Re: [RomanianHomeComputer] Poze din era trecuta

  • The blind mosquito
    Message 1 of 4 , Apr 2, 2009

      Poza intitulata "7" este tot pasajul Obor.

      Foarte buna colectia, chiar nu stiam ca a fost o vreme in care si tramvaiul trecea pe sub pod, l-am prins doar taind circulatia pentru a urca pe sus (pana sa ajunga sa o ia pe sus taind statiile de metrou, ca astazi)

        Initial tramvaiul a trecut prin pasajul Obor. In ziua de azi, liniile de metrou in zona statiei trec exact pe locul fostelor linii de tramvai, iar stalpii de pe peron sunt de fapt vechii stalpi ai pasajului. S-a construit doar un perete despartitor intre carosabil si actuala statie de metrou din pasaj.

          @dan_g: In linii mari, ceea ce spui este corect; tramvaiul trecea prin Pasajul Obor (sinele pt. ambele sensuri grupate spre axul drumului), iar statia in sine era subterana, accesul facandu-se printr-un set de scari de la suprafata (nu-mi amintesc exact cum erau acestea amplasate). Dar sinele de metrou de acum NU sunt pozitionate exact unde erau cele de tramvai (atat pozitiile in plan, cat si cotele sunt diferite), datorita in primul rand diferentelor de gabarit dintre vagoanele de tramvai si respectiv metrou. De asemenea, lucrarile de re-amenajare au fost ceva mai complicate decat adaugarea unui perete separator. Stiu ca o parte din vechile coloane au fost pastrate (si ranforsate), dar nu stiu exact care.