Re: [RomanianHomeComputer] Re: Legat de EEPROM-uri si FLASH-uri...

  • Alex Danes
    Message 1 of 18 , Jul 28 11:56 AM
      Nu are nimeni aMIC sau Prae? Ca acelea sunt mai vechi si mai vulnerabile... Ar mai fi TIM-Surile si MICROTIMurile care par a fi mai rare.

      Si apropo: a vazut cineva la viata lui HC88?

      Alex.

      From: George Chirtoaca <george_chirtoaca@ yahoo.com>
      To: RomanianHomeCompute r@yahoogroups. com
      Date: Tuesday, July 28, 2009, 3:51 PM

      Salut,

      Eu am pus aici:
      http://george. chirtoaca. googlepages. com/software
      toate ROM-urile pe care le-am gasit. Daca mai aveti unele care nu apar acolo, le puteti pune pe grup sau mi le puteti trimite si le "centralizez" .

      --- In RomanianHomeCompute r@yahoogroups. com, Alex Danes <alexdanes2002@ ...> wrote:

      > Ar trebui sa creeam o colectie de ROM-uri pentru toate calculatoarele romanesti. Pana nu se sterg.
      >
      > Alex.

      <*> Your email settings:
          Individual Email | Traditional

      <*> To change settings online go to:
          http://groups. yahoo.com/ group/RomanianHo meComputer/ join
          (Yahoo! ID required)

      <*> To change settings via email:
          mailto:RomanianHomeCompute r-digest@ yahoogroups. com
          mailto:RomanianHomeCompute r-fullfeatured@ yahoogroups. com

          http://docs. yahoo.com/ info/terms/

    • Catalin Mihaila
      Message 2 of 18 , Jul 28 9:07 PM
        Pai cred ca pentru citire raw cel mai bun program este dd-ul din linux

> [...]

        > Ar trebui sa creeam o colectie de ROM-uri pentru toate calculatoarele romanesti. Pana nu se sterg.

      • fadgf jhqq
        Message 3 of 18 , Jul 28 9:47 PM
          Salut la toata lumea, un HC88 aveam la laboratorul de informatica acum multi ani in urma, cind eram in liceu.Avea 2 floppy de 5,25 , monitorul nonocrom si tastatura extinsa, aducea putin cu cea de PC. Era mai indicat pt CP/M.

          Message 4 of 18 , Jul 29 12:03 AM

            Multumesc pentru hosting, deocamdata decat sa-l mut, il las pe Googlepages. Urmeaza sa se mute automat pe Google Sites. Ar trebui sa fie destul de sigur.

            Pentru citit dischete RAW, pentru DOS (DOS chior, nu peste Windows) exista Anadisk, CopyQM, Teledisk de la Sydex. Le-am gasit aici:
            http://retro.icequake.net/dob/files/bleuge/ .
            Pentru Windows nu exista pt orice format, poate am timp sa fac eu ceva generic.

            --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Catalin Mihaila <mihaila_ac@...> wrote:

            > Pai cred ca pentru citire raw cel mai bun program este dd-ul din linux

          • Gherghinescu George
            Message 5 of 18 , Jul 31 2:32 PM
              Mersi pentru raspunsuri :) ma bucur ca sunt atati pasionati care tin hc-urile vii, m-am mai linistit, dar.. o sa incerc sa fac un eeprom writer dupa scheme de pe net si vedem ce iese..
              Bafta!

              Message 6 of 18 , Aug 2, 2009

                Pentru cei interesati e bine de stiut ca am posibilitatea sa sterg, sa scriu si sa citesc EPROM-uri. Cred ca toate tipurile. Am deasemenea o gramada de EPROM-uri dar majoritatea sunt 27512 si 27256 pe care le pun la dispozitia celor interesati. Totul gratis evident.

                Cosmin

                Message 7 of 18 , Aug 2, 2009
                  Salut tuturor,

                   Nu cred ca marea problema sunt eprom-urile pentru ca, ele se pot inlocui cu succes cu flash-uri de la orice placa de baza de PC obosita. Cred ca o problema apare atunci cand vrem sa facem interfata de disk de la Cobra. Este acolo un prom, 74S188 parca, care nu prea se poate inlocui. In vremurile vechi se inlocuia cu un K155RE, rusesc, din cate tin minte. Flash-ul nu este suficient de rapid sa poata substitui acest prom.

                • copcea@yahoo.com
                  Message 8 of 18 , Aug 3, 2009

                    74S188 este un PROM de 256 de biti utilizat in bucla PLL digitala de citire a datelor de pe discheta, iar continutul este urmatorul:

                       Adresa  Conţinut Adresa   Conţinut

                    0O      Ol    10       0l

                    Ol      Ol    11       02

                    02      02    12       03

                    03      03    13       04

                    04      03    14       05

                    05      04    15       06

                    06      05    16       07

                    07      06    17       08

                    08      0B    18       09

                    09      0C    19       0A

                    OA      0D    1A       0B

                    OB      0E    1B       0C

                    0C      0F    1C       0D

                    OD      0F    1D       0E

                    OE      00    1E       0F

                    OF      01    1F       00

                    Prom-ul "poate" fi inlocuit cu succes cu circuite logice TTL/CMOS, ca de exemplu:
                    - doua decodificatoare CMOS 4/16 + logica de 5 biti suplimentara, pentru adrese;
                    - 16 drivere de 4 biti, cu colector in gol (4 biti deoarece continutul datelor nu depaseste 0F)

                    Ma rog, ar iesi o placa destul de marisoara chiar si cu componente smd, dar nu imposibil de facut.

                    Cristian