Re: [SVR-Group] Mesele cu prietenii

  • Stefan Dragan
    Message 1 of 67 , Mar 1, 2008
      Si eu am patit tb asta. Am incercat sa renunt acuma 1.5 ani la produse lactate dar dupa niste analize in care imi apare (in plus fata de analizele precedente :P) "colesterolul" si "calciul total" sub limitele normale era clar ca ceva nu era in ordine. Pai si e clar de ce: renunti la lactate si nu le inlocuiesti cu alte surse de lipide si calciu (i.g. seminte, oleaginoase) clar patesti ceva. Eu am neglijat total acest aspect mai ales ca aveam un program incarcat (fac+serv) si nu prea aveam timp sa ma preocup de cumparaturile necesare si gatit.

      Sunt vegetarian(nu mananc carne) de 7 ani si nu sunt anemic. Nu ma simt nici foarte grozav, dar nu stau sa dau vina pe vegetarianism. Ma stiu cu musca pe caciula. Stiu ca nu mananc tot ce ar tb si cum ar tb.

      Rada, ai avut o experienta neplacuta in ceea ce priveste alimentatia, dar asta nu e un motiv suficient sa alarmezi poporul si sa dai vina pe vegetarianism. Trebuie sa tinem intai cont de urmatoarele:
      - "nu exista boli, ci bolnavi" - hiprocrate => fiecare persoana este diferita si aceleasi probleme de sanatate pot fi cauzate de factori diferiti. persoane diferite au nevoie de o alimentatie diferita.
      - la femei riscul de a face anemie este mai mare. btw cred ca e importanta si perioada lunii in care faci analizele. nu de alta dar am mai intalnit medici care nu prea respecta unele principii medicale de bunsimt. ma astept la orice din partea lor.
      - vegetarianismul nu este o chestie mistica sau ceva care acuma se testeaza in masa. e ceva confirmat ... de sute de ani... de ex preotii shaolini sunt VEGETARIENI, deci nu vb de 10-100 de oameni ci de generatii intregi. si stii care e partea interesanta? antrenamentele pe care acestia le fac anii de zile incepand de la varste f fragede(5 ani!!!) depasesc orice imaginatie. au fost si documentare pe discovery (le gasiti si pe DC++). daca ar fi fost cu totii anemici nu ar mai urca muntele in fiecare dimineata si sparge caramizi cu capul. nu mai vb de energia qi, concursuri de uscat prosoape in bustul gol la -n grC, etc. filmat si documentat.
      - pentru vegetarian sfaturile medicilor nu prea ajuta f mult. din contra nu fac decat sa te descurajeze pt ca ei vad doar cauza prbl, dar nu si o solutie pentru o dieta vegetariana sanatoasa. e nevoie de un expert specializat pe nutritia vegetariana/naturista care sa poata pe caz concret sa dea niste indicatii. asa daca citesti o carte, retii jumate si aplici un sfert pt ca restul nu e "bun la gust" ajungem la medic. si cine e de vina. vegetarianismul! :P
      Message 67 of 67 , Mar 16, 2008
        super!mi-as dori enorm,un loc unde sa fim ca fratii,sa fim uniti.

        Cluj <castana22@...> wrote:
        salutari din cluj!

        eu va ajut cu proiectele, ideea unui sat verde ma pasioneaza de mult...

        sandra

        gheorghiu mihaela <spirit_in_rezonanta @...> wrote:
        hai sa ne unim,gasim o zona in care cumparam teren.ne facem pensiuni cu specific vegetarian,organiza m cursuri specifice,facem festivitati etc...

        Alina Rotaru <alinarotaru@ web.de> wrote:
        @Dan: Apropo, stiti vreo tara ca nu da subventii industriei de omorat animale, ca creca ma mut. Intreb serios.

        Nu, din cate stiu nu. Tarile europene cu o constiinta a vegetarismului mai evoluata ca altele sunt Marea Britanie si Austria. Si din cate stiu, si acolo se subventioneaza la greu macelarirea si prelucrarea animalelor.

        Dar ar fi o idee sa intrebam, cu cat mai multi, cu atat mai bine. Macar am putea afla daca se fac progrese in domeniu.

        http://www.vegansoc iety.com/ html/
        http://www.vegan. at/

        As da si linkul pt. societatea vegetarienilor din Germania, dar intre timp observ ca aici nu e de stat :-(

        Dan Costin schrieb:
        Deci fiti atenti aici nesimtire: Smithfield ! Platim impozite, din ele fermele de animale primesc subventii, abatoarele primesc subventii si totusi nu le ajunge ! Uitati-va ce vor astia de la Smithfield http://www.renaster ea.ro/ro_ articles. php?id=9007  . Deci pregatiti banii. Si Madalina, sa pregateasca si persoana cu intrebarile banii, ca si el trebuie sa plateasca. Apropo, stiti vreo tara ca nu da subventii industriei de omorat animale, ca creca ma mut. Intreb serios.

        Dan Costin <dalaran_0712@ yahoo.com> wrote:
        Intreab-o pe persoana respectiva daca stie ca pretul carnii e subventionat, subventii la care participam cu toti, fara sa ne intrebe nimeni daca vrem sau nu.

        Dan Costin <dalaran_0712@ yahoo.com> wrote:
        Incaseaza vegetarienii astia niste intrebari de nu-i adevarat . Io zic cam asa:
        - este imposibil ca maine dimineata sa ne trezim toti vegetarieni pt. ca atunci am fi o specie nobila, ceea ce nu-i cazul; Trecerea la vegetarianism a omenirii se va face treptat.
        - in anii 90, mai mult de un miliard de oameni au trecut de la comunism la capitalism; cel putin 90% dintre acestia si-au schimbat meseriile si nu s-a mai intamplat nici un cataclism; in istoria omenirii au avut loc evenimente ca desfiintarea iobagiei, sclaviei si uite ca aceste evenimente nu ne-au distrus;
        - cand majoritatea oamenilor vor fi vegetarieni, vaca, porcul si gaina ar putea sa devina animale de companie;
        - daca majoritatea oamenilor ar fi vegetarieni am avea muuuult mai multa mancare pt. burdihane;

        Sincer, cand am scris raspunsurile astea eram cam nervos, deoarece intrebarea pusa de persoana respectiva face parte tot din ciclul "Vegetarienii sa taca" si oricum e invechita.
        Ma duc sa fumez.

        just_duti <just_duti@yahoo. com> wrote:

        Bineinteles ca nici eu nu am scapat de discutiile de gen. Unii
        uimiti, altii putin rautaciosi, toti curiosi. Pe langa intrebarile
        stupide " dar planta nu sufera?" am avut parte de un raspuns mai
        inteligent care marturisesc ca m-a pus putin pe ganduri si nu am mai
        stiut ce sa raspund . De aceea va cer parerea.

        Suna cam asa. Eu , si toti vegetarienii, adopt o pozitie
        revolutionara , contra sistemului si industriei animale cu scopul ca
        aceasta sa inceteze sau macar sa isi diminueze efectele ( de tot
        soiul) . Deci ceea ce vreau eu sa fac este sa schimb lumea. Sa zicem
        ca tot globul ar deveni vegetarian. Ar insemna ca toata populatia
        care traia de pe urma acestei industrii ar deveni somera (
        lucratori , fermieri etc) si va fi destul de numeroasa. Animalele
        precum vaca , puiul, gasca vor disparea de pe fata pamantului pentru
        ca nu ar mai avea rost sa fie crescute. Mancarea si asa putina
        pentru populatia mare a globului se va imputina si mai mult ,
        datoriata indreptarii oamenilor spre un singur tip de mancare,
        disparitia alternativelor la produsele vegetale .
        Varianta e voluntar exagerata de catre persoana care mi-o
        prezentat, pentru a imi arata ce incurajez.
        Ce parere aveti?

        Madalina