TTL - CMOS converter

  • schumer
    Message 1 of 6 , Feb 15, 2010
      As vrea sa conectez un microcontroller la liniile microprocesorului z80 din cip. Din cate am vazut, nivelele de tensiune sunt TTL la z80 si CMOS la microcontroller. Stiti voi vre-un integrat care face conversia de nivel?
      10x.
    • copcea@yahoo.com
      Message 2 of 6 , Feb 15, 2010

        Salut,

        legi direct atata vreme cat ambele microprocesoare sunt alimentate la aceasi tensiune, ceea ce iti recomand in designul tau de microcontroller.

        Cristian Copcea

[...]

      • schumer lucian
        Message 3 of 6 , Feb 15, 2010
          pai nu prea sunt la aceeasi tensiune.
          microcontroller-ul se alimenteaza printr-un voltage regulator care scoate 3.3V...
          totusi, am inteles ca ar merge cu niste rezistente

          Message 4 of 6 , Feb 15, 2010
            Utilizezi 74LVC4245 la fiecare 8 biti.

            Pdf aici: http://www.nxp.com/documents/data_sheet/74LVC4245A.pdf

            Dar serios, e preferabil sa ridici tensiunea pe microcontroller la 5V daca suporta.

            Cristian

            Message 5 of 6 , Feb 15, 2010

              M-am uitat in datasheet-ul microcontroller-ului. Cred ca merge sa il alimentez la 5V.
              OK, va multumesc mult.
              Toate bune.

              Message 6 of 6 , Feb 16, 2010
                Nu numai controllerul trebuie alimentat la 5V, dar si restul circuitului daca suporta.
                In cazul in care nu suporta, lasa doar controllerul la 5V si restul de componente la 3.3V printr-un lm sau asemanator in cazul in care nu e vorba de alte componente care se leaga la magistrala si care necesita neaparat 3.3V.

                Cristian