Re: cp/m pt hc2000 si copyqm troubles

    Message 1 of 9 , Apr 1, 2008
      Salut!

      Am observat ca o diferentele intre formatul de 80 de piste (HC2000) si
      cel de 40 de piste (HC91) la discurile CP/M sunt:
      - spatiul pentru bootloader-ul de CP/M e 4 piste la primul format si 2
      piste la al doilea
      - in consecinta catalogul discului incepe pe pista 2 (a 3-a), fata 0,
      la primul format si pista 1 (a 2-a), fata 0, la al doilea format
      - probabil si bootloader-ul de cp/m difera ca sa tina cont de
      diferentele de format

      Legat de raspunsul meu anterior cu RUN in loc de RANDOMIZE USR 14446,
      am banuit ca asta e problema deoarece "Disk error 0:1" e o eroare de
      BASIC, ce apare cand nu e recunoscut formatul de disc (inclusiv
      formatul CP/M pe care BASIC nu-l recunoaste). Daca in schimb se da
      comada cu RANDOMIZE si discheta nu e in formatul CP/M corect, nu mai
      apare nici un mesaj de eroare, HC-ul se blocheaza.

      Success.

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, dan g <dan_g_79@...> wrote:

> [...]
      > fiecare data diskete cu orificiul acoperit. de
      > asemenea, am folosit mai multe diskete diferite.
      > in toate cazurile obtin mesaj de eroare disk error.
      > aveti vreo sugestie?
      >
      > 2. nu reusesc sa scriu diskete cu COPYQM. am incercat
      > cu convert to 720 si fara, cu acces la fd prin bios
      > sau hardware, cu diskete cu orificiul acoperit si
      > fara.
      > e vreo setare anume pe care trebuie sa o fac?
      >
      > va multumesc.
      > la revedere.

      > You rock. That's why Blockbuster's offering you one month of
      Blockbuster Total Access, No Cost.

      Message 2 of 9 , Apr 2, 2008
        Revin si eu cu 3 intrebari (pentru hc91):

        1 pentru imaginile de 360k (cqm), trebuie musai unitate de 5,25"?pe
        unitate 3,5" (de pc)nu am reusit ,dar nici nu am insistat prea mult;
        Daca nu merge... sa nu insist pe o directie gresita.

        2 chestia cu interfata de creion + joystick infipta in extensie ca sa
        vada floapa de 720k e reala? si daca da cum se explica.

        3 diferentele logice (nu de gabarit) intre hc91+if1 si hc2000 sunt
        doar de rom-uri sau sunt si de schema;Intreb deoarece nu am vazut
        hc2000 decat in pozele de pe net ,iar scheme doar de hc91.
        Mai precis un hc91 cu if1 si rom-uri de hc2000 ar functiona?(Vazand
        pozele cu cablaje am avut impresia ca da ;parca erau aceleasi circuite
        adunate pe o singura placa la hc2000).

        Scuze daca intreb tampenii.
      • jimmy lost
        Message 3 of 9 , Apr 2, 2008
          Scuze, nu stiam.
          Multumesc mult. O sa incerc diseara sa vad cum merge.
          Mersi in ca o data.

          --- George Chirtoaca <george_chirtoaca@...>

          Message 4 of 9 , Apr 2, 2008
            Salut,

            Din ce stiu eu:
            1. Merge unitate de 3.5 in loc de 5.25 dar de foloseste doar jumatate
            din capacitate, 40 de piste.
            2. Eu nu am incercat (am sa incerc) dar am inteles ca e pe bune. Poate
            depinde si de versiunea de HC2000 (sunt 2 versiuni). N-am idee cum se
            explica, probabil afecteaza decodificarea porturilor.
            3. ROM-urile sigur difera. Exista si 2 versiuni de ROM IF1. In manual
            zice asa: CLOSE #: LET V = PEEEK 23729. Daca V e 0, avem versiunea 1,
            daca e 80 avem versiunea 2 de IF1.
            De asemenea difera si "semnatura" din ROM: "190892T40H2S164" si
            "221191T40H2S16".

            --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "Liviu Grama"

            Message 5 of 9 , Apr 2, 2008
              Multumesc mult pentru promptitudine ,insa la 1 ma
              refeream strict la cpm pt ca practic eu incerc sa pun
              o imagine de 360k 5,25" pe o discheta de 3,5" cu o
              unitate fdd de pc intrucat alffel de unitate nu detin.
              Raspunsul primit il obtinusem practic cu o imagine de
              jocuri care a mers, chiar daca dupa ce am creat
              discheta am primit o eroare de scriere (era prea
              frumos sa mearga din prima)

              La copyqm mai am de sapat (inca nu am incercat toate
              posibilitatile) ,iar cu imaginile raw nu pot face
              nimic (a se traduce nu pricep) intrucat primesc
              mesajul cum ca sunt mai mari de 65536 (corect de
              altfel)

              La 3 ma batea gandul sa scriu epromuri de hc2000 si sa
              incerc sa schimb.... sa vad ce zice... oricum nu are
              cum sa iasa fum :)

              Multumesc inca odata.

              Message 6 of 9 , Apr 2, 2008
                am stat aseara vreo 6 ore cu doua pc-uri (unu cu win98
                si unu cu xp) si cu hc91(cu floapa de pc) si am intors
                imaginile alea pe toate fetele.
                am declarat floapa in bios in toate felurile (de la
                360k pana la 1,44mb);am scris img/cqm/dsk ;am folosit
                toate utilitarele alea cpmimg/hcimg/copyqm

                Concluzii:
                am reusit sa fac aproape orice imagine cu programe si
                jocuri;sunt ferm convins ca si cele cu cpm au fost
                bune ,si presupun ca am o defectiune hw sau pur si
                simplu nu am "tot ce trebuie" in eprom-uri.Tot ce am
                obtinut in toate situatiile a fost un patratel mic
                negru clipitor in partea din stanga sus a ecranului.

                Cam atat cu cpm ramane sa schimb eprom-uri.Sper sa nu
                fac prea multe prostii.

                Am observat ca utilitarele pt WinNt(Xp)creeaza mult
                mai repede discheta si mult mai sigur (nu mi-a dat
                nici o eroare) .(Pe 98 si prompter Dos mi-a mai dat
                erori).

                Si inca o chestie: cu sau fara interfata de
                joystick-creion mi-a vazut fara probleme discurile de 720k.