Re: [RomanianHomeComputer] Re: Legat de EEPROM-uri si FLASH-uri...

  • Alex Danes
    Message 1 of 18 , Jul 28, 2009
      In principiu cum se poate realiza o copie de pus pe PC daca ai un calculator?

      Message 2 of 18 , Jul 28, 2009
        Am facut mai demult un programel care salveaza toate ROM-urile din HC2000:

        Alta metoda: 'SAVE "BASIC.ROM" CODE 0, 16384'. Sunetul din HC il bagi in line-in la PC, inregistrezi semnalul cu Windows Sound Recorder de ex., si folosesti WinTZX pentru a converti fisierul de sunet in imagine de caseta (TZX, TAP). Din acea imagine poti extrage binarul de 16K cu utilitarul Tapir sau Taper de ex. Utilitarele se gasesc pe worldofspectrum.org .

      • Catalin Mihaila
        Message 3 of 18 , Jul 28, 2009
          E posibil sa mai aiba cineva vre-un disc cu CP/M 2.2 Plus pt Cobra sa-i facem o imagine ??? Stiu ca dupa ce se baga discul in unitate si incepea sa-l citeasca aparea PLUS scris chiar sub Cobra. Parca era si un utilitar in CP/M pentru generarea discurilor system. Nu mai stiu, parca se chema install, mai tin minte doar parola: dakrisysinst. Suna cunoscut cuiva ???

> [...]

          > Ar trebui sa creeam o colectie de ROM-uri pentru toate calculatoarele romanesti. Pana nu se sterg.

        • mariusster
          Message 4 of 18 , Jul 28, 2009
            --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "George Chirtoaca" <george_chirtoaca@...> wrote:

> [...]
            > toate ROM-urile pe care le-am gasit. Daca mai aveti unele care nu apar acolo, le puteti pune pe grup sau mi le puteti trimite si le "centralizez".

            Excelent, de cind caut PN-BASIC :)
            Am o mentiune de facut aici, PN-BASIC are traduse in Romana si comenzile BASIC, pe linga mesajele de eroare. Din pacate nu mai tin minte cum se activa optiunea asta.
            Pe deasupra, daca la o comanda "Save" se apasa una din tastele 1..4 la mesakul "Press any key...", codul se salva pe caseta la viteza mai mare (bauds mai ridicat).
          • copcea@yahoo.com
            Message 5 of 18 , Jul 28, 2009
              George,

              si restul care sunteti interesati de asa ceva,

              pot pune la dispozitie spatiu -nelimitat si gratis - pentru un site/ftp pe unul din serverele pe care le detin in datacenterul propriu. Macar asa informatia poate sta pe un RAID5 si va fi foaaarte greu de pierdut. Doar sa se ocupe altcineva de gestionat site-ul, ca nu am timp nici sa respir :D

              Acum mi-ati dat tema, sa fac un cititor de eprom-uri/flash-uri, ceea ce va fi probabil gata in scurt timp. Atunci voi incerca sa pun si eu primele promuri citite de pe cobrele cu care ma joc, precum si dupa JET-ul recent achizitionat de la Cristi Grecu. Interesant ar fi de pus si ceva soft de CP/M daca mai gasiti pe dischete. Eu mai am cate ceva pe niste floppy-uri de 5" dar nu am gasit inca un programel OK care sa le citeasca RAW.

              Cristian COPCEA

              Message 6 of 18 , Jul 28, 2009
                Nu are nimeni aMIC sau Prae? Ca acelea sunt mai vechi si mai vulnerabile... Ar mai fi TIM-Surile si MICROTIMurile care par a fi mai rare.

                Si apropo: a vazut cineva la viata lui HC88?

                Alex.

                    http://groups. yahoo.com/ group/RomanianHo meComputer/ join

                Message 7 of 18 , Jul 28, 2009
                  Pai cred ca pentru citire raw cel mai bun program este dd-ul din linux

> [...]

                  > Ar trebui sa creeam o colectie de ROM-uri pentru toate calculatoarele romanesti. Pana nu se sterg.

                • fadgf jhqq
                  Message 8 of 18 , Jul 28, 2009
                    Salut la toata lumea, un HC88 aveam la laboratorul de informatica acum multi ani in urma, cind eram in liceu.Avea 2 floppy de 5,25 , monitorul nonocrom si tastatura extinsa, aducea putin cu cea de PC. Era mai indicat pt CP/M.

                    Message 9 of 18 , Jul 29, 2009

                      Multumesc pentru hosting, deocamdata decat sa-l mut, il las pe Googlepages. Urmeaza sa se mute automat pe Google Sites. Ar trebui sa fie destul de sigur.

                      Pentru citit dischete RAW, pentru DOS (DOS chior, nu peste Windows) exista Anadisk, CopyQM, Teledisk de la Sydex. Le-am gasit aici:
                      http://retro.icequake.net/dob/files/bleuge/ .
                      Pentru Windows nu exista pt orice format, poate am timp sa fac eu ceva generic.

                      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Catalin Mihaila <mihaila_ac@...> wrote:

                      > Pai cred ca pentru citire raw cel mai bun program este dd-ul din linux

                    • Gherghinescu George
                      Message 10 of 18 , Jul 31, 2009
                        Mersi pentru raspunsuri :) ma bucur ca sunt atati pasionati care tin hc-urile vii, m-am mai linistit, dar.. o sa incerc sa fac un eeprom writer dupa scheme de pe net si vedem ce iese..
                        Bafta!

                        Message 11 of 18 , Aug 2, 2009

                          Pentru cei interesati e bine de stiut ca am posibilitatea sa sterg, sa scriu si sa citesc EPROM-uri. Cred ca toate tipurile. Am deasemenea o gramada de EPROM-uri dar majoritatea sunt 27512 si 27256 pe care le pun la dispozitia celor interesati. Totul gratis evident.

                          Cosmin

                          Message 12 of 18 , Aug 2, 2009
                            Salut tuturor,

                             Nu cred ca marea problema sunt eprom-urile pentru ca, ele se pot inlocui cu succes cu flash-uri de la orice placa de baza de PC obosita. Cred ca o problema apare atunci cand vrem sa facem interfata de disk de la Cobra. Este acolo un prom, 74S188 parca, care nu prea se poate inlocui. In vremurile vechi se inlocuia cu un K155RE, rusesc, din cate tin minte. Flash-ul nu este suficient de rapid sa poata substitui acest prom.

                            Message 13 of 18 , Aug 3, 2009

                              74S188 este un PROM de 256 de biti utilizat in bucla PLL digitala de citire a datelor de pe discheta, iar continutul este urmatorul:

                                 Adresa  Conţinut Adresa   Conţinut

                              0O      Ol    10       0l

                              Ol      Ol    11       02

                              02      02    12       03

                              03      03    13       04

                              04      03    14       05

                              05      04    15       06

                              06      05    16       07

                              07      06    17       08

                              08      0B    18       09

                              09      0C    19       0A

                              OA      0D    1A       0B

                              OB      0E    1B       0C

                              0C      0F    1C       0D

                              OD      0F    1D       0E

                              OE      00    1E       0F

                              OF      01    1F       00

                              Prom-ul "poate" fi inlocuit cu succes cu circuite logice TTL/CMOS, ca de exemplu:
                              - doua decodificatoare CMOS 4/16 + logica de 5 biti suplimentara, pentru adrese;
                              - 16 drivere de 4 biti, cu colector in gol (4 biti deoarece continutul datelor nu depaseste 0F)

                              Ma rog, ar iesi o placa destul de marisoara chiar si cu componente smd, dar nu imposibil de facut.

                              Cristian