comunicatie seriala la hc2000

  • bogde
    Message 1 of 5 , Mar 2, 2014
      salut,

      are cineva niste date concrete legate de subiect? am pierdut toata ziua azi incercand sa fac transmisia de la hc catre pc sa mearga, fara succes. receptia pare ok, pot sa tastez pe pc si sa vad caracterele pe hc, dar invers nu-mi iese. hc-ul pare sa transmita insa nu receptionez nimic pe pc.

      e si o diferenta intre schema de hc2000 (rx pe pinul 3, tx pe pinul 4, dtr pe 2, cts pe 1) si manualul de hc2000 (rx pinul 1, dtr pe 2, cts 1, tx pe 4). am incercat in toate felurile... totusi, cum e corect?

    • dey_san
      Message 2 of 5 , Mar 2, 2014
        salut,

        chiar azi am incercat si eu aceelasi lucru fara success :| poti sa faci share la cod sa inaintez si eu un pic ? :)

        mersi
      • george_chirtoaca
        Message 3 of 5 , Mar 2, 2014
          Salut,

          Eu am incercat mai demult si a mers. Am pus atunci si un mic program cu surse care transfera din PC in HC numai, nu si invers.
          Pentru mufa seriala "mare", nu cea mica DB9, am gasit un fisier care zice asa:
          IF1              PC
          RxD (2)------(2)  TxD
          TxD (3)------(3)  RxD
          CTS (4)------(20) DTR
          DTR (5)------(5)  CTS
          GND (7)------(7)  GND
          Pentru mufa seriala mica, se aleg pinii corespunzatori. http://www.db9-pinout.com/
          Singura problema a fost ca HC-ul nu putea primii de la PC un buffer mai mare de 1 octet, adica fiecare "send" se face cu un buffer de 1 octet, nu mai mult, in rest merge teoretic la 19200 baud.
        • bogde
          Message 4 of 5 , Mar 3, 2014
            legat de cod nu prea am la ce sa fac share, am folosit numai exemplele din manual:
            10 FORMAT "t";9600
            20 OPEN#4,"t"
            30 PRINT INKEY$#4;
            40 GO TO 30
            sau, cu aproximativ acelasi rezultat (mi se pare ca merge mai bine):
            10 FORMAT "t";9600
            20 OPEN#4,"t"
            30 MOVE #4 TO #2
            pasrtea asta functioneaza. pe PC folosesc hercules sau putty setate corespunzator (cum e descris in manualul de HC2000 sau de IF1). am legat asa:
            masa de la pc la pinul 6 de la hc (cred ca e comun cu 7,8 si 9)
            dtr de la pc la pinul 2 de la hc
            tx de la pc la pinul 4 de la hc
            ce tastez in putty sau hercules apare pe ecranul hc-ului. partea cu bufferul de 1 octet e bineinteles corecta, daca din hercules dau Send cu un sir mai mare, la hc ajung maxim doua caractere. cei care folosesc hercules stiu la ce ma refer cu Send si celelalte. de asemenea, codul de mai sus functioneaza si daca inlocuiesc "t" cu "b" (din canal text in canal binar). de asemenea, pare sa functioneze si cu viteza de 19200.

            pentru transmisia de la HC la PC am folosit tot exemplul din manual:
            10 FORMAT "t";9600
            20 OPEN#3,"t"
            30 LLIST
            am incercat si cu PRINT #3;"text", LPRINT si alte chestii care mi-au mai trecut prin cap, nimic nu mi-a reusit.
            am legat ca mai sus, plus:
            rx de la pc la pinul 1 de la hc apoi
            rc de la pc la pinul 3 de la hc
            am vazut ca intr-adevar DTR trebuie sa fie high pentru ca transmisia sa inceapa (in hercules se bifeaza DTR, putty se pare ca face automat). can DTR trece in high, HC-ul face dungi alb-negre pe border si pare sa transmita, totul de incheie cu 0:OK, insa la PC nu receptionez nimic.

          • bogde
            Message 5 of 5 , Mar 3, 2014
              am inteles partea cu transmisia de la PC la HC, dar ce gresesc cu transmisia de la HC la PC? aveam impresia ca asta ar trebui sa fie partea simpla, cred ca la vremea proiectarii comunicatia cu o imprimanta (transmisia) a fost avuta in vedere... ar fi util de stiut cum arata un cablu functional, e posibil sa fie ceva defect la hc-ul meu...