cum descarc programele de pe HC in PC ?

  • Florin
    Message 1 of 9 , Aug 21, 2008
      Mi-ar trebui o schema, stiu ca exista, de interfatare Spectrum - PC.

      Multumesc anticipat!
    • rares_74
      Message 2 of 9 , Aug 21, 2008
        Le salvezi pe discheta.
        Domnul George Chirtoaca a uploadat programul HCDISK pe acest grup.
        Programul citeste pe PC discheta de HC.

        Succes.
      • liviu9
        Message 3 of 9 , Aug 21, 2008
          --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "Florin" <floring69@...>
          wrote:

          > Mi-ar trebui o schema, stiu ca exista, de interfatare Spectrum - PC.
          >
          > Multumesc anticipat!

          Uite aici ceva care mie mi se pare intersant; as vrea sa o incerc si
          eu ,da tb sa-mi fac inainte un programator de eprom si
          un "eraser";avantajul e ca oricum de obicei exista si un pc pornit in
          apropiere si fisierele se incarca direct de pe hdd-ul PC-ului;
          dezavantaj doar viteza de incarcare mai mica decat la disketa;

          Cu ocazia asta i-as intreba pe cunoscatori daca ar functiona pe HC sau
          Cobra (am inteles ca rom-urile sunt la fel in afara de mesajul de
          pornire); Dupa cum se explica pe pagina aia se foloseste un rom de
          spectrum48 modificat prin redirectionarea portului tape;mai stiu ca pe
          Cobra rom-ul de basic e chiar cel de spectrum;

          Va multumesc si eu
          Liviu Grama
        • liviu9
          Message 4 of 9 , Aug 21, 2008

            Message 5 of 9 , Aug 21, 2008
              Scuze uitasem sa pun link-ul si m-am mai si balbait

              http://www.speccy.org/trastero/cosas/JL/DrBeep/PC-ZX.html
            • liviu9
              Message 6 of 9 , Aug 22, 2008
                ar mai fi o cale (cea mai simpla) daca NU exista posibilitatea
                confectionarii unei interfete si nu este disponibila nici if1 de ICE
                Felix ( de ex eu am un hc90 fara if1 si o Cobra )la care pot utiliza
                portul de casetofon cuplat prin cabluri audio la placa de sunet a pc-
                ului cu winamp-ul si un plugin pentru fisiere "tap" si inca un plugin
                pentru "tzx" : se gasesc cu gogu pe net;

                Pentru salvare se poate folosi foarte simplu un soft de inregistrare
                si se baga semnalul in placa de sunet pe intrarea line-in,iar pentru
                reincarcarea programului un soft player si se ia semnalul de pe
                iesirea de spk din placa de sunet.

                Inainte sa fac rost de hc91 cu if1 asa lucram;treaba mai complicata e
                sa "nimeresti" volumul pentru ca la un moment dat am avut surpriza sa
                nu mai reusesc sa incarc un program (simplu 5sau 6 linii basic)decat
                pe hc91 (adica pe masina de pe care il salvasem),pe hc90 nu a mai
                vrut de nici un fel;cred ca hc90 e mai pretentios la parametri
                semnalului.

                Apoi mai este o interfata simpla la Warajevo emulator (e sch doar cu
                cateva rezistente si condensatori),care comunica de pe portul de
                casetofon cu lpt-ul pc-ului; teoretic trebuie sa mearga si cu
                spectaculator insa "la mine" spectaculator-ul crapa foarte
                repede ,probabil din cauza ca nu e krakuit cum trebuie.

                In speranta ca pot fi de folos si eu va salut si va zic toate cele
                bune.
              • Ioan
                Message 7 of 9 , Aug 22, 2008
                  Volumul nu mi s-a parut asa de important, cat corectia de ton. A, si
                  inca o treaba.. am impresia ca majoritatea fisierelor .tap / .tzx de
                  pe net merg puutin mai repejor decat accepta HC-ul meu 91, noroc cu
                  NI Traktor :P

                  --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "liviu9" <liviu9@...>
                  wrote:

> [...]
                  > repede ,probabil din cauza ca nu e krakuit cum trebuie.
                  >
                  > In speranta ca pot fi de folos si eu va salut si va zic toate cele

                • liviu9
                  Message 8 of 9 , Aug 22, 2008
                    --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "Ioan" <diesel_ct@...>
                    wrote:

> [...]
                    > inca o treaba.. am impresia ca majoritatea fisierelor .tap / .tzx de
                    > pe net merg puutin mai repejor decat accepta HC-ul meu 91, noroc cu

                    Da la asta nu ma gandisem (reglaj de ton --> mersi pt idee) ,insa cu
                    viteza nu stiu intrucat hc-ul meu 91 ala cu 50 de taste a primit
                    aproape toate fisierele pe care le-am incercat de "pe world of
                    spectrum"; si nu am avut probleme nici cu volumul;

                    Cu hc90 inca nu am reusit sa incarc mai nimic de-aia si vreau sa-mi fac
                    interfata aia de la Dr.Beep.In plus mai am si o cobra fara interfata de
                    disketa si am inteles ca nu e compatibila cu interfata de hc deci nici
                    cu hcdisk.
                  • electronist
                    Message 9 of 9 , Dec 30, 2014
                      Va rog frumos mult de tot imi dati si mie schema electronica ( sigura si testata !) pentru conectarea casetofonului la PC prin mufa de LPT
                      Eu am tot cautat-o chiar si pe acest forum dar nu o gasesc.
                      Daca sunteti buni si cumva aveti un cablu gata facut la indemana poate imi faceti si mie o poza si la montajul electronic fata-verso. multumesc mult