Re: Am doua calculatoare cobra

  • Liviu G
    Message 1 of 13 , Oct 15, 2009
      > Sa reproiectezi Cobra de la zero nu cred ca merita, mai degraba cu cunostintele de acum sa faci un calculator compatibil spectrum cu memorie mai multa si eventual interfata IDE la care sa poti conecta un HDD sau CD-ROM ar fi mult mai util. Eventual cu o parte video ceva mai imbunatatita si cu posibilitatea utilizarii mouse-ului.

      Parerea mea: merita o reproiectare Cobra de la zero cu componente actuale (pentru reducerea numarului de circuite integrate - implicit a consumului de energie, a dimensiunilor si a tensiunilor de alimentare) ,in acelasi timp sa poata fi construita in regim de amator (altfel poate fi ingramadita toata intr-un xilinx).DAR care sa faca exact acelasi lucru ca si cea originala ,eventual cu maximul de upgrade-uri care s-au facut la vremea ei (80k Ram si FDD - aici merge unul de 3,5" intrucat cel de 8" e greu de gasit) si bineinteles schimbarea conectorilor si a tastaturii.

      Daca ii adaugam performante interne (viteza ,ram si alte chestii) nu va mai fi Cobra.Cand voi avea timp voi incerca interfata Dr.Beep care nu presupune modificari hw in Cobra (din cate am inteles eu - doar o rutina in rom-ul basic).

      PS: poate face cineva rost de cip-uri AY ?cred ca am fi multi amatori

      Bafta.
    • bogde
      Message 2 of 13 , Oct 15, 2009

        Sunt si eu un marunt colectionar -- am cateva modele de HC de la ICE Felix, un CIP ... -- si bineinteles ca oferta generoasa a d-lui Gabriel e foarte tentanta pentru mine, mai ales daca d-l George Chirtoaca detine deja acest tip de calculator. Astept un semn de la dvs., d-le Gabriel.

        Despre cip-urile AY (intreba cineva) -- chiar acum incerc sa obtin cateva bucati din Hong Kong, cu mari sanse sa iau teapa (dar incerc sa fiu optimist). Va tin la curent.

        Cu stima,
        Bogdan

        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "George Chirtoaca" <george_chirtoaca@...> wrote:

        > Salut!
        >
        > Multumesc pentru oferta. Eu am deja 2 calculatoare Cobra, deci daca e altcineva interesat, poate discuta cu domnul Gabriel.

      • cyware2001
        Message 3 of 13 , Oct 15, 2009
          Cipuri AY nu sunt chiar asa de dificil de obtinut. Mai demult se gaseau la un anumit magazin din Bucuresti (un membru numit Serban Paun stie exact unde). Se mai gasesc prin placile de la jocurile de sala (arcade), mai ales la cele de noroc (gen poker, slot machine etc) care erau pe 8 biti.

          Sau se mai gasesc la mine (am 3) si chiar am de gand sa fac interfete atasabile la portul de extensie care sa dea functia de "muzica pentru 128" (ar merge in demo-uri).

          Message 4 of 13 , Oct 16, 2009

            Sunt si eu interesat de 1-2 cip-uri de-astea AY. HC128 a fost proiectat sa-l includa, dar nu l-au montat pe placa, era prea scump probabil :).
            Chiar si unele jocuri de 48K il folosesc pentru efecte, deci ar fi util si pe un HC normal, 48K.
            Am comandat mai demult de pe situl asta 3 AY http://www.arcadechips.com/product_info.php?products_id=111 , dar n-am primit niciodata pachetul...s-a pierdut pe drum.
            Deci daca are cineva de vanzare, sunt interesat.

            Message 5 of 13 , Oct 16, 2009
              Nu stiu cum este interfatat AY in HC 91+ (de 128k). Gasisem demult o schema intr-un tehnium despre o interfatare la un HC dar era total gresita (nu avea cum sa functioneze). S-ar putea sa mearga direct lipit (as pune un soclu totusi); nu stiu daca este facuta calea audio (trebuie vazut pe schema). Tie am iti trimit unul daca vrei.

              Era cineva prin Bucuresti (Cristian Dragomir) si altii care faceau prin anii '90 upgrade de la 48 la 128 kb (la HC-uri), si adaugau si AY (pe atunci costa vreo 10 dolari cipul).

              A propos, exista schema de HC 91+ (varianta de 128k) pe undeva?

              Message 6 of 13 , Oct 16, 2009
                Schema pt HC128 (aka HC91+) nu cred ca e usor de gasit. Tinand cont de anul de aparitie, 1994 (din mesajul de la boot), ar fi cam ultimul model scos de ICE Felix.
                Interfatarea cred ca e ca la Spectrum 128. Conform
                http://www.worldofspectrum.org/faq/reference/128kreference.htm#Sound porturile sunt:
                OUT (0xfffd) - Select a register 0-14
                IN (0xfffd) - Read the value of the selected register
                OUT (0xbffd) - Write to the selected register.
                Porturile sunt decodificate asa:
                0xFFFD: 11-- ---- ---- --0-
                0xBFFD: 10-- ---- ---- --0-.
                Calea de iesire sunet e facuta, dar lipsesc componentele. Lipseste un tranzistor de amplificare BD cu rezistorul aferent si o mufa jack mono cu autodeconectare la difuzorul intern, aceasta urmand a fi montata intr-un orificiu pe carcasa, pe la mijloc (modelul cu piulita). Un soculu ar incapea, dar cam la fix, pentru ca deasupra AY-ului vine un surub de la radiator, si nu ramane mult loc.
                Am incercat sa montez un AY-3-8910, care are alta ordine a pinilor, si a functionat, dar nu incapea cu tot cu adaptorul pentru pini sub acel surub.
                Daca poti sa-mi trimiti un cip, vorbim pe mail. Mersi!

              • diesel_ct
                Message 7 of 13 , Oct 16, 2009
                  Ma intereseaza si pe mine un AY, asta fiind unul din motivele pentru care ma aflu pe aici - chiptunes, zise si "8bit music" etc (desi stiintific vorbind, muzica obtinuta pe buzzerul din HC e 1bit :-P ).

                  Intr-adevar, gasisem mai de mult la o firma din Bucuresti (care se ocupa cu reparatii la jocuri de sala) modelul echivalent de la Yamaha, YM2149, dar din pacate n-am avut timp sa ma ocup de el pe atunci.

                  Message 8 of 13 , Oct 16, 2009
                    Intrucat am dat tonul acestor discutii pe tema cipurilor AY (ma bucur foarte mult ca am provocat discutii pe tema asta) am o intrebare: sapand cu gogu am gasit diverse alte cip-uri procesoare de sunet si ceva mai rudimentar - un converter digital analog cu rezistoare (rezistoare chioare si atat ,eventual un tranzistor in montaj AF), deci a incercat cineva asa ceva? ar iesi ceva interesant in difuzoare? ;intrucat nu ma pricep deloc la soft (si sunt sigur ca trebuie ceva gen "driver" pt asa ceva - poate o modificare in rom) intreb oameni mai avizati decat mine.

                    Despre cip-ul AY pot spune ca schema se gaseste cu gogu (mai ales la o cautare dupa imagini) si nu necesita modificari in cobra sau hc ,doar se face montajul si se ataseaza pe portul de extensie (acolo se regasesc toate semnalele necesare cipului AY);in rest vom auzi sunet daca programelul pe care il rulam stie sa "caute" sau sa "trimita" date spre AY: cunoscatorii sa ma corecteze daca banuiesc gresit.

                    P.S. Daca descoperim un furnizor de AY sau echivalente (nu neaparat pin la pin) sunt si eu mare amator.

                    Bafta!
                    Liviu (yo7hlq)

                  • tdragoslaurentiu
                    Message 9 of 13 , Oct 16, 2009

                      eu am in colectie un hc2000 functional upgradat la 128k care are si cipul AY. O poza cu placa modificata se poate vedea  aici http://dragos.lau.googlepages.com/310_placa.jpg/310_placa-full;init:.jpg

                      Message 10 of 13 , Oct 16, 2009
                        Ohhh amintiri...

                        Vad ca are cip AY-3-8910 (cu 40 de pini), montat cu picioarele in sus.

                        De curiozitate: merge floppy in 128? Eu banuiesc ca nu ai o clona de +3.

                        Message 11 of 13 , Oct 16, 2009
                          As putea sa fac niste interfete care sa se conecteze la extensie; ar merge si pe HC simplu, fara 128. Faceam candva asta... Exista multe jocuri care detecteaza cipul AY si practic cam toate demo-urile (eu eram mare amator de asa ceva).

                          Daca exista interes m-as apuca de ele; la AY mai trebuiau parca vreo 2 LS-uri (pentru adresare) si niste rezistente (pentru canale).