Translation Help

  • Steve Brickse
    Message 1 of 59 , Nov 10, 2003
      I have a translation-request from a friend of mine who recently received something she could not understand, nor can I.

      I hope someone here can assist.
      Thanks, in advance.

      The message follows:

      Ospravedlnujem sa za velmi zlu anglictinu, preklad zo slovenciny som robil pomocou softwar.
      Vazena pani Christie!

      Tento tyzden som dostal od vas list, v ktorom pisete, ze sme mozno vzdialena rodina a v liste ste napisali aj na dalsich 5 adries na Slovensku. Je naozaj mozne, ze sme vzdialena rodina, ale komunisticky rezim v byvalom Ceskoslovensku neumoznil ziadne nase kontakty. Podla mojho otca sme mali rodinu v USA a to vo viacerych statoch USA, spominal stat Virginia a Indiana.

      Ja som Miroslav Vikartovsky (1953), zijem v Bratislave. Moj otec Frantisek Vikartovsky sa narodil v Smizanoch. Cast svojho zivota zil s rodicmi v Poprade. Jeho matkou bola Anna Vikartovska (Markovicova), otec Jozef Vikartovsky (alebo Stefan) zomrel asi 10 rokov pre mojim narodenim. Otec Frantisek zomrel v roku 1990, jeho matka Anna v roku 1972. V Bratislave zila este Henrieta Vikartovska, ktora zomrela v roku 1987.

      Z tejto vetvy rodiny som jediny dospely zijuci s menom Vikartovsky. V liste spominate viac mien zo Slovenska, ale ani jedneho z nich nepoznam a neviem, ci sme rodina. Nasa rodina sa v roku 1947 odstahovala do Bratislavy a oni su z vychodneho Slovenska. Ak budete mat zaujem o dalsie informacie o rodine, budem ich musiet zohnat na uradoch.

      V tomto liste zatial tolko, pozdravujem vsetkych zijucich Vikartovsky v USA. Miroslav

      Steve Brickse

    • MGMojher
      Message 59 of 59 , Oct 6, 2014
        Eugene,
            In the 1995 Slovak Census the surnames Kladzan and Szkladani only have one listing each. Kladzan in eastern Slovakia, Michalovce, and Szklandani in western Slovakia, Bratislava.
            Family Search had no listing for Szklandani in Vinne. It did have some Kladzan in Vinne among 1353 listings for Kladzan - https://familysearch.org/search/record/results?count=75&query=%2Bsurname%3AKladzan~%20%2Brecord_country%3A%22Slovakia%22

            Your Hladky in the 1995 census:
        Priezvisko HLADKY sa na Slovensku v roku 1995 nachádzalo 2×, celkový počet lokalít: 2, v lokalitách:
        ŽIHÁREC,  okr. GALANTA (od  r. 1996 ŠAĽA) – 1×;
        VINNÉ,  okr. MICHALOVCE – 1×;

            Your Pikula in the 1995 census had 92 listings in 37 locations. The one that may be of interest to you is - LASTOMÍR,  okr. MICHALOVCE  that had 6 Pikula finds.

        Priezvisko PIKULA sa na Slovensku v roku 1995 nachádzalo 92×, celkový počet lokalít: 37, najčastejšie výskyty v lokalitách:

            The census had no listing for Labadov, one alternative was given -
        Priezvisko LABANOV sa na Slovensku v roku 1995 nachádzalo 1×, celkový počet lokalít: 1, v lokalitách:
        HOLÍČ,  okr. SENICA (od  r. 1996 SKALICA) – 1×;

        Sent: Monday, October 06, 2014 5:43 AM
        Subject: [S-R] Re: Translation Help

        An interesting name, "Georgius Szkladani " and year "1783" which caught my attention and  leaves me to wonder, given the rarity of the surname itself, if there might be a connection in any way between it and the "Kladzan" surname of my ancestor, Joannes Kladzan, found in the RC church records of village Vinne, Slovakia,1828, the year and place of his birth and baptism. The "Kladzan" spelling survived in my branch of the family until 1910 when it suddenly appeared as "Klodzen" in the US Census of that year. For us it's remained that way ever since, another branch of the family continues the "Kladzan" spelling .

        Eugene Klodzen
        Researching KLADZAN, HLADKY, PIKULA, LABADOV