Re: Conector VGA

  • serbanpaun
    Message 1 of 10 , Aug 13, 2008
      Scuze pentru greseala... Stiu ca nu este VGA ci CGA/EGA.
      Totusi ideea s-a inteles.

      Ceea ce as vrea sa incerc este sa fac un cablu adaptor la care sa leg
      fir cu fir semnalele RGB si H/V Sync. Teoretic ar fi posibil insa nu
      stiu daca si practic :)

      Poate cineva mai tehnic in problema asta ar putea sa vina cu o parere.

      Am gasit pe Internet semnificatia pinilor si as vrea sa incerc insa nu
      o sa pun in practica de teama sa nu imi prajesc HC-2000-ul la care tin
      f mult :)
    • liviu9
      Message 2 of 10 , Aug 13, 2008
        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "serbanpaun"
        <serbanpaun@...> wrote:

> [...]
        >
        > Am gasit pe Internet semnificatia pinilor si as vrea sa incerc insa nu
        > o sa pun in practica de teama sa nu imi prajesc HC-2000-ul la care tin

        S-a discutat destul de mult pe tema asta pe acest forum;conectarea
        directa (pin la pin) nu poate merge nici macar teoretic intrucat difera
        foarte mult frecventele de sincronizare (semnalele hsync si vsync);
        Practic vei vedea niste dungi (ca la un tv la care modulul sincro a
        luat-o razna);

        Si oricum chiar cu o "interfata" monitorul va scoate in evidenta
        toate "colturile" unei imagini de hc datorita modului de afisare
        E ca si cum ai vrea sa cari ciment cu limuzina;
      • yo3ghm
        Message 3 of 10 , Aug 14, 2008
          QRZ ..Liviu !!! E tare replica...dar depinde de limuzina !!
          Daca e una de 200000 € mai bine cumperi vila gata facuta si nu mai cari
          ciment cu "roaba" ...he..he..he..
          HC în CGA/EGA ..nu VGA !!

          ..Am dat destule detalii pe tema asta...verificati posturile mai vechi.
          .
          .
          .
          .
          .

          Message 4 of 10 , Aug 14, 2008
            --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "liviu9" <liviu9@...>
            wrote:

> [...]
            > toate "colturile" unei imagini de hc datorita modului de afisare
            > E ca si cum ai vrea sa cari ciment cu limuzina;

            Pai bun dar ce frecvente scoate HC-ul pe H/V Sync ?
          • liviu9
            Message 5 of 10 , Aug 14, 2008
              > Pai bun dar ce frecvente scoate HC-ul pe H/V Sync ?
              Fara suparare ,dar incearca sa citesti mai inainte macar posturile
              legate de intrebarea ta; chiar dupa ce ai postat intrebarea despre
              semnificatia pinilor ti-a trimis domnul George Chirtoaca un link cu o
              pagina "zic eu" destul de bogata in informatii care te intereseaza;

              Acolo chiar sunt specificate date despre majoritatea standardelor video.
              Problema mare nu ar fi frecventa in sine ci "forma semnalului";daca te
              uiti la forma unui semnal de sincronizare o sa vezi ca e destul de greu
              de "transformat" in altceva;(daca ai o schema originala de orice tv sau
              alta chestie cu iesire video cu semnal video si te uiti un pic la
              diagramele de pe margine o sa vezi ca semnalele de sincronizare sunt
              mai complexe decat o simpla sinusoida sau tren de impulsuri, etc).

              Daca vizitezi pagina trimisa de dl
              Chirtoaca "http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/interfacing.ht
              ml#vga_cga" citeste atent sectiunea "VGA to CGA monitor" si cred ca te
              vei lamuri asupra problemei;

              Daca tot nu vei fi lamurit poti incerca sa conectezi practic monitorul
              la hc prin intermediul unei interfete "simple" ,adica un etaj de iesire
              cu tranzistoare ,insa rezultatul o sa fie dupa cum ti-am spus niste
              dungi "plimbarete" fara macar sa "ghicesti" o imagine pe monitor.

              Daca vrei "musai" sa folosesti monitorul LCD (si mie mi-ar place)
              cumpara-ti un convertor cu intrare composite si iesire vga (asa zisele
              tv tunere externe care nu necesita existenta pc-ului).O sa ai si aici o
              probleme ,functie de calitatea interfetei pot aparea zimti pe marginea
              imaginii.

              Hai ca deja am prins limbarita ... sanatate si "spor"
            • liviu9
              Message 6 of 10 , Aug 18, 2008
                --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Catalin Ispasoiu
                <n_icf@...> wrote:

                > Am gasit sistem minimal care genereaza un semnal VGA:
                > http://www.linusakesson.net/scene/craft/index.php
                >
                > In pricipiu s-ar putea contrui un sistem HC-expansion bus-Sistem VGA.
                > Are 8KB memoriei interna, suficient sa retina blocul 16384-23295.

                si uite-asa bagara tot cearsafu de schema intr-un chip;traiasca
                microcontroleru;