in Southern
        California. She became a vegan and activist as a
        student at UC Berkeley. An active officer in the
        campus advocacy group, Cal Vegetarians, she helped put
        on several vegan outreach and food giveaways. As a
        student at UC Davis, Armaiti helped coordinate a
        surgery "wetlab" training for fellow vet students as a
        humane alternative to the school's terminal surgeries.
        During vet school she volunteered with Rural Area
        Veterinary Services to provide free care and
        sterilization surgeries to dogs, cats, and horses in
        economically disadvantaged communities."

        website-ul ei: http://www.drmayvethousecalls.com/

        r.

        --- simona constantinescu <simonel_gm@...>