Re: [RomanianHomeComputer] cp/m pt hc2000 si copyqm troubles

  • dan g
    Message 1 of 9 , Apr 1 11:38 PM
      Imaginile CPM format CQM din arhiva CPM91 sunt salvate dupa dischetele
      originale CPM 5.25" livrate impreuna cu calculatorul HC91 avand controler
      pentru 360K nu 720K asa cum are HC2000. Acesta este probabil motivul
      pentru care nu buteaza pe HC2000. Si reciproca este adevarata, discheta de
      la HC2000 nu buteaza pe HC91.
      Pe respectivul HC91 la care am adaptat o unitate de 3.5", imaginile buteaza
      fara nici o problema cu PRINT USR 14446, insa sistemul vede discheta tot de
      360K chiar daca aceasta este una de 720.
      Sunt doua versiuni de CPM printre acele imagini. Una care afiseaza la butare
      "56K CP/M 2.2 10" si alta "56K CP/M 2.2 11".

      BTW, nu are cineva un HC2000 de care se poate desparti?

      jimmy lost <mmylost@...> wrote:
      salutare tuturor!
      am urmatoarele probleme:
      1. nu reusesc nicicum sa fac niste diskete cu cp/m pe
      ele, care sa functioneze pe un hc2000.
      am incercat cu CPM22-HC.IMG, apoi cu cpm91raw.img. in
      ambele cazuri am folosit CPMIMG101. am folosit de
      fiecare data diskete cu orificiul acoperit. de
      asemenea, am folosit mai multe diskete diferite.
      in toate cazurile obtin mesaj de eroare disk error.
      aveti vreo sugestie?

      2. nu reusesc sa scriu diskete cu COPYQM. am incercat
      cu convert to 720 si fara, cu acces la fd prin bios
      sau hardware, cu diskete cu orificiul acoperit si
      fara.
      e vreo setare anume pe care trebuie sa o fac?

      va multumesc.
      la revedere.

      You rock. That's why Blockbuster' s offering you one month of Blockbuster Total Access, No Cost.
      http://tc.deals. yahoo.com/ tc/blockbuster/ text5.com

      You rock. That's why Blockbuster's offering you one month of Blockbuster Total Access, No Cost.

      Message 2 of 9 , Apr 1 11:55 PM
        Salut!

        Am observat ca o diferentele intre formatul de 80 de piste (HC2000) si
        cel de 40 de piste (HC91) la discurile CP/M sunt:
        - spatiul pentru bootloader-ul de CP/M e 4 piste la primul format si 2
        piste la al doilea
        - in consecinta catalogul discului incepe pe pista 2 (a 3-a), fata 0,
        la primul format si pista 1 (a 2-a), fata 0, la al doilea format
        - probabil si bootloader-ul de cp/m difera ca sa tina cont de
        diferentele de format

        Legat de raspunsul meu anterior cu RUN in loc de RANDOMIZE USR 14446,
        am banuit ca asta e problema deoarece "Disk error 0:1" e o eroare de
        BASIC, ce apare cand nu e recunoscut formatul de disc (inclusiv
        formatul CP/M pe care BASIC nu-l recunoaste). Daca in schimb se da
        comada cu RANDOMIZE si discheta nu e in formatul CP/M corect, nu mai
        apare nici un mesaj de eroare, HC-ul se blocheaza.

        Success.

        Message 3 of 9 , Apr 2 12:46 AM
          Revin si eu cu 3 intrebari (pentru hc91):

          1 pentru imaginile de 360k (cqm), trebuie musai unitate de 5,25"?pe
          unitate 3,5" (de pc)nu am reusit ,dar nici nu am insistat prea mult;
          Daca nu merge... sa nu insist pe o directie gresita.

          2 chestia cu interfata de creion + joystick infipta in extensie ca sa
          vada floapa de 720k e reala? si daca da cum se explica.

          3 diferentele logice (nu de gabarit) intre hc91+if1 si hc2000 sunt
          doar de rom-uri sau sunt si de schema;Intreb deoarece nu am vazut
          hc2000 decat in pozele de pe net ,iar scheme doar de hc91.
          Mai precis un hc91 cu if1 si rom-uri de hc2000 ar functiona?(Vazand
          pozele cu cablaje am avut impresia ca da ;parca erau aceleasi circuite
          adunate pe o singura placa la hc2000).

          Scuze daca intreb tampenii.
        • jimmy lost
          Message 4 of 9 , Apr 2 2:13 AM
            Scuze, nu stiam.
            Multumesc mult. O sa incerc diseara sa vad cum merge.
            Mersi in ca o data.

            --- George Chirtoaca <george_chirtoaca@...>

            Message 5 of 9 , Apr 2 2:23 AM
              Salut,

              Din ce stiu eu:
              1. Merge unitate de 3.5 in loc de 5.25 dar de foloseste doar jumatate
              din capacitate, 40 de piste.
              2. Eu nu am incercat (am sa incerc) dar am inteles ca e pe bune. Poate
              depinde si de versiunea de HC2000 (sunt 2 versiuni). N-am idee cum se
              explica, probabil afecteaza decodificarea porturilor.
              3. ROM-urile sigur difera. Exista si 2 versiuni de ROM IF1. In manual
              zice asa: CLOSE #: LET V = PEEEK 23729. Daca V e 0, avem versiunea 1,
              daca e 80 avem versiunea 2 de IF1.
              De asemenea difera si "semnatura" din ROM: "190892T40H2S164" si
              "221191T40H2S16".

              --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "Liviu Grama"

              Message 6 of 9 , Apr 2 2:45 AM
                Multumesc mult pentru promptitudine ,insa la 1 ma
                refeream strict la cpm pt ca practic eu incerc sa pun
                o imagine de 360k 5,25" pe o discheta de 3,5" cu o
                unitate fdd de pc intrucat alffel de unitate nu detin.
                Raspunsul primit il obtinusem practic cu o imagine de
                jocuri care a mers, chiar daca dupa ce am creat
                discheta am primit o eroare de scriere (era prea
                frumos sa mearga din prima)

                La copyqm mai am de sapat (inca nu am incercat toate
                posibilitatile) ,iar cu imaginile raw nu pot face
                nimic (a se traduce nu pricep) intrucat primesc
                mesajul cum ca sunt mai mari de 65536 (corect de
                altfel)

                La 3 ma batea gandul sa scriu epromuri de hc2000 si sa
                incerc sa schimb.... sa vad ce zice... oricum nu are
                cum sa iasa fum :)

                Multumesc inca odata.

                Message 7 of 9 , Apr 2 10:30 PM
                  am stat aseara vreo 6 ore cu doua pc-uri (unu cu win98
                  si unu cu xp) si cu hc91(cu floapa de pc) si am intors
                  imaginile alea pe toate fetele.
                  am declarat floapa in bios in toate felurile (de la
                  360k pana la 1,44mb);am scris img/cqm/dsk ;am folosit
                  toate utilitarele alea cpmimg/hcimg/copyqm

                  Concluzii:
                  am reusit sa fac aproape orice imagine cu programe si
                  jocuri;sunt ferm convins ca si cele cu cpm au fost
                  bune ,si presupun ca am o defectiune hw sau pur si
                  simplu nu am "tot ce trebuie" in eprom-uri.Tot ce am
                  obtinut in toate situatiile a fost un patratel mic
                  negru clipitor in partea din stanga sus a ecranului.

                  Cam atat cu cpm ramane sa schimb eprom-uri.Sper sa nu
                  fac prea multe prostii.

                  Am observat ca utilitarele pt WinNt(Xp)creeaza mult
                  mai repede discheta si mult mai sigur (nu mi-a dat
                  nici o eroare) .(Pe 98 si prompter Dos mi-a mai dat
                  erori).

                  Si inca o chestie: cu sau fara interfata de
                  joystick-creion mi-a vazut fara probleme discurile de 720k.