Re: [RomanianHomeComputer] Re: hc rtc

  • grecu cristi
    Message 1 of 5 , Jun 19 8:55 AM

      Salutare. N-am mai pus de mult mana pe HC, totusi indraznesc sa-mi spun o parere:
      NU mi se pare prea dificil sa controlezi cu HC-u alte chestii. Piesa principala, integrat specializat, gen 8255, PIO, sau in lipsa, se poate folosi si un registru gen K555IR22 (am uitat echivalentu...). Pe langa asta mai trebuie ceva pentru "decodificarea" portului. Adica mai multe porti sau un integrat specializat, care sa aiba la iesire un semnal care devine LOW atunci cand se scrie sau se citeste la portul rezervat. De exemplu, o decodificare completa a portului 1 (de exemplu!) se poate face cu un circuit logic OR, la care intra A1..A7, IORQ, si A0 negat. Iesirea acestui circuit va fi mereu 1, mai putin atunci cand Z80 acceseaza portul 0. Circuitul pentru decodificarea portului poate fi un singur demultiplexor K555ID7 (74LS138, daca nu ma-nsel), si are avantajul ca poate decodifica maxim 8 adrese, fiecare pt cate un dispozitiv, dupa cum vrea proiectantu'.
      Cine a vazut schema unei interfete Kempston poate sa-si dea seama usor cum se face decodificarea. Ca in fond, ce vrei dta este similar. Si Kempston este o interfata de intrare. Sau sa te uiti in documentatie la interfata mea cu Z80 SIO sa vezi cum am facut decodificarea. Cea mai interesanta chestie pe care am incercat-o este decodificare completa (!) cu 9 diode 1N4148, care formeaza o poarta SAU. A mersi si merge si acum fara probleme.
      O asemenea interfata se poate face usor pt mufa de extensie.

      In concluzie, o interfata de intrare iesire se poate face cu 2-3 integrate. Intr-adevar, TTL poate sa comande un releu printr-un tranzistor (NPN, E la -, C la bobina, B prin rezistenta la poarta, dioda pe bobina releului anti-curent-indus).
      Cat despre partea soft, ce poate fi asa de greu? Se poate comanda si din BASIC, OUT 123,BIN 0000100, si toate becurile in afara de bucatarie s-au stins :D. Desigur, se poate si din Asm, Aztec C, Turbo Pascal, Forth, sau orice limbaj care poate accesa porturile.

      Sper ca am fost de ajutor, macar un pic :D

      73!

    • Imputit Tigan
      Message 2 of 5 , Aug 4, 2008
        Salutare tuturor!

           Pentru cei interesati, cu ceva ani in urma, eu am facut o interfata cu care se pot citi multe intrari; am facut si softul respectiv (in assembler!) si este functional. Daca va intereseaza, le pun la dispozitie cu placere.
           A doua chestiune: din cele citite am inteles ca se doreste folosirea HC-ului ca automat programabil. E o idee, daca nu cea mai buna, e cea mai ieftina. Totusi o aplicatie care sa foloseasca un RTC e mai greu de implementat, deoarece ar trebui sa foloseasca sistemul de intreruperi al microprocesorului, adica modificat sistemul de operare.
           Toate cele bune!