Re: CoBra Back to Life

  • jesse_blue7
    Message 1 of 47 , Sep 28, 2009
      Salutare forum

      Dupa ce fusei cam ocupat toata saptamina cu invatatu' pentru un test de conducere, acu am in sfirsit si ceva timp la dispozitie.

      Asa ca am postat pe forum la fisiere copiile dupa dischetele mele de CoBra cu utilitare, dischete formatate in Devil (Basic cu floppy disc) si in CP/M. Chestia e ca sint o gramada de programe acolo si nici eu nu mai stiu ce fac toate, asa ca am sa incerc sa dau aici o descriere pentru programele de care-mi mai amintesc.

      Apropo, ce am pus eu sint niste fisiere ZIP care contin imagini ale dischetelor (imagini create cu Teledisk, un utilitar de MS-DOS, pe care il gasiti tot acolo, intr-un fisier TELEDISK.ZIP).
      Copiati undeva intr-un director (pe PC) fisierele din TELEDISK.ZIP, le faceti R/W daca nu sint deja, si ar fi recomandabil sa rulati TDCONFIG.EXE inainte de a lansa TELEDISK.EXE.
      Dupa cum am mai mentionat si intr-un post anterior, pe un calculator de la 486 in sus ar fi recomandabil sa dezactivati cache L1 (din procesor) si cache L2 (de pe placa de baza) ca sa puteti rula programul asta, mie nu mi-a mers pina nu am dezactivat cache-ul. Chestia e ca dupa cite mi-amintesc, eu am dezactivat un singur cache ca sa mearga, numai ca nu mai tin minte pe care l-am dezactivat (L1 sau L2). Incercati pina iese.

      Astea fiind zise, am sa mai mentionez ca sint si fanatic Linux, si ca atare, la o adica, as putea sa rulez Teledisk intr-o masina virtuala, sa copiez toate imaginile astea de discheta pe niste dischete virtuale (mai bine zis fisiere imagine de discheta) si dupa aia, avind imaginile brute necomprimate cu Teledisk sau altceva, dischetele fizice se pot crea foarte simplu cu ceva de genul "cat imagine.flp > /dev/fd0". Asa ca daca e cineva caruia nu-i merge Teledisk-ul, poate incerca varianta asta sau pot s-o fac eu si sa uploadez imaginile brute pe forum.

      Inainte de a incepe cu descrierea fisierelor de pe dischete, mai trebuie mentionat un lucru: in CP/M, fisierele au un atribut care se numeste "user". User este un numar de la 0 la 15 si la un moment dat este activ un singur user. Userul poate fi schimbat cu comanda "user" (daca mai tin eu minte bine) de la valoarea implicita de 0 la orice alta valoare de la 1 la 15. Daca dai comanda dir, vor fi afisate doar fisierele care au acelasi user cu valoarea curenta a atributului "user". Eu am folosit la listare utilitarul POWER.COM (care exista pe toate dischetele astea) care listeaza toate fisierele, grupate pe fiecare user.

      Mai departe, am sa trec la descrierea programelor (cele de care imi mai aduc aminte...)

      UTILITARE CP/M
      ===================

      DISK 1
      =======

      DIP.COM - utilitar de copiere fisiere de pe o discheta pe alta (Disk Interchange Program)

      FDD.COM - utilitar de formatat dischete in 720K

      FDD860KO.COM - utilitar de formatat dischete in 860K (unitatea floppy trebuie sa poata muta capul de citire/scriere pe mai mult de 80 de piste, nu toate unitatile pot asta)

      INSTALL.COM - nu mai sint sigur dar cred ca este utilitarul obisnuit de generat dischete sistem CP/M cu caractere normale (ecranul de dimensiuni standard ZX Spectrum, cu border)

      MDC80CHR - nu sint sigur, cred ca e utilitarul de generat dischete sistem CP/M cu 80 de caractere pe ecran (se foloseste zona de border din stinga si din dreapta, iar caracterele sint comprimate. Pentru asa ceva e nevoie de o modificare hardware aditionala)

      POWER.COM - utilitar de manipulat fisiere

      READ.ME - un fisier text creat de mine cu explicatii despre generatorul de dischete sistem cu 80 de caractere pe ecran, ce am facut ca sa-i scot "protectia" idioata care stergea discheta cind il foloseam.

      SY80*.COM - 4 fisiere cu 4 versiuni de generator de dischete sistem cu 80 de caractere pe ecran, etape intermediare din timpul incercarilor de hacuire a programului. Forma finala cred ca este SY80CAT+.COM, asta ar trebui folosita la o adica. Lamuriri suplimentare ar trebui sa se gaseasca in READ.ME.

      AMIBIOS.TXT, AMIBIOS1.COD, AMIBIOS2.COD - un BIOS de PC copiat de mine dintr-un EPROM de PC pe care l-am avut in mina odata. Un simplu test de folosire a unui programator/cititor de EPROM proiectat si realizat de mine pentru CoBra.

      BASIC.COD - fisier binar cu continutul unui EPROM de 16K cu Basic standard de Spectrum

      BOOT80KO.COD - fisier binar cu continutul unui EPROM standard de 2K de boot pentru CoBra 80K

      DEV+NMI.COD - fisier binar cu continutul unui EPROM de 32K cu DEVIL plus BASIC cu rutina mea proprie de NMI

      DEVIL.COD - fisier binar cu continutul unui EPROM DE 16K cu DEVIL

      EPROM61*.* - niste fisiere cu un program scris de mine, driver-ul pentru programatorul de EPROM-uri proiectat de mine

      KID.COM - un utilitar pe care-l foloseam destul de des, din pacate nu mai stiu pentru ce...

      NMI.COD - fisier binar cu continutul unui EPROM DE 16K cu Basic standard in care am bagat rutina mea proprie de NMI, intr-un spatiu care era liber. Pentru a fi folosit, e nevoie de un switch pus intre pinul NMI de la procesor si masa, si de un comutator care sa faca zona de memorie Basic R/W in momentul activarii NMI

      OP3+BAS.COD - fisier binar cu continutul unui EPROM de 32K cu OPUS si Basic standard

      OPUS300 .COD - fisier binar cu continutul unui EPROM DE 16K cu OPUS

      MBASIC4.MAN - banuiesc ca e un manual pentru MegaBasic

      DISK 2
      ========

      User 0
      ==========
      ceva programe in Pascal, NC.COM cred ca e un fel de tentativa de Norton Commander de CP/M

      User 1
      ==========
      Un program de gen Excel (spreadsheet), se numeste Multiplan

      User 2,3
      ==========
      Nu mai stiu ce-s astea

      User 4
      ==========
      Un program scris de mine in Pascal, vroiam sa fac un fel de baza de date/inventar.

      User 5
      ===========
      Cred ca-s niste fisiere care fac parte dintr-un compilator de C

      Disk 3
      ============

      User 0
      ===========
      ZSID.COM parca e un dezasamblor sau asamblor de CP/M, LOADER.COM parca e o bucata de cod executabil care se atasa unui program de Basic daca vroiai sa-l lansezi din CP/M, iar in rest nu mai stiu

      User 1
      ============
      Turbo Pascal pentru CP/M

      User 2
      =============
      Banuiesc ca e Wordstar

      User 3
      =============
      Probabil DBASE pentru CP/M

      Disk 4
      ==============

      User 0
      =============
      Citeva utilitare, nu mai stiu ce e cu CU.COM, D.COM, R.COM

      User 1
      Cred ca e un compilator de C

      Pfui, am cam facut scurta la mina de atita scris, am sa continui cu alta ocazie, cam atita deocamdata
    • Catalin Mihaila
      Message 47 of 47 , Mar 25, 2011
        Ba da, sunt standard.
        Uite de unde se poate cumpara: http://www.lotharek.pl/