ATENTIE la produsele " VEGETALE " din Magazine

  • ghita_urdas2001
    Message 1 of 20 , May 1, 2008
      Buna ziua, ma bucur ca am descoperit acest grup de discutii, Sunt
      vegetarian din Cluj. As dorii sa va scriu in legatura cu mezelurile
      din Soia, ce poarta eticheta "VEGETARIAN". Cele mai multe sunt cu
      Adaosuri si E-uri extrem de periculoase. In plus contin coloranti cum
      ar fi CARMINUL - extras dintr-o insecta. Recent am primit o informatie
      de la o doamna foarte serioasa care vindea intr-un magazin deschis la
      Barcelona produsele firmei IEZER. A facut probe de laborator si a
      reiesit folosirea unui Emulgator pe baza de grasime de HARCIOG!!!. Eu
      folosesc de o vreme buna produse de la firma FITO FITT este o firma
      foarte serioasa. Are 34 de produse toate pe baza de soia. Sutin ca nu
      folosesc nici un conservant si nici un emulgator. Va doresc tuturor
      sanatate
    • Dan S
      Message 2 of 20 , May 2, 2008
        Si cei de la Iezer sustin ca nu folosesc conservanti, dar ma rog... As fi curios
        cam ce termen de garantie au produsele Fito Fitt. Am vizitat site-ul lor dar
        e cam saracut in informatii.

      • Adrian Calin
        Message 3 of 20 , May 2, 2008
          Va salut.
          Citeam un articol pe evz.ro - editia online a evenimentului zilei si am ramas placut surprins sa descopar ca si vegetarieni asa cum sunt ei de cate feluri s-au unit in asociatia de fata. e de bun augur si nu am stat pe ganduri m-am inscris imediat.
          de 10 ani am renuntat la carne, motivul principal fiind sanatatea. incurajez si pe altii pe aceasta cale sa intre cat mai repede in familia vegetarienilor si n-au sa regrete niciodata.
          cum am specificat - de 10 ani fiind vegetarian -  am cautat tot felul de retete care mai de care mai bune care totodata sa satisfaca pofta si gustul.
          de cativa ani am descopertit efectele benefice ale laptelui de soia, care inlocuieste excelent laptele de vaca.
          in sensul acesta un prieten care avea sustinere financiara a contactat o firma unde a prezentat ideea si oportunitatea de a gasi o solutie de a produce lapte de soia personal si fara greutati.
          in foarte scurt timp am reusit sa aducem in bucataria celor in mare vegetarieni un robot - blender - care in 20 min face lapte de soia nuci migdale orez alune etc...branza tofu.
          nu fac reclama ci vreau sa subliniz pentru cei care suntem ingrijorati de produsele alimentare vegetariene de pe piata deoarece contin conservantii si adidivi, ca se pot prepara in propria bucatarie o serie de alimente care sa avem certitudinea ca sunt realmente sanatoase....  lapte de soia branza tofu.... cel putin 200 de preparate culinare vegetarine in forma aceasta.
          cu cei interesanti putem sa continuam si pe forum o asemena discutie.

          toate bune
          Adrian Calin

        • ghita_urdas2001
          Message 4 of 20 , May 2, 2008
            Felicitari si eu folosesc de o perioada laptele de soia. Cel mai
            sanatos este cel facut acasa. Imi place subiectul acesta voi revenii
            saptamana viitoare deoarece acum plec de acasa.Toate cele bune, pe curand
            --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Adrian Calin <adrian_ctm@...> wrote:

> [...]
            > Adrian Calin
            >

            > ---------------------------------
            > Be a better friend, newshound, and know-it-all with Yahoo! Mobile.
            Try it now.

          • Dan S
            Message 5 of 20 , May 2, 2008
              Welcome!

              Referitor la produsele vegetariene, daca as fi un producator de produse din soia
              sa zicem, si m-ar interesa in primul rand calitatea produsului si apoi veniturile,
              as scrie mare cat China pe eticheta 0% conservanti si alte componente chimice
              periculoase, termenul de garantie de o saptamana sau doua. Produsele de pe
              piata tocmai pentru a masca mai bine 'otravurile' au inscriptionat microscopic
              componeneta lor, de nici cu lupa nu le vezi. Si avand in vedere materia prima
              mai ieftina in comparatie cu carnea, pretul lor ar trebui sa fie corespunzator.
              Acum produsele veg* sunt la acelasi pret sau chiar mai scumpe ca cele din
              carne.

              Message 6 of 20 , May 2, 2008
                chiar in sensul asta am reusit -  - sa punem la dispozitia celor care vor sa aiba siguranta ca ceea ce mananca nu e toxic, respectivul robot de care vorbeam.
                unde trebuie doar sa te asiguri ca soia - materia prima care o folosesti e sanatoasa.
                si atunci branza de soia
                laptele de soia,nuci, alune, migdale...etc
                si iaurtul de soia, .. - care poti sa le obti, le poti consuma linistit fara sa te gandesti la vre-un efect nociv.

                Adrian Calin <adrian_ctm@yahoo. com> wrote:
[...]

              • maria grecea
                Message 7 of 20 , May 2, 2008
                  Salutare tuturor. Sunt vegetariana,  aproape  vegana  de jumatate  de an. Locuiesc  in Bacau.  Nu stiu cum este in alte orase ,  dar mie  imi este destul de greu sa gasesc  produse de buna calitate. In timpul postului a fost destul de oki, dar incepand de saptamana asta s-a cam terminat cu viata =)). Din pate de ciuperci nu reusesc sa mai ies. Soia de calitate nu am gasit decat in Bucuresti.

                  Message 8 of 20 , May 2, 2008
                    Domnule Calin,ne puteti spune mai multe despre despre acest robot?
                    Cum se poate achizitiona unul?Inteleg ca nu este ca cele care se
                    gasesc in comert.Si poate,ne scrieti si cateva retete deosebite.Eu
                    de obicei nu consum nimic din comert.Imi prepar pateul din soia sau
                    naut.Spal f f bine boabele de naut sau soia si le tin in apa rece o
                    noapte.Dupa aceea le prepar cum doresc.

                    Message 9 of 20 , May 2, 2008
                      Si eu cumpar soia de la piata cu ~ 1,5 ron/kg si o fac pateu sau lapte.
                      Pentru laptele de soia mi-am 'manufacturat' un filtru fin precum cel de cafea.
                      Dupa ce soia inmuiata (sau germinata) s-a fiert o pun in acest filtru iar
                      filtrul la randul lui il pun intr-un vas cu apa de vreo 3-5 litri. Apoi cu un blender
                      macin fin soia din filtru in prezenta apei. Apoi scotand filtrul din vas ramane
                      laptele de soia gata filtrat. Restul de soia macinata il pot folosi in altre produse.
                      Chiar si la painea facuta in casa. Iese foarte gustoasa si consistenta.
                      Nu am incercat inca sa fac tofu. Nu stiu cu ce sa-l incheg.

                      Message 10 of 20 , May 2, 2008
                        cum am specificat si in primul mail , nu vreau sune a reclama, deoarece sunt vegetarian promovez robotul in discutie ca fiind o "unelata' serioasa si buna intr-o bucatarie de vegan, un prieten se ocupa de productia lor. eu i-am promis ca ori de cate ori pot spun despre beneficiile ce le ofera.

                        cu in paharel de 150 g soia uscata puse in robot si 1.5 l apa  in 20 - 25 min de procesare, se poate consuma lapte proaspat de soia

                        aprox 250 g soia inmuiata  - 2 paharele in acelasi interval de timp se poate consuma laptele , are mici diferente de gust
                        spun cei care simt asta, personal nu-mi dau seama.
                        pe langa aparatul descris la cumparare se mai primesc 1 carte cu 200 de retete si o presa de branza tofu impreuna cu un plic de coagulant... un compozit cu care se incheaga branza de soia!!!

                      • Rodica Abel
                        Message 11 of 20 , May 2, 2008
                          Buna, Dan! Te rog sa-mi spui si mie unde gasesti soia
                          cu 1,5 lei kg? Eu consum lapte de soia preparat in
                          blender, iar ce ramane folosesc la supe, chiftele,
                          salate, paine, etc, asa incat consum multa soia. La
                          noi in Slobozia am gasit soia numai in magazinele
                          specializate de produse naturiste (sunt 2 sau 3 in tot
                          orasul) cu aprox. 6 ron punga de 1 kg.
                          Rodica

                          know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now. http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ
                        • Eddie Mandru
                          Message 12 of 20 , May 2, 2008
                            Eu nu cred ca vreun produs din magazine este perfect natural ,probabil ca toate au intr-o masura mai mare sau mai mica un conservant sau un E... .Sunt de 16 ani ovo-lacto-vegetarian(cu tendinte spre vegan) si sunt de acord ca nu rezolvi nimic sa renunti la carne si sa o inlocuiesti cu produse vegetale conservate pline de E-uri. Dar intr-o epoca in care ai din ce in ce mai mare nevoie de timp,uneori mai cumperi si asemenea produse. De-a lungul timpului am incercat mare parte din produsele de pe piata romaneasca si eu cred ca produsele celor de la Inedit castiga detasat la capitolul calitate (bio,nu contin OMG-uri,E-uri samd)  http://www.ineditfood.ro/index_ro.html
                            Sau un alt exemplu pe care il dau este acela al periodei de post in care unii consuma margarina in locul untului;o ignoranta mai mare ca aceasta nu pot sa-mi inchipui...Scopul postului este de a purifica,ori margarina,desi este vegetala,este cu mult mai toxica decat untul! Ar trebui sa intelegem spiritul legilor,invataturilor ,nu sa urmam doar litera lor.Sa ne amplificam DISCERNAMANTUL...

                            ghita_urdas2001 <ghita_urdas2001@ yahoo.com> wrote:
[...]

                            .

                            "Mana care ofera trandafiri ramane dupa aceea parfumata de mirosul trandafirilor. Fiinta umana care iubeste este totodata intr-un anume fel parfumata de iubirea pe care o daruieste cu generozitate prin fiinta sa. Tocmai de aceea, se spune ca atunci cand daruim iubire, primim totodata si noi in fiinta noastra o mare parte din iubirea pe care o daruim."
                            TOATE CELE BUNE,
                            Eddie Mandru

                          • Dan S
                            Message 13 of 20 , May 2, 2008
                              Eu o gasesc la piata la mine in Galati. La unele tarabe specializate au saci
                              cu porumb, soia, grau etc. De aia e si asa ieftina. Nu pot insa verifica daca
                              e modificata genetic sau nu. Cred ca ar trebui sa cauti mai mult prin piete.
                              Eu o gasesc in cel putin 3 piete la mine in oras.

                            • alinagrumeza
                              Message 14 of 20 , May 3, 2008
                                --- In SVR-Group@yahoogroups.com, Dan S <danroline@...> wrote:

> [...]
                                Try it now.

                                > ---------------------------------
                                > Be a better friend, newshound, and know-it-all with Yahoo! Mobile.

                                Daca vrei sa faci tofu, (se incheaga cu lamaie), intra pe
                                http://profil.neogen.ro/Aligra si acceseaza clubul meu: "Alimentatia
                                vegetariana". Acolo gasesti reteta de lapte de soia, respectiv tofu.
                                Mie mi-a reusit de fiecare data, doar ca are o consistenta mai moale,
                                ca o branza, nu ca un cas.
                              • Dan S

                                  Message 16 of 20 , May 5, 2008
                                    la noi,soia crescuta la tarani nu are cum fii modificata genetic.samanta se pastreaza din recolta anterioara si apoi se seamana.inca ,la noi se mai fac produse ecologice.nu vorbesc aiurea,cunosc persoane de la sate care au pamant si cultiva pentru ei.

                                    Rodica Abel <rodi_abel@yahoo. com> wrote:
> [...]

                                    > Yahoo! Mobile. Try it now.
                                    >

                                    > ------------ --------- --------- ---
                                    > Be a better friend, newshound, and know-it-all with

                                  • stars lover
                                    Message 17 of 20 , May 5, 2008
                                      N-am mai auzit niciodata de tarani romani care cultiva soia. Ce fain! In ce zone ale tarii, stii cumva?

                                    • Oana Suciu
                                      Message 18 of 20 , May 5, 2008

                                        Eu am vazut in zona Botosani o cultura de soia, intr-un sat care parca se numea Leorda

                                        Oana Suciu

                                        Business Development Manager

                                        Tel:   +40 21 212 04 71

                                        Fax:   +40 21 212 04 81

                                        Mobile: +40 722 246 178

> [...]

                                        > Yahoo! Mobile. Try it now.
                                        >

                                        > ------------ --------- --------- ---
                                        > Be a better friend, newshound, and know-it-all with

                                        Internal Virus Database is out-of-date.
                                        Checked by AVG Free Edition.

                                        Internal Virus Database is out-of-date.
                                        Checked by AVG Free Edition.

                                      • ruxi
                                        Message 19 of 20 , May 5, 2008
                                          salutari. din pacate, nu este atit de simplu. nici
                                          cumparind "de la tarani" nu poti fii sigur(a) ca soia
                                          e OMG-free. in romania se cultiva soia transgenica de
                                          multa vreme pe suprafete mari, megacompanii ca
                                          Monsanto (care promoveaza OMG-urile) domina piata
                                          semintelor si nimeni nu controleaza ce fel de seminte
                                          sint folosite sau faptul ca folosirea OMG-urilor la
                                          scara larga duce si la contaminarea culturilor care ar
                                          trebui sa fie "organice"...

                                          grupuri ca infomg, greenpeace se ocupa de problema
                                          asta de multa vreme. apropos, infomg tocmai a trimis
                                          zilele astea un anunt ca s-a infiintat prima filiala a
                                          retelei internationale de fermieri ecologici si in
                                          romania: http://www.wwoof.ro/ .

                                          niste informatii:
                                          "Timp de peste 10 ani, in Romania s-a cultivat soia
                                          modificata genetic. Aproape toata soia din Romania era
                                          contaminata. Este unul dintre motivele pentru care,
                                          odata interzisa, incepand cu ianuarie 2007,
                                          agricultorilor le-a fost destul de greu sa gaseasca
                                          seminte conventionale, adica obisnuite. Unii nu au
                                          gasit si au pus, in mod ilegal, tot soia transgenica.
                                          Unul dintre cele mai cunoscute cazuri este cel din
                                          satul Batar, de langa Oradea: peste 250 de hectare au
                                          fost insamantate cu soia transgenica. Primarul din
                                          Batar, domnul Gheorghe Bondar, m-a primit bucuros ca
                                          poate explica situatia presei: "Pentru noi a fost o
                                          nenorocire, cand am auzit ca tocmai in satul nostru
                                          s-a intamplat asa ceva. Noi avem aici multi fermieri
                                          care fac bani buni din agricultura ecologica. Ne
                                          mandrim cu asta si consideram ca asta este agricultura
                                          viitorului. Garda de Mediu a venit si a descoperit
                                          intamplator acea cultura ilegala de soia. Era un
                                          fermier italian. Pusese 300 de hectare de soia
                                          conventionala si aproape inca pe atat modificata
                                          genetic. Daca Garda de Mediu nu observa diferenta, cu
                                          siguranta ca acea soia ajungea in farfuriile oamenilor
                                          ca o soia normala", imi spune primarul si ma duce sa
                                          imi arate productia proprie de soia si de grau
                                          ecologic, aflate la mare cautare in Vest.

                                          In ianuarie 2007, pentru ca am intrat in Uniunea
                                          Europeana, unde culturile modificate genetic nu au
                                          fost niciodata aprobate, in consecinta si culturile de
                                          soia modificata genetic ar fi trebuit interzise. Dar
                                          n-a fost asa, ele au fost aprobate la noi. Se stia ca
                                          sunt discutii legate de siguranta cultivarii si
                                          consumului de soia MG, si totusi, ea a fost aprobata.
                                          "Cine a aprobat?", l-am intrebat pe Dan Craioveanu,
                                          unul dintre cei mai cunoscuti luptatori ecologisti de
                                          la Cluj. "Ministrii de-atunci. Astazi nu mai poate fi
                                          nimeni tras la raspundere. Atunci era legal, acum e
                                          ilegal. Problema legalitatii plantelor modificate
                                          genetic in 1998, anul cand au fost introduse primele
                                          plante transgenice la noi in tara, este una subtila si
                                          perversa. In momentul acela, nu aveam de fapt o
                                          legislatie pentru asemenea plante, ci le-am introdus
                                          in camp, ca pe niste culturi conventionale, fara sa
                                          tinem cont de nici o norma de securitate. Ceea ce s-a
                                          intamplat atunci, si in toti anii in care s-a
                                          continuat cultivarea de soia MG, nu poate fi reparat
                                          prin declaratii oficiale pe hartie." Ne-am intalnit
                                          intr-o cafenea din Cluj. El e tanar si, in ciuda
                                          tuturor "aberatiilor de sistem", si-a pastrat
                                          entuziasmul. Cu o cafea in fata si cu lumea roind in
                                          jurul nostru, isi deschide laptopul si imi arata
                                          harti, documente si comunicate de ultima ora. "Anul
                                          asta, in aprilie, comisia europeana a efectuat o
                                          vizita in Romania pentru a verifica diferite aspecte
                                          legate de OMG. Ei au facut un raport in care spun ca
                                          in Romania au gasit 227 de fermieri care au cultivat
                                          ilegal soia MG pe o suprafata de 8126 ha. Acesti
                                          producatori ilegali au fost anuntati la Garda de
                                          Mediu. Noi am cerut informatii in legatura cu ei, dar
                                          raspunsul autoritatilor lasa de dorit. Nu avem
                                          cunostinta despre masurile luate de autoritati in
                                          privinta acestor culturi ilegale. In mod normal,
                                          trebuiau distruse si aplicate amenzi celor
                                          responsabili. Speram ca lucrurile s-au intamplat asa,
                                          in ciuda lipsei de transparenta de care dau dovada
                                          autoritatile."

                                          http://www.formula-as.ro/2008/802/ecologie-14/cand-oamenii-se-joaca-de-a-dumnezeu-9029

                                          si despre inca un caz, din bihor:
                                          "Acest nou caz de cultivare ilegala cu soia modificata
                                          genetic demonstreaza ca organismele modificate genetic
                                          nu pot fi tinute sub control. Coexistenta plantelor
                                          modificate genetic cu cele nemodificate genetic este
                                          un mit! Domnul ministru Attila Korodi trebuie sa
                                          interzica imediat importul si cultivarea OMG pentru a
                                          proteja mediul si sanatatea oamenilor", a spus Gabriel
                                          Paun, coordonator campanii Greenpeace Romania.
                                          Greenpeace cere Ministerului Agriculturii sa preia
                                          controlul asupra situatiei culturilor ilegale de
                                          plante modificate genetic, cere ANPC sa initieze
                                          controale pentru alimentele care contin soia si porumb
                                          produse in Romania pentru a evita ca acestea sa fie
                                          contaminate cu OMG si cere Ministerului Mediului sa
                                          interzica in cel mai scurt timp importul si cultivarea
                                          de plante MG in Romania."
                                          http://www.green-report.ro/dynamic/arhiva/revista-presei/amenzi-la-bihor-pentru-soia-modificata-genetic-in-presa-de-azi---1986.htm

                                          r.

                                        • posea
                                          Message 20 of 20 , May 5, 2008
                                            hmm.. ma indoiesc. cel putin din spusele Greenpeace Romania, care s-a ocupat un an de zile cu studierea culturilor de soia de la noi, peste 90% erau [respectiv sunt] modificate genetic... au avut o campanie destul de puternica pe tema asta.