Re: Legat de EEPROM-uri si FLASH-uri...

    Message 1 of 18 , Jul 29, 2009
      Salut,

      Multumesc pentru hosting, deocamdata decat sa-l mut, il las pe Googlepages. Urmeaza sa se mute automat pe Google Sites. Ar trebui sa fie destul de sigur.

      Pentru citit dischete RAW, pentru DOS (DOS chior, nu peste Windows) exista Anadisk, CopyQM, Teledisk de la Sydex. Le-am gasit aici:
      http://retro.icequake.net/dob/files/bleuge/ .
      Pentru Windows nu exista pt orice format, poate am timp sa fac eu ceva generic.

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Catalin Mihaila <mihaila_ac@...> wrote:

      > Pai cred ca pentru citire raw cel mai bun program este dd-ul din linux

    • Gherghinescu George
      Message 2 of 18 , Jul 31, 2009
        Mersi pentru raspunsuri :) ma bucur ca sunt atati pasionati care tin hc-urile vii, m-am mai linistit, dar.. o sa incerc sa fac un eeprom writer dupa scheme de pe net si vedem ce iese..
        Bafta!

        Message 3 of 18 , Aug 2, 2009
          Salut,

          Pentru cei interesati e bine de stiut ca am posibilitatea sa sterg, sa scriu si sa citesc EPROM-uri. Cred ca toate tipurile. Am deasemenea o gramada de EPROM-uri dar majoritatea sunt 27512 si 27256 pe care le pun la dispozitia celor interesati. Totul gratis evident.

          Cosmin

          --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Gherghinescu George <martianumotorizat@...> wrote:

          > Mersi pentru raspunsuri :) ma bucur ca sunt atati pasionati care tin hc-urile vii, m-am mai linistit, dar.. o sa incerc sa fac un eeprom writer dupa scheme de pe net si vedem ce iese..
> [...]
        • Catalin Mihaila
          Message 4 of 18 , Aug 2, 2009
            Salut tuturor,

             Nu cred ca marea problema sunt eprom-urile pentru ca, ele se pot inlocui cu succes cu flash-uri de la orice placa de baza de PC obosita. Cred ca o problema apare atunci cand vrem sa facem interfata de disk de la Cobra. Este acolo un prom, 74S188 parca, care nu prea se poate inlocui. In vremurile vechi se inlocuia cu un K155RE, rusesc, din cate tin minte. Flash-ul nu este suficient de rapid sa poata substitui acest prom.

          • copcea@yahoo.com
            Message 5 of 18 , Aug 3, 2009
              Salut,

              74S188 este un PROM de 256 de biti utilizat in bucla PLL digitala de citire a datelor de pe discheta, iar continutul este urmatorul:

                 Adresa  Conţinut Adresa   Conţinut

              0O      Ol    10       0l

              Ol      Ol    11       02

              02      02    12       03

              03      03    13       04

              04      03    14       05

              05      04    15       06

              06      05    16       07

              07      06    17       08

              08      0B    18       09

              09      0C    19       0A

              OA      0D    1A       0B

              OB      0E    1B       0C

              0C      0F    1C       0D

              OD      0F    1D       0E

              OE      00    1E       0F

              OF      01    1F       00

              Prom-ul "poate" fi inlocuit cu succes cu circuite logice TTL/CMOS, ca de exemplu:
              - doua decodificatoare CMOS 4/16 + logica de 5 biti suplimentara, pentru adrese;
              - 16 drivere de 4 biti, cu colector in gol (4 biti deoarece continutul datelor nu depaseste 0F)

              Ma rog, ar iesi o placa destul de marisoara chiar si cu componente smd, dar nu imposibil de facut.

              Cristian